FCA investuje 700 milionů euro do nového Fiatu 500. Elektromobil je součástí většího plánu

Ffff  |  12. 07. 2019 13:09

A já se těšil že si konečně koupím novou 500 kde si konečně posadím pohodlně,volant si přitáhnu k tělu a oni to budou dělat jenom v elektrice. Takže nic no

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 07. 2019 07:07

Ale nene. Za prve, precti si to pozorne a za druhe z logiky - Fiat do toho dava klasicky Fire motory, kterych se nevzda a ani by pro to nebyl duvod. Vzdyt technicky splnovali euro 6 u 1.4ky uz pred 7mi lety a u 1.2ky pred 10. To co voksl dohani jeste dneska nesmyslama a dokud se nevrati k neprimemu vstriku tak nejspis ani poradne nedozene (tedy vlastne u 1.8 a 2.0 tsi uz se vracet zacal).

Odpovědět  |   | 
kuk  |  12. 07. 2019 13:27

Pokud to pořád budou dělat bez rychlo DC nabíjení, tak je to na kára sotva kolem komína čili naprd.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  13. 07. 2019 07:04

Takže poslední prachy vsadí chudý a vydrancovaný Fiat na mrtvého koně (elektroauto) a jediný model, který jej živí (klasickou 500) nechá chcípnout bez žrádla a vody. Dost nerozumné.

Odpovědět  |   | 
pave69  |  13. 07. 2019 11:38

Ten mrtvý kůň má vyžrat evropské dotace - to jim možná vyjde

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 07. 2019 12:27

Fiat zaplatí Tesle 2 milijardy eur aby moh vůbec dál vyrábět spalovací sračkomety
https://www.czechcrunch.cz/2019/05/tesla-ziska-az-2-... ...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  13. 07. 2019 17:28

Vydrancovanymu? Kde to zijes, Fiatem jezdi prakticky cela jizni amerika a co se dodavek tyka, tak i severni. Dneska na Ducato l5h3 cekas skoro rok, vsechno jde do statu a kanady. Tipo je tezkej konkurent oktavky/scaly a 500L nema v podstate konkurenci (ve verzi cross pak neco mezi karoqem a kodiaqem) To co fiat zivi neni klasicka mala 500vka, ale hlavne 500X+L, Strada, Doblo, Ducato a Tipo (a stejnomodely pod hlavickou Dodge). A je to mimochodem snad jedina evropska automobilka, ktera nema problem s emisema a dovoli si prodavat stejny model na obou kontinentech.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  13. 07. 2019 18:39

1. Fiat (značka) je každoročně v těžkých finančních ztrátách, které zatím v rámci FCA vykrývá Jeep a další US značky. Výsledkem je, že značka Fiat má jen minimální investice do nových modelů.
2. Důsledkem je zastarávání modelového portfolia a vytrvalý ústup z předních pozic. Fiat byl před mnoha lety největší producent v EU, dnes nestíhá ani tu blbou šáde, která tehdy neznamenala vůbec nic. Renault, VW, PSA, Ford a další už Fiatu utekly v EU o deset parníků.
3. Tipo těžký konkurent Octavie? Nebuď pro smích, Tipo v Evropě patří k loserům třídy a v Evropě neprodává ani půlku toho co Octavie. Potácí se někde kolem desátého místa a soupeří s korejskými automobilkami, které mu brzy také naloží pěknou rychtu. A v celosvětovém porovnání jsou prodeje Tipa vedle Octavie doslova trapas..
4. Když nemá problém s emisemi, tak proč si musí kupovat emisní povolenky od Tesly? Aby podpořila svého konkurenta?

Odpovědět  |   | 
Voša  |  13. 07. 2019 18:52

Nemá cenu diskutovat, tady je nalezlý jenom Emisolevácký dobytek..Fiat byl je a bude...prodává v Evropě stejné množství jako prodává Škodovka...Někdo platí pokuty za emisní levárny, nékdo hokz může investovat do budoucna...

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  13. 07. 2019 19:09

To je právě ta tragédie Fiatu, kdysi největší v Evropě a dnes nestíhá šáde.
https://www.acea.be/uploads/press_releases_fi... ...
A investice do rozvoje jsou u koncernu VW cca 15 mld. eur, zkus najít automobilku, která dává na vývoj více, FCA dává doslova drobné, pár set milionů za 2-3 roky aby vypotili jednu elektru, která je zastaralá už teď, když je na papíře.
https://www.strategyand.pwc.com/innovation1000...

Odpovědět  |   | 
elektro  |  13. 07. 2019 21:00

Tak ono jediné prakticky po všech stránkách funkční elektro je BMW i3 a par městských šuplíků jako Tazzari, Aixam eCity apod. Jinak co se týká toho vývoje, tak 500e se prodává běžně už nějakou dobu, a voksl teprve plánuje. Ale doufejme, že to ani jeden nedotáhne do konce, litiový baterie je takovej svinec, že většího nevidět....

Odpovědět  |   | 
TPK  |  13. 07. 2019 20:54

Tak odzadu - ty snad ani nevis jak ty emisni povolenky fungujou a k cemu vlastne jsou. Nedavno jsem byl nucen porizovat nove auto. Srovnani tipo vs octavia skoncilo takovym natreskem pro skodovku, ze se to neda ani popsat. Nechapu, kdo si takovou sracku s primovstrikou turbonujdou muze koupit. A kdyz pominu motory, tak je oktavka nizsi a mlatim se do hlavy pri nastupovani (merim skoro 200cm). A jeste k tomu za dvojnasobny penize. No fuj. Co se modelovyho portfolia tyka, tak evropa neni hlavni odbytiste, podivej se do brazilie, 12-15 modelu. Doublecab strada je treba podle myho uzasny auto, ktery by slo i v evprope. Jenze to nestihaj delat. Toliko k ustupu z pozic chytraku. Jeep Renegade = Fiat 500X, Dodge neon = Fiat tipo, a tak bych moh pokracovat srandisto.... Ale nepatri k naplni me prace tahat **** z mentalniho bahna...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  14. 07. 2019 07:46

Tak to si mi vzal rovnou z pusy. Snad bych jen dodal nabidku na novy Dodge RAM van. Ale nevim jestli uz taky nebude ustoupena z pozic :D https://www.expresswaydodge.net/new-Evansville-2019-RAM-P... ...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 07. 2019 08:35

Taky se podívej, co se v té Brazílii dělá za hrůzy. Ta auta jsou technicky i výbavou pravěká a za ceny toho, co máme v Evropě.
Fiat je mrtvola, značka, o které mě ani nenapadne uvažovat. Deset zoufalých variací na zaostalou 500 (a devět z toho je myšlence 500 vzdáleno jak z jiné galaxie). Naštěstí už konečně přestali dělat zoufalé Punto. Zbyl jim jeden model, který v polovině specifikací je spíš lowend, než plná nižší střední.

Odpovědět  |   | 
pavel  |  15. 07. 2019 10:37

Za tvoje zoufaly myslenkovy pochody nemyslici mrtvoly nemuzu, uvazuj si o cem chces, zrejme to bude vlhkej sen o vlastnictvi jakehokoli noveho auta. .... Vybavou? Jo tak to budes ty ten typickej "zakaznik" vyzadujici hrani pisisvoru na radiu nez dorazi odtahovka pro jeho chciplotinu :D Protoze jiny rozdily ve vybave nevidim (a vlastne i tyhle chujoviny si muzes priplatit i v ty brazilii a argentine) a tady je bohuzel i fiat cpe u vetsiny modelu ve standardu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 07. 2019 11:21

Koukám, že fiaťácká zkrachovalost se projevuje i v myšlení příznivců značky.
Všichni tu machrujete tím, kolik modelů Fiat v Brazílii nabízí, a přitom to jsou všechno vraky technicky vycházející z minulé generace Punta nebo Pandy... Dva airbagy jsou zázrak a o něčem lepším si může každý nechat jen zdát...
Fiat je mrtvola, nabídka v Evropě je zaostalá i vůči Dacii.

Odpovědět  |   | 
pavel  |  15. 07. 2019 15:07

Aaha, dachnar. No tak si dej hlavne pozor at nebouras. Naposledy jsem sejmul jednoho co se mi otacel pred nosem v loganu a kdybych jel o 5-10km rychlejs, tak je mrtvej. Dostal to na A sloupek a deformace zkoncili uz na sedacce a navic tomu pak nesli otevrit dvere. Ja mel rozbitou mlhovku. Jo a ten logan byl 3 mesice starej, zadna starozitnost. A nezobecnuj, tu Brazilii jsem dal jenom jako malej priklad, protoze amerika je pro FCA hlavnim trhem.

Odpovědět  |   | 
pravěk  |  15. 07. 2019 10:41

Pravěký? No jo, to nesmíš koukat na foxla a jeho 3-5 generací starý prexichtěný golfy a pola :D

Odpovědět  |   | 
Tom  |  16. 07. 2019 06:33

Karle, Fiat neni ten, kdo je tu chudy a vydrancovany, zkus strycka googla 😉

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků

Nejčtenější články

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dl…

Zimní sezóna je nadobro tady a nejednoho řidiče štvou neustále zamlžená okna v jeho autě. Podívali jsme se na obecné i babské rády, jak s tímto problémem nejlépe zatočit.

13.  12.  2019 | | 98 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 55 N/A
Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou už ale projelo něco zajímavějšího

Škoda spustila výrobu nové Octavie. Linkou …

Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.

1.  12.  2019 | | 50 N/A
Slovensko nabízí dotace na elektromobily. Elektrická Škoda rázem stojí pakatel

Slovensko nabízí dotace na elektromobily. E…

Vysokou cenu elektromobilů mohou částečně srazit státní dotace. Slováci proto spouštějí zajímavý program.

23.  11.  2019 | | 150 N/A
Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucítí s ním a kouká na vlastní minulost

Už i Škoda si utahuje z Elona Muska. Soucít…

Kdo by to čekal? V hromadě vtípků na účet Elona Muska a jeho Cybertruck se nyní objevil i jeden od Škodovky.

29.  11.  2019 | | 34 N/A