FCA investuje 700 milionů euro do nového Fiatu 500. Elektromobil je součástí většího plánu

Už víme, že nový Fiat 500 bude elektromobilem. A teď už víme, že do této cesty populárního modelu investuje koncern FCA pořádné peníze.

Už v březnu letošního roku Fiat oficiálně prozradil, že chystaná nová generace městského hatchbacku 500 bude plně elektrická. Koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) samozřejmě vidí v elektrifikaci podobně jako další automobilky budoucnost. To znamená, že pro novou elektrickou „pětistovku“ už má FCA silný investiční plán.

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Do vývoje a produkce nového Fiatu 500, a s tím související stavby nové produkční linky v italském závodě Mirafiori, totiž nakonec FCA investuje tučných 700 milionů euro (asi 18 miliard korun). Výroba elektrické 500 má započít už na jaře 2020 a roční kapacita je zprvu stanovena na 80.000 kusů, později se navýší.

„Celý plán už je schválený,“ potvrdil Pietro Gorlier, CEO Fiatu pro Evropu, Střední východ a Afriku. Velká investice je součástí rozsáhlejší vize FCA investovat do svých italských automobilek do roku 2021 rovných 5 miliard euro. Slušné podpory se má tedy už zanedlouho dočkat i Alfa Romeo či Maserati, rovněž patřící pod křídla koncernu.

Plány Alfy Romeo: Giulia kupé se silným hybridním ústrojím nebo obří SUV

Plány Alfy Romeo: Giulia kupé se silným hybridním ústrojím nebo obří SUV

Nový Fiat 500 s elektrickým pohonem by měl přitom zamířit do více prémiového sektoru a nabídnout zájemcům rozsáhlejší, luxusnější výbavu, kvalitnější materiály a podobně. Podle Fiatu tak projde malý model opravdovou transformací. Novinka taky použije zcela novou platformu vyvinutou koncernem FCA.

Spalovací „pětistovka“ se nicméně úplného konce nedočká. Tedy ne zatím. Fiat totiž plánuje současnou generaci 500 nadále nabízet s řadou spalovacích motorů i po uvedení nové elektrické generace. Nakonec tedy půjde o dostupnější alternativu k novému protějšku. Otázkou však zůstává, jak dlouho chce ještě Fiat nynější „pětistovku“ držet při životě.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků