FCA investuje 700 milionů euro do nového Fiatu 500. Elektromobil je součástí většího plánu

Už víme, že nový Fiat 500 bude elektromobilem. A teď už víme, že do této cesty populárního modelu investuje koncern FCA pořádné peníze.

Už v březnu letošního roku Fiat oficiálně prozradil, že chystaná nová generace městského hatchbacku 500 bude plně elektrická. Koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) samozřejmě vidí v elektrifikaci podobně jako další automobilky budoucnost. To znamená, že pro novou elektrickou „pětistovku“ už má FCA silný investiční plán.

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Do vývoje a produkce nového Fiatu 500, a s tím související stavby nové produkční linky v italském závodě Mirafiori, totiž nakonec FCA investuje tučných 700 milionů euro (asi 18 miliard korun). Výroba elektrické 500 má započít už na jaře 2020 a roční kapacita je zprvu stanovena na 80.000 kusů, později se navýší.

„Celý plán už je schválený,“ potvrdil Pietro Gorlier, CEO Fiatu pro Evropu, Střední východ a Afriku. Velká investice je součástí rozsáhlejší vize FCA investovat do svých italských automobilek do roku 2021 rovných 5 miliard euro. Slušné podpory se má tedy už zanedlouho dočkat i Alfa Romeo či Maserati, rovněž patřící pod křídla koncernu.

Plány Alfy Romeo: Giulia kupé se silným hybridním ústrojím nebo obří SUV

Plány Alfy Romeo: Giulia kupé se silným hybridním ústrojím nebo obří SUV

Nový Fiat 500 s elektrickým pohonem by měl přitom zamířit do více prémiového sektoru a nabídnout zájemcům rozsáhlejší, luxusnější výbavu, kvalitnější materiály a podobně. Podle Fiatu tak projde malý model opravdovou transformací. Novinka taky použije zcela novou platformu vyvinutou koncernem FCA.

Spalovací „pětistovka“ se nicméně úplného konce nedočká. Tedy ne zatím. Fiat totiž plánuje současnou generaci 500 nadále nabízet s řadou spalovacích motorů i po uvedení nové elektrické generace. Nakonec tedy půjde o dostupnější alternativu k novému protějšku. Otázkou však zůstává, jak dlouho chce ještě Fiat nynější „pětistovku“ držet při životě.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků