FCA investuje 700 milionů euro do nového Fiatu 500. Elektromobil je součástí většího plánu

Už víme, že nový Fiat 500 bude elektromobilem. A teď už víme, že do této cesty populárního modelu investuje koncern FCA pořádné peníze.

Už v březnu letošního roku Fiat oficiálně prozradil, že chystaná nová generace městského hatchbacku 500 bude plně elektrická. Koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) samozřejmě vidí v elektrifikaci podobně jako další automobilky budoucnost. To znamená, že pro novou elektrickou „pětistovku“ už má FCA silný investiční plán.

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Do vývoje a produkce nového Fiatu 500, a s tím související stavby nové produkční linky v italském závodě Mirafiori, totiž nakonec FCA investuje tučných 700 milionů euro (asi 18 miliard korun). Výroba elektrické 500 má započít už na jaře 2020 a roční kapacita je zprvu stanovena na 80.000 kusů, později se navýší.

„Celý plán už je schválený,“ potvrdil Pietro Gorlier, CEO Fiatu pro Evropu, Střední východ a Afriku. Velká investice je součástí rozsáhlejší vize FCA investovat do svých italských automobilek do roku 2021 rovných 5 miliard euro. Slušné podpory se má tedy už zanedlouho dočkat i Alfa Romeo či Maserati, rovněž patřící pod křídla koncernu.

Plány Alfy Romeo: Giulia kupé se silným hybridním ústrojím nebo obří SUV

Plány Alfy Romeo: Giulia kupé se silným hybridním ústrojím nebo obří SUV

Nový Fiat 500 s elektrickým pohonem by měl přitom zamířit do více prémiového sektoru a nabídnout zájemcům rozsáhlejší, luxusnější výbavu, kvalitnější materiály a podobně. Podle Fiatu tak projde malý model opravdovou transformací. Novinka taky použije zcela novou platformu vyvinutou koncernem FCA.

Spalovací „pětistovka“ se nicméně úplného konce nedočká. Tedy ne zatím. Fiat totiž plánuje současnou generaci 500 nadále nabízet s řadou spalovacích motorů i po uvedení nové elektrické generace. Nakonec tedy půjde o dostupnější alternativu k novému protějšku. Otázkou však zůstává, jak dlouho chce ještě Fiat nynější „pětistovku“ držet při životě.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků