FCA investuje 700 milionů euro do nového Fiatu 500. Elektromobil je součástí většího plánu

Už víme, že nový Fiat 500 bude elektromobilem. A teď už víme, že do této cesty populárního modelu investuje koncern FCA pořádné peníze.

Už v březnu letošního roku Fiat oficiálně prozradil, že chystaná nová generace městského hatchbacku 500 bude plně elektrická. Koncern Fiat Chrysler Automobiles (FCA) samozřejmě vidí v elektrifikaci podobně jako další automobilky budoucnost. To znamená, že pro novou elektrickou „pětistovku“ už má FCA silný investiční plán.

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Do vývoje a produkce nového Fiatu 500, a s tím související stavby nové produkční linky v italském závodě Mirafiori, totiž nakonec FCA investuje tučných 700 milionů euro (asi 18 miliard korun). Výroba elektrické 500 má započít už na jaře 2020 a roční kapacita je zprvu stanovena na 80.000 kusů, později se navýší.

„Celý plán už je schválený,“ potvrdil Pietro Gorlier, CEO Fiatu pro Evropu, Střední východ a Afriku. Velká investice je součástí rozsáhlejší vize FCA investovat do svých italských automobilek do roku 2021 rovných 5 miliard euro. Slušné podpory se má tedy už zanedlouho dočkat i Alfa Romeo či Maserati, rovněž patřící pod křídla koncernu.

Plány Alfy Romeo: Giulia kupé se silným hybridním ústrojím nebo obří SUV

Plány Alfy Romeo: Giulia kupé se silným hybridním ústrojím nebo obří SUV

Nový Fiat 500 s elektrickým pohonem by měl přitom zamířit do více prémiového sektoru a nabídnout zájemcům rozsáhlejší, luxusnější výbavu, kvalitnější materiály a podobně. Podle Fiatu tak projde malý model opravdovou transformací. Novinka taky použije zcela novou platformu vyvinutou koncernem FCA.

Spalovací „pětistovka“ se nicméně úplného konce nedočká. Tedy ne zatím. Fiat totiž plánuje současnou generaci 500 nadále nabízet s řadou spalovacích motorů i po uvedení nové elektrické generace. Nakonec tedy půjde o dostupnější alternativu k novému protějšku. Otázkou však zůstává, jak dlouho chce ještě Fiat nynější „pětistovku“ držet při životě.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků