FCA Fiat-Chrysler zřejmě ukončí výrobu osobních aut v USA kvůli nákladům

FCA Fiat-Chrysler zřejmě ukončí výrobu osobních aut v USA kvůli nákladům

Šéf koncernu FCA Fiat-Chrysler Sergio Marchionne má poměrně radikální plán, jak snížit výrobní náklady a zvýšit obchodní marže. Přestěhuje výrobu běžných osobních aut z USA do okolních států, především do Kanady a Mexika. Dokonce se uvažuje i o výrobě v jiných středo- a jihoamerických státech.

Náklady na výrobu, především tedy na tu finální ruční, jsou v USA příliš vysoké a Marchionne, který proslul poměrně radikálními kroky, si stojí za tím, že ukončení výroby běžných osobních aut v USA je jediná cesta, jak zvýšit marže a výrobu zlevnit.

Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze

Dodge Viper (1992 - 2017): Legendární bourací kladivo odchází do penze

Modely jako Chrysler 200 nebo Dodge Dart se tak nadobro přestěhují. Současné výrobní závody mají být využity pouze pro výrobu velkých SUV, off-roadů, pick-upů a nákladních vozidel. V USA taky zůstane výroba většiny vozů Jeep a pak pracovních pick-upů Ram.

Dokonce ale i modely jako Jeep Compass a Jeep Patriot se přestěhují do Mexika, informují stránky USA Today. Přestěhovat výrobu tradičních amerických značek mimo domov je možná krok radikální a nezvyklý, ale podle Marchionneho potřebný, pokud si chce automobilka udržet slušnou ziskovost.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků