Fatálních nehod na železničních přejezdech přibývá. Řešení vyjde na desítky milionů

Drážní inspekce zveřejnila statistiky nehod na železničních přejezdech. Z čísel vyplývá, že oproti loňskému létu se situace zhoršila.

Nehody na železničních přejezdech patří mezi ty nejtragičtější. Bohužel, mnoho řidičů stále riskuje své životy či nedodržuje pravidla, jak se na přejezdech chovat. Statistiky Drážní inspekci přitom mluví o zhoršení situace. Počet nehod se oproti loňskému létu zvýšil o 8 %. Během července a srpna se na přejezdech stalo celkem 40 střetů vlaků s automobily.

Jak se chovat na železničním přejezdu? Rychlost, zákazy, pokuty, krizové situace

Jak se chovat na železničním přejezdu? Rychlost, zákazy, pokuty, krizové situace

Letošní počet nehod měl navíc vůči loňsku mnohem tragičtější následky. Počet mrtvých a zraněných se zvýšil o více než 50 %. O prázdninách tedy při nehodách na přejezdech zahynulo 13 lidí a dalších 42 bylo zraněno. Informace přinesla ČTK, přičemž odborníci se shodují, že nárůst těchto nehod je způsoben zejména nepozorností nebo právě přílišným riskováním řidičů automobilů.

Červencová srážka auta s vlakem v Černožicích pak byla zatím letos nejhorší. Zahynuli při ní čtyři lidé. Místo přejezdu je označeno světelnou a zvukovou signalizací. Závory, které na místě dosud chybí, by však měly být podle správy železnic brzy doplněny. Organizace mimochodem plánuje investovat do zabezpečení přejezdů desítky milionů korun.

Nehod na přejezdech mohlo už dávno výrazně ubýt. Firmy ale řešení ignorují

Nehod na přejezdech mohlo už dávno výrazně ubýt. Firmy ale řešení ignorují

Zatímco nehody vlaků s automobily meziročně narostly, situace v provozu přímo na železnicích se naopak lehce uklidnila. Čistě vlakových incidentů na trati řešili inspektoři celkem 217, tedy o 4 méně. Stát nicméně začal i pro strojvedoucí připravovat bodový systém, který by je podobně jako řidiče automobilů trestal za časté prohřešky.

O základech chování na železničním přejezdu jsme již dříve připravili souhrnný článek, který zodpovídá nejčastější dotazy včetně řešení krizových situací nebo možných postihů.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek