Fatálních nehod na železničních přejezdech přibývá. Řešení vyjde na desítky milionů

Drážní inspekce zveřejnila statistiky nehod na železničních přejezdech. Z čísel vyplývá, že oproti loňskému létu se situace zhoršila.

Nehody na železničních přejezdech patří mezi ty nejtragičtější. Bohužel, mnoho řidičů stále riskuje své životy či nedodržuje pravidla, jak se na přejezdech chovat. Statistiky Drážní inspekci přitom mluví o zhoršení situace. Počet nehod se oproti loňskému létu zvýšil o 8 %. Během července a srpna se na přejezdech stalo celkem 40 střetů vlaků s automobily.

Jak se chovat na železničním přejezdu? Rychlost, zákazy, pokuty, krizové situace

Jak se chovat na železničním přejezdu? Rychlost, zákazy, pokuty, krizové situace

Letošní počet nehod měl navíc vůči loňsku mnohem tragičtější následky. Počet mrtvých a zraněných se zvýšil o více než 50 %. O prázdninách tedy při nehodách na přejezdech zahynulo 13 lidí a dalších 42 bylo zraněno. Informace přinesla ČTK, přičemž odborníci se shodují, že nárůst těchto nehod je způsoben zejména nepozorností nebo právě přílišným riskováním řidičů automobilů.

Červencová srážka auta s vlakem v Černožicích pak byla zatím letos nejhorší. Zahynuli při ní čtyři lidé. Místo přejezdu je označeno světelnou a zvukovou signalizací. Závory, které na místě dosud chybí, by však měly být podle správy železnic brzy doplněny. Organizace mimochodem plánuje investovat do zabezpečení přejezdů desítky milionů korun.

Nehod na přejezdech mohlo už dávno výrazně ubýt. Firmy ale řešení ignorují

Nehod na přejezdech mohlo už dávno výrazně ubýt. Firmy ale řešení ignorují

Zatímco nehody vlaků s automobily meziročně narostly, situace v provozu přímo na železnicích se naopak lehce uklidnila. Čistě vlakových incidentů na trati řešili inspektoři celkem 217, tedy o 4 méně. Stát nicméně začal i pro strojvedoucí připravovat bodový systém, který by je podobně jako řidiče automobilů trestal za časté prohřešky.

O základech chování na železničním přejezdu jsme již dříve připravili souhrnný článek, který zodpovídá nejčastější dotazy včetně řešení krizových situací nebo možných postihů.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků