Zatímco Evropa a USA je orientovaná na crossovery a SUV, v Číně je MG úspěšné i se sedany. Model MG7 má značku designem více přiblížit prémii, ale za podstatně nižší cenu.
Zdá se, že MG to na čínském trhu svědčí. U nás ho známe jako reinkarnovanou značku se dvěma SUV, ale v Asii nabízí i sedany. MG5 a MG6 nezapřou inspiraci německým Mercedesem. Nyní se automobilka rozhodla posunout o segment výše s MG7.
Toto označení použila už v letech 2007 až 2013. Šlo o modernizovaný Rover 75 s technikou BMW. Novinku tak lze považovat za druhou generaci a prvního zástupce luxusnější řady Black Label zaměřené na moderní technologie a atraktivní design.
Tentokrát MG vsadilo na siluetu fastbacku okořeněnou řadou dynamických prvků. Příď s rozměrným otvorem, který zároveň nahrazuje masku chladiče, odkazuje na koncept Cyberster. Dynamické vlny na boku reprezentují současnou asijskou modernu. Zadní část s aktivním spoilerem typu ducktail a nepřerušeným páskem světel evokuje podobnost s Hyundaiem Ioniq 6.
MG7 je ale mnohem „divočejší“, což dokazuje čtveřice koncovek výfuku v agresivně střiženém nárazníku. Spíše se snaží přiblížit prémiovým modelům jako Audi A7, BMW řady 8 a Mercedes-Benz CLS. Předběžné informace hovoří o délce 4884 mm, šířce 1889 mm a výšce 1447 mm. Ve srovnání s německou prémií je menší a bude snad i výrazně levnější.
Podobu interiéru a specifikaci motorů si MG nechává k premiéře konané 17. srpna. Místní zdroje s předstihem potvrzují, že vyobrazená verze 405 VTGI Trophy bude mít přeplňovaný dvoulitr s výkonem 189 kW a točivým momentem 405 Nm v kombinaci s devítistupňovým automatem ZF. Dostupnější verze 300 VTGI bude mít přeplňovanou patnáctistovku s výkonem 136 kW a 405 Nm točivého momentu. V tomto případě MG zvolilo sedmistupňový automat DCT. V polovině příštího roku by měl přijít ještě plug-in hybrid s vyšším výkonem.
MG7 pravděpodobně zůstane pouze záležitostí čínského trhu. V USA a Evropě vidí automobilka perspektivu spíše v elektrifikovaných crossoverech a SUV.
MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.
Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.
MG3 • MG ZS EV