Faraday Future FFZERO1 má jen jedno místo a výkon přes 1000 koní

Futuristické závodní auto se samo učí jízdní stopu na závodním okruhu, řidič už v něm vlastně ani být nemusí.
Seznam kapitol
  1. Faraday Future FFZERO1
  2. Fotogalerie: Faraday Future FFZERO1

Na veletrh CES 2016 v Las Vegas míří tento koncept závodního vozu budoucnosti. Jmenuje se Faraday Future FFZERO1, sveze se v něm pouze řidič, který sedí uprostřed, a k pohonu používá módní elektromotory (dohromady čtyři) o celkovém výkonu přes 1000 koní. Zrychlení na 100 km/h má zvládnout za tři sekundy a rozjede se na více než 320 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takhle si tvůrci představují futuristické závodní auto. Prý umí jezdit úplně samo a dokonce se učí závodní stopu na okruhu. Výkon elektromotorů přesahuje tisíc koní

Pokud ale vynecháme futuristický design, mnohem důležitější je představená variabilní platfroma VPA, na které koncept Faraday Future FFZERO1 stojí. Ta má umožnit výrobu elektromobilů s různými rozvory a karoseriemi, neboť centrálně umístěnou kazetu akumulátorů lze různě zkracovat a prodlužovat prostým přidáním nebo odebráním článků.

Jméno konceptu odkazuje na anglického vědce Michaela Faradaye, kterému vděčíme za objev elektromagnetické indukce a tedy i teoretické funkce elektromotoru a dynama.

Elektromobily | Život řidiče | Názory

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

Podle tvůrců konceptu spočívá budoucnost závodních aut v tom, že si pilot zacvakne do volantu smartphone a přes něj bude ovládat všechny důležité funkce auta.

Otázka je, k čemu je tu volant a proč je tohle závodní auto, když prý umí jezdit zcela autonomně a to nejen na silnici, ale i na závodním okruhu. Software se přizpůsobuje aktuálním podmínkám na trati a postupně se učí ideální stopu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Faraday Future FFZERO1
  2. Fotogalerie: Faraday Future FFZERO1
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků