Faraday Future FFZERO1 má jen jedno místo a výkon přes 1000 koní

Futuristické závodní auto se samo učí jízdní stopu na závodním okruhu, řidič už v něm vlastně ani být nemusí.
Seznam kapitol
  1. Faraday Future FFZERO1
  2. Fotogalerie: Faraday Future FFZERO1

Na veletrh CES 2016 v Las Vegas míří tento koncept závodního vozu budoucnosti. Jmenuje se Faraday Future FFZERO1, sveze se v něm pouze řidič, který sedí uprostřed, a k pohonu používá módní elektromotory (dohromady čtyři) o celkovém výkonu přes 1000 koní. Zrychlení na 100 km/h má zvládnout za tři sekundy a rozjede se na více než 320 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takhle si tvůrci představují futuristické závodní auto. Prý umí jezdit úplně samo a dokonce se učí závodní stopu na okruhu. Výkon elektromotorů přesahuje tisíc koní

Pokud ale vynecháme futuristický design, mnohem důležitější je představená variabilní platfroma VPA, na které koncept Faraday Future FFZERO1 stojí. Ta má umožnit výrobu elektromobilů s různými rozvory a karoseriemi, neboť centrálně umístěnou kazetu akumulátorů lze různě zkracovat a prodlužovat prostým přidáním nebo odebráním článků.

Jméno konceptu odkazuje na anglického vědce Michaela Faradaye, kterému vděčíme za objev elektromagnetické indukce a tedy i teoretické funkce elektromotoru a dynama.

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

Podle tvůrců konceptu spočívá budoucnost závodních aut v tom, že si pilot zacvakne do volantu smartphone a přes něj bude ovládat všechny důležité funkce auta.

Otázka je, k čemu je tu volant a proč je tohle závodní auto, když prý umí jezdit zcela autonomně a to nejen na silnici, ale i na závodním okruhu. Software se přizpůsobuje aktuálním podmínkám na trati a postupně se učí ideální stopu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Faraday Future FFZERO1
  2. Fotogalerie: Faraday Future FFZERO1
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků