Faraday Future FFZERO1 má jen jedno místo a výkon přes 1000 koní

Futuristické závodní auto se samo učí jízdní stopu na závodním okruhu, řidič už v něm vlastně ani být nemusí.
Seznam kapitol
  1. Faraday Future FFZERO1
  2. Fotogalerie: Faraday Future FFZERO1

Na veletrh CES 2016 v Las Vegas míří tento koncept závodního vozu budoucnosti. Jmenuje se Faraday Future FFZERO1, sveze se v něm pouze řidič, který sedí uprostřed, a k pohonu používá módní elektromotory (dohromady čtyři) o celkovém výkonu přes 1000 koní. Zrychlení na 100 km/h má zvládnout za tři sekundy a rozjede se na více než 320 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takhle si tvůrci představují futuristické závodní auto. Prý umí jezdit úplně samo a dokonce se učí závodní stopu na okruhu. Výkon elektromotorů přesahuje tisíc koní

Pokud ale vynecháme futuristický design, mnohem důležitější je představená variabilní platfroma VPA, na které koncept Faraday Future FFZERO1 stojí. Ta má umožnit výrobu elektromobilů s různými rozvory a karoseriemi, neboť centrálně umístěnou kazetu akumulátorů lze různě zkracovat a prodlužovat prostým přidáním nebo odebráním článků.

Jméno konceptu odkazuje na anglického vědce Michaela Faradaye, kterému vděčíme za objev elektromagnetické indukce a tedy i teoretické funkce elektromotoru a dynama.

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

Podle tvůrců konceptu spočívá budoucnost závodních aut v tom, že si pilot zacvakne do volantu smartphone a přes něj bude ovládat všechny důležité funkce auta.

Otázka je, k čemu je tu volant a proč je tohle závodní auto, když prý umí jezdit zcela autonomně a to nejen na silnici, ale i na závodním okruhu. Software se přizpůsobuje aktuálním podmínkám na trati a postupně se učí ideální stopu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Faraday Future FFZERO1
  2. Fotogalerie: Faraday Future FFZERO1
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků