Pro modelový rok 2022 si Mazda rovněž přichystala modernizaci populárního roadsteru MX-5. Vylepšený sporťák se nejprve představuje na domácím trhu v Japonsku, uvidíme tedy, zda stejná vylepšení přinese i na trhu Evropy.

Pro modelový rok 2022 si Mazda rovněž přichystala modernizaci populárního roadsteru MX-5. Vylepšený sporťák se nejprve představuje na domácím trhu v Japonsku, uvidíme tedy, zda stejná vylepšení přinese i na trhu Evropy.

Na první pohled k mnoha změnám nedochází, hlavní novinku ale MX-5 uvádí na podvozku.

Na první pohled k mnoha změnám nedochází, hlavní novinku ale MX-5 uvádí na podvozku.

V rámci modernizace totiž inženýři nasazují do MX-5 systém Kinematic Posture Control, který má redukovat náklony karoserie při brzdění a rychlé jízdě zatáčkami.

V rámci modernizace totiž inženýři nasazují do MX-5 systém Kinematic Posture Control, který má redukovat náklony karoserie při brzdění a rychlé jízdě zatáčkami.

Vlastně mluvíme o systému vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování vnitřního zadního kola při zatáčení. Systém automaticky vyhodnocuje ideální účinek v závislosti na rychlosti jízdy a natočení kol.

Vlastně mluvíme o systému vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování vnitřního zadního kola při zatáčení. Systém automaticky vyhodnocuje ideální účinek v závislosti na rychlosti jízdy a natočení kol.

Dobrou zprávou je, že nový systém nijak nezvyšuje hmotnost lehkého roadsteru (v Evropě se model drží na provozní hmotnosti 1090 kg).

Dobrou zprávou je, že nový systém nijak nezvyšuje hmotnost lehkého roadsteru (v Evropě se model drží na provozní hmotnosti 1090 kg).

V Japonsku pak Mazda uvádí i speciální edici 990S, která svou číslovkou odkazuje na ještě nižší hmotnost pouhých 990 kg.

V Japonsku pak Mazda uvádí i speciální edici 990S, která svou číslovkou odkazuje na ještě nižší hmotnost pouhých 990 kg.

Místní specialita zde dostává například kovaná 16palcová kola Rays, odvětrávané kotouče čtyřpístkových brzd Brembo nebo vyladěný podvozek a posilovač řízení.

Místní specialita zde dostává například kovaná 16palcová kola Rays, odvětrávané kotouče čtyřpístkových brzd Brembo nebo vyladěný podvozek a posilovač řízení.

Jinak Mazda doplňuje výbavu roadsteru i verze RF o dodatečné odstíny laků karoserie či druhy čalounění. Plátěná střecha může být nyní také v tmavě modrém odstínu ve spojení s modrými doplňky v interiéru.

Jinak Mazda doplňuje výbavu roadsteru i verze RF o dodatečné odstíny laků karoserie či druhy čalounění. Plátěná střecha může být nyní také v tmavě modrém odstínu ve spojení s modrými doplňky v interiéru.

Pod kapotami obou variant MX-5 se po modernizaci v Japonsku žádné novinky neodehrávají, k mání jsou stále benzinové čtyřválce o objemu 1,5 a 2,0 litru.

Pod kapotami obou variant MX-5 se po modernizaci v Japonsku žádné novinky neodehrávají, k mání jsou stále benzinové čtyřválce o objemu 1,5 a 2,0 litru.

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

 Zdroj: Mazda

| Zdroj: Mazda

Na první pohled k mnoha změnám nedochází, hlavní novinku ale MX-5 uvádí na podvozku.
V rámci modernizace totiž inženýři nasazují do MX-5 systém Kinematic Posture Control, který má redukovat náklony karoserie při brzdění a rychlé jízdě zatáčkami.
Vlastně mluvíme o systému vektorování točivého momentu pomocí přibrzďování vnitřního zadního kola při zatáčení. Systém automaticky vyhodnocuje ideální účinek v závislosti na rychlosti jízdy a natočení kol.
Dobrou zprávou je, že nový systém nijak nezvyšuje hmotnost lehkého roadsteru (v Evropě se model drží na provozní hmotnosti 1090 kg).
17
Fotogalerie

Fandové Mazdy MX-5 si mohou oddechnout. Pohon zadních kol zůstává, spalovací motor zatím také

Hravý japonský roadster si uchová svou zábavnou koncepci a styl pohonu i v následující generaci. I nad ním ale visí přízrak elektrifikace.

Šéf produktového vývoje a konstrukce značky Mazda v Evropě Joachim Kunz se s magazínem Autocar podělil o zajímavé informace ohledně budoucnosti roadsteru MX-5. Ten je aktuálně na trhu ve své čtvrté generaci. „Je to ikona naší značky a vždy k ní přistupujeme jako k výjimečnému autu,“ vysvětluje. „V tuto chvíli se zdá, že ji s touto velikostí, koncepcí a spalovacím motorem budeme mít navždy. Jednoho dne ji samozřejmě budeme muset elektrifikovat, ale tuto puristickou koncepci chceme zachovat.“

Snaha o zachování tradičního receptu může souviset s faktem, že jde o srdeční záležitost ústředí Mazdy v Japonsku. Může tedy jít o podobný případ, jako třeba u Toyoty GR86/Subaru BRZ nebo nového Nissanu Z – tato auta pro nadšence jsou pro automobilky ze země vycházejícího slunce záležitostí prestiže, zatím co v Evropě dostupná auta s náznakem hravosti mizí jedno za druhým.

Kurz dále prozradil, že desetiletý generační cyklus pro MX-5 nepředstavuje žádný problém. Aktuální verze z roku 2014 by tedy mohla dostat nástupce zhruba za dva roky – opět se spalovacím motorem. Tím by mohla být aktuální verze jednotky e-Skyactiv X, pracující s chudou směsí, odpojitelným kompresorem a svíčkou řízeným kompresním zapalováním v kombinaci s 22V mild hybridem.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud