Hravý japonský roadster si uchová svou zábavnou koncepci a styl pohonu i v následující generaci. I nad ním ale visí přízrak elektrifikace.
Šéf produktového vývoje a konstrukce značky Mazda v Evropě Joachim Kunz se s magazínem Autocar podělil o zajímavé informace ohledně budoucnosti roadsteru MX-5. Ten je aktuálně na trhu ve své čtvrté generaci. „Je to ikona naší značky a vždy k ní přistupujeme jako k výjimečnému autu,“ vysvětluje. „V tuto chvíli se zdá, že ji s touto velikostí, koncepcí a spalovacím motorem budeme mít navždy. Jednoho dne ji samozřejmě budeme muset elektrifikovat, ale tuto puristickou koncepci chceme zachovat.“
Snaha o zachování tradičního receptu může souviset s faktem, že jde o srdeční záležitost ústředí Mazdy v Japonsku. Může tedy jít o podobný případ, jako třeba u Toyoty GR86/Subaru BRZ nebo nového Nissanu Z – tato auta pro nadšence jsou pro automobilky ze země vycházejícího slunce záležitostí prestiže, zatím co v Evropě dostupná auta s náznakem hravosti mizí jedno za druhým.
Kurz dále prozradil, že desetiletý generační cyklus pro MX-5 nepředstavuje žádný problém. Aktuální verze z roku 2014 by tedy mohla dostat nástupce zhruba za dva roky – opět se spalovacím motorem. Tím by mohla být aktuální verze jednotky e-Skyactiv X, pracující s chudou směsí, odpojitelným kompresorem a svíčkou řízeným kompresním zapalováním v kombinaci s 22V mild hybridem.
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5