Vedení automobilky sice vyvrátilo ukončení výroby modelů XE a XF, ale jejich existence balancuje nad propastí. Jaguar by k takovému kroku měl reálné důvody.
Kolem Jaguaru XE a XF bylo v poslední době rušno. Koncem dubna dostaly oba modely pro český trh nové výbavy a vzápětí analytická společnost z Francie oznámila ukončení jejích výroby. K tomu mělo dojít ve výrobním závodě Castle Bromwich už v březnu.
Vedení automobilky tuto zprávu ale popřelo s tím, že oba vozy se stále vyrábějí a XF na vybraných trzích v obou karosářských variantách (sedan a Sportbrake). Zároveň ale připustilo negativní vliv pandemie a nedostatku dílů na výrobu. Ten nakonec přetrvává dodnes, jelikož na nový vůz si v průměru počkáte půl roku. Jaguar se ale zavázal splnit veškeré objednávky a přijímá i nové.
Není divu, že prvotní nepotvrzené zprávě mnozí uvěřili. Model XJ byl vyškrtnut z nabídky krátce před představením nové generace a Jaguar obecně mění svou strategii. V ní se chce zaměřit více na přidanou hodnotu než objemy prodejů. To znamená, že se chce přiblížit luxusním značkám jako Aston Martin. Tím pádem výrazně sníží výrobní kapacity, ale modely samotné poskočí mílovým krokem kupředu.
Další součástí vize je transformace k roku 2025 na výhradně elektrické vozy. To bude mít dramatický dopad na řady E-Pace, F-Type a F-Pace. Pouze I-Pace překoná vstup do druhé poloviny dekády, než bude nahrazen novou generací elektromobilů. V modelovém portfoliu se proto nedají očekávat žádné velké novinky, což potvrzuje zrušení velkého SUV J-Pace už v počátku vývoje.
Vrátíme-li se ještě k sedanům XE a XF, tak jejich výroba asi jen tak neskončí, ale lze očekávat stažení z některých trhů. Když nepočítáme Čínu, tak se v prvním čtvrtletí prodalo ve zbytku světa jen 416 kusů XE a 974 XF. Ve srovnání s tím, jen v Číně, kde se oba modely prodávají s prodlouženým rozvorem, se za stejné období prodalo 3263 XEL a 2990 kusů XFL.