Falešný poplach! Audi R8 šestiválcovou variantu nedostane

Audi vyvrátilo spekulace předchozích dnů. Šestiválcový supersport R8 nevznikne.

Na internetu se vyrojily spekulace o tom, že se Audi chystá ještě před úplným koncem supersportu R8 nabídnout základní šestiválcovou variantu. Motor z RS5, tedy dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 2,9 litru, tak měl doplnit desetiválec a vrcholný V10 Plus. A také svým způsobem nahradit osmiválec, který byl k dispozici v minulé generaci coby základní varianta.

Důvodem měla být větší dostupnost, a to zejména v zemích s tvrdými sankcemi za pořízení vysoce emisně náročného vozu. Jenže nyní mluvčí automobilky pro web Road and Track vše popřel: "Šestiválcovou R8 neplánujeme," sdělil jednoznačně.

Audi se loučí s dvanáctiválcem. V aktuálním modelu A8 je naposled

Audi se loučí s dvanáctiválcem. V aktuálním modelu A8 je naposled

Je ovšem možné, že u Audi šestiválcovou verzi přeci jen zvažovali. Nedávno alespoň ukázali verzi RWS se zadní pohonem, blízce příbuzného Lamborghini Huracán LP580-2. Mluví se také o nejvýkonnější a nejvíce okruhově zaměřené variantě GT, která by mohla přijít spolu s faceliftem. Jak už jsme ale naznačili, budoucnost modelu R8 je při nejlepším nejistá.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků