Falešný poplach! Audi R8 šestiválcovou variantu nedostane

Audi vyvrátilo spekulace předchozích dnů. Šestiválcový supersport R8 nevznikne.

Na internetu se vyrojily spekulace o tom, že se Audi chystá ještě před úplným koncem supersportu R8 nabídnout základní šestiválcovou variantu. Motor z RS5, tedy dvakrát přeplňovaný šestiválec o objemu 2,9 litru, tak měl doplnit desetiválec a vrcholný V10 Plus. A také svým způsobem nahradit osmiválec, který byl k dispozici v minulé generaci coby základní varianta.

Důvodem měla být větší dostupnost, a to zejména v zemích s tvrdými sankcemi za pořízení vysoce emisně náročného vozu. Jenže nyní mluvčí automobilky pro web Road and Track vše popřel: "Šestiválcovou R8 neplánujeme," sdělil jednoznačně.

Audi se loučí s dvanáctiválcem. V aktuálním modelu A8 je naposled

Audi se loučí s dvanáctiválcem. V aktuálním modelu A8 je naposled

Je ovšem možné, že u Audi šestiválcovou verzi přeci jen zvažovali. Nedávno alespoň ukázali verzi RWS se zadní pohonem, blízce příbuzného Lamborghini Huracán LP580-2. Mluví se také o nejvýkonnější a nejvíce okruhově zaměřené variantě GT, která by mohla přijít spolu s faceliftem. Jak už jsme ale naznačili, budoucnost modelu R8 je při nejlepším nejistá.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků