Falešná sláva? Fisker si prý najal firmu, která jej vychvaluje do nebes

V dnešní době se na online tituly soustředí velká pozornost, čehož jsou si automobilky velmi dobře vědomy. Marketing některých ale zachází zřejmě až příliš daleko.

Výrobci používají různé taktiky na dosažení dobré pověsti. Jednou z metod je například přidávání falešných recenzí na weby jako Yelp, DealerRater nebo Google Reviews. Taktika je jednoduchá: automobilky chtějí pochvalnými příspěvky zvýšit celkové hodnocení společnosti. Je to sice nemorální, ale těžko se to prokazuje.

Další taktikou je spolupráce s agenturou, která prostřednictvím falešných čtenářů přidává pochvalné komentáře pod publikované články. K tomuto kroku se měla odhodlala automobilka Fisker, která se nemůže pochlubit právě špičkovou reputací. Vedení se to rozhodlo změnit díky indické společnosti, která má vylepšovat pověst automobilky založené v roce 2007, serveru thetruthaboutcars.com se to však dle všeho podařilo odhalit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fisker se chystá představit nový elektromobil s netradičními křídlovými dveřmi. Na jeho pověsti ale podle serveru thetruthaboutcars.com nepracuje zrovna férově.

Komentáře fiktivních čtenářů zároveň chrlí kritiku na společnost Karma Automotive. Tu založil také Henrik Fisker, následně ale přišla ne úplně povedená produkce elektrického luxusního sedanu Fisker Karma. Firma musela vyhlásit v roce 2013 bankrot a následně jí koupila společnost Wanxiang Group.

Pod články o novinkách z Fisker Automotive se naopak objevují jen pozitivní komentáře. Všechno krásné, sexy a samozřejmě bez jakékoliv chyby. Indičtí přispívatelé si dokonce mění svojí IP adresu, aby skryli svou skutečnou polohu. Důmyslné, skutečně to ale automobilce napraví reputaci, nebo to bude právě naopak? A nebo chce pověst Fiskeru do očí bijícími pochvalnými komentáři pokazit konkurence?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Foto: thetruthaboutcars.com

 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků