Fakta o společnosti Goodyear

Společnost Goodyear vyrábí a prodává pneumatiky, dopravní pásy, hadice a další technické pryžové výrobky pro dopravní průmysl a ostatní průmyslová a spotřebitelská odvětví, včetně chemického průmyslu.

Továrny společnosti Goodyear

Goodyear provozuje více než 80 továren ve 28 zemích světa:

  • Severní Amerika: 31 továren ve Spojených státech a 8 v Kanadě
  • Evropa, Blízký východ a Afrika: 3 továrny ve Francii, 1 v Nizozemsku, 6 v Německu,
    4 v Lucembursku, 1 v Polsku, 1 ve Slovinsku, 2 v Turecku, 3 ve Velké Británii,
    1 v Maroku, 1 v Jihoafrické republice
  • Latinská Amerika: 5 továren v Brazílii, 1 v Chile, 1 v Kolumbii, 1 v Guatemale,
    3 v Mexiku, 1 v Peru, 1 ve Venezuele
  • Asie: 2 továrny v Číně, 2 v Indii, 1 v Indonésii, 1 v Japonsku, 1 v Malajsii, 1 na Novém Zélandě, 1 na Filipínách, 1 na Tchajwanu, 1 v Thajsku
  • Jižní Tichomoří: 4 továrny v Austrálii

Mise společnosti Goodyear

Cílem společnosti Goodyear je stát se nezpochybnitelnou jedničkou ve svém odvětví a na trzích, kde působí. Naší vizí je být v každém směru nejlepší firmou v oblasti výroby pneumatik a gumárenského průmyslu.

Hodnoty, které Goodyear vyznává

Více než půl století vyjadřuje firemní hodnoty společnosti Goodyear motto: “Chraňte naše dobré jméno”. Toto motto je dnes naplňováno prostřednictvím firemní kultury, v níž mají šanci vyniknout zapálené konkurenceschopné týmy oddané věci a soutěžení.

Vedoucí postavení

Goodyear je největším světovým výrobcem pneumatik. Tržby společnosti za rok 2004 přesáhly 18 miliard USD.

V Severní a Jižní Americe je Goodyear největším výrobcem pneumatik. V Evropě a Asii patří společnosti Goodyear druhé místo.

Zaměstnanci společnosti Goodyear

Společnost Goodyear zaměstnává zhruba 75 000 pracovníků po celém světě.

Akcionáři společnosti

Akcie společnosti Goodyear vlastní více než 28 000 investorů. Akcie jsou obchodovány na burze v New Yorku, Chicagu a na Tichomořské burze (symbol GT).

Logo Goodyear

Logo okřídlené boty bylo inspirováno soškou římského boha Merkura, kterou měl doma zakladatel společnosti Frank Seiberling. Seiberling měl za to, že právě Merkur ztělesňuje mnoho charakteristických vlastností, jimiž jsou výrobky Goodyear známé.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků