Faceliftu se dočkal i Golf na elektřinu. Nabídne dvakrát delší dojezd

Německá automobilka před pár dny odhalila facelift populárního modelu. O něco později se na autosalonu v Los Angeles dočkala také elektrická verze.

Volkswagen odhalil faceliftovaný Golf na domácí půdě ve Wolfsburgu již před několika dny. Tehdy jsme se však nedočkali informací o elektrické variantě, ty si totiž německá automobilka schovala až na autosalon do Los Angeles. Nejpopulárnější model této značky ve verzi s elektromotorem nabídne řadu zajímavého vybavení, vyšší výkon a zejména delší dojezd na jedno nabití.

Technika | Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

VW Golf teď bude umět vypínat motor při uvolnění pedálu plynu

Kapacita lithium-iontového akumulátoru vzrostla z 23,2 kWh (u předchozí verze) na 35,8 kWh. Dojezdová vzdálenost na jedno nabití se tak zvýší na zhruba 300 kilometrů. Z domácí zásuvky pak vůz nabijete za necelých 6 hodin. E-Golf se dočkal také aktualizace elektromotoru. Ten nově nabídne výkon až 100 kW a točivý moment 290 Nm. Elektromobil zrychlí z klidu na stovku za 9,6 sekundy. O téměř sekundu rychleji než předchozí generace.

Co do designu je to u elektrického Golfu stejné jako u modelů s konvenčními pohonnými jednotkami. Vůz se dočkal jen několika drobných úprav. Světlomety nyní ukrývají LED diody a k vidění je také tenký modrý proužek, který značí, že se jedná o vůz poháněný čistě elektřinou.

Volkswagen | Premiéry | Volkswagen Golf

Fotogalerie: Přímo ve Wolfsburgu jsme zkoumali nový VW Golf

Interiér nově nabídne přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3". S nejdražším provedením infotainmentu můžete následně pracovat s displejem o úhlopříčce 9,2". Systému Discovery Pro samozřejmě nechybí možnost spolupráce s chytrými telefony a to pomocí funkcí Apple CarPlay a Android Auto. Do varovných systémů pak byla nově přidána také detekce chodce.

Díky nové baterii se elektrický Golf stává pro ostatní vozy s nulovými emisemi velkou konkurencí. Překoná i nejnovější Nissan Leaf (dojezdová vzdálenost 172 km) či Hyundai Ioniq Electric (200 km). Stále to však nebude stačit na elektrický Chevy Bolt, který na jedno nabití slibuje až 383 kilometrů. Na oficiální český ceník si budeme muset ještě nějaký čas počkat, odhadovaná suma se pohybuje okolo 900 000 českých korun.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků