Faceliftovaný Mercedes E přichází spolu s útokem AMG

Před pár dny jsme vás informovali o faceliftu nynější řady E a také o novém nástupci tohoto modelu (celá zpráva). Základní motorizaci faceliftované verze bude tvořit čtyřválec o objemu 1,8 litru s kompresorem, který bude dávat výkon 128 kW (175 k), což je o 8 kW více, než u nynějšího modelu. Vrchol motorové nabídky pak bude pětilitrový osmiválec E 500 s výkonem okolo 240 kW. K dodání bude i verze AMG, která díky kompresorům dosáhne u pětilitrového osmiválce výkonu 367 kW (500 k). Nabídka motorů bude kopírovat tu nynější, ale všechny motory budou posilněny, a tak budou disponovat větším výkonem. Nárůst se pohybuje v průměru okolo 10%.

Další novinkou bude větší ekologičnost naftových motorů. Díky systému, který je převzatý z nákladních automobilů, bude na přání vybaveno nádrží na tzv. AdBlue, tedy na roztok močoviny, která je vstřikována do výfukového systému a po tepelném rozkladu na čpavek bude reagovat s oxidy dusíku a vytvářet neškodný dusík. Tímto dosáhne výrazného snížení emisí a docílí dokonce takových hodnot, že naftové Mercedesy budou moci být prodávány i ve Spojených státech.

Ostatní změny jsou spíše kosmetické, pro úplnost dodejme, že Éčko bude mít v nabídce i náhon na všechna kola 4Matic, sedmistupňový automat, manuální šestistupňové převodovky, kompletní příplatkovou výbavu a další.

Novinky z dílny AMG

AMG přichystá na příští rok několik nových a upravených modelů. Většinu novinek představí na autosalonu v Detroitu. Pro příští rok přichystal model S65 s dvanáctiválcovým motorem o výkonu 450 kW (612 k), dále model CLK 63 s osmiválcem o výkonu 354 kW (482 k), E63 s osmiválcem o výkonu 378 kW (515 k) a CLS 63 také s osmiválcem o výkonu 378 kW (515 k). Zcela nově přijde s modelem M156 s dvanáctiválcem o výkonu 450 kW (612 k) a točivým momentem zvýšeným z původních 1 000 Nm na skvělých 1 200 Nm. Motor bude přenášet výkon zcela novou dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou. Později uvede i přepracovaný model GL. Příznivci Mercedesu se tedy mají v příštím roce na co těšit.

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků