Faceliftovaný Mercedes E přichází spolu s útokem AMG

Před pár dny jsme vás informovali o faceliftu nynější řady E a také o novém nástupci tohoto modelu (celá zpráva). Základní motorizaci faceliftované verze bude tvořit čtyřválec o objemu 1,8 litru s kompresorem, který bude dávat výkon 128 kW (175 k), což je o 8 kW více, než u nynějšího modelu. Vrchol motorové nabídky pak bude pětilitrový osmiválec E 500 s výkonem okolo 240 kW. K dodání bude i verze AMG, která díky kompresorům dosáhne u pětilitrového osmiválce výkonu 367 kW (500 k). Nabídka motorů bude kopírovat tu nynější, ale všechny motory budou posilněny, a tak budou disponovat větším výkonem. Nárůst se pohybuje v průměru okolo 10%.

Další novinkou bude větší ekologičnost naftových motorů. Díky systému, který je převzatý z nákladních automobilů, bude na přání vybaveno nádrží na tzv. AdBlue, tedy na roztok močoviny, která je vstřikována do výfukového systému a po tepelném rozkladu na čpavek bude reagovat s oxidy dusíku a vytvářet neškodný dusík. Tímto dosáhne výrazného snížení emisí a docílí dokonce takových hodnot, že naftové Mercedesy budou moci být prodávány i ve Spojených státech.

Ostatní změny jsou spíše kosmetické, pro úplnost dodejme, že Éčko bude mít v nabídce i náhon na všechna kola 4Matic, sedmistupňový automat, manuální šestistupňové převodovky, kompletní příplatkovou výbavu a další.

Novinky z dílny AMG

AMG přichystá na příští rok několik nových a upravených modelů. Většinu novinek představí na autosalonu v Detroitu. Pro příští rok přichystal model S65 s dvanáctiválcovým motorem o výkonu 450 kW (612 k), dále model CLK 63 s osmiválcem o výkonu 354 kW (482 k), E63 s osmiválcem o výkonu 378 kW (515 k) a CLS 63 také s osmiválcem o výkonu 378 kW (515 k). Zcela nově přijde s modelem M156 s dvanáctiválcem o výkonu 450 kW (612 k) a točivým momentem zvýšeným z původních 1 000 Nm na skvělých 1 200 Nm. Motor bude přenášet výkon zcela novou dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou. Později uvede i přepracovaný model GL. Příznivci Mercedesu se tedy mají v příštím roce na co těšit.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků