Faceliftovaný Mercedes E přichází spolu s útokem AMG

Před pár dny jsme vás informovali o faceliftu nynější řady E a také o novém nástupci tohoto modelu (celá zpráva). Základní motorizaci faceliftované verze bude tvořit čtyřválec o objemu 1,8 litru s kompresorem, který bude dávat výkon 128 kW (175 k), což je o 8 kW více, než u nynějšího modelu. Vrchol motorové nabídky pak bude pětilitrový osmiválec E 500 s výkonem okolo 240 kW. K dodání bude i verze AMG, která díky kompresorům dosáhne u pětilitrového osmiválce výkonu 367 kW (500 k). Nabídka motorů bude kopírovat tu nynější, ale všechny motory budou posilněny, a tak budou disponovat větším výkonem. Nárůst se pohybuje v průměru okolo 10%.

Další novinkou bude větší ekologičnost naftových motorů. Díky systému, který je převzatý z nákladních automobilů, bude na přání vybaveno nádrží na tzv. AdBlue, tedy na roztok močoviny, která je vstřikována do výfukového systému a po tepelném rozkladu na čpavek bude reagovat s oxidy dusíku a vytvářet neškodný dusík. Tímto dosáhne výrazného snížení emisí a docílí dokonce takových hodnot, že naftové Mercedesy budou moci být prodávány i ve Spojených státech.

Ostatní změny jsou spíše kosmetické, pro úplnost dodejme, že Éčko bude mít v nabídce i náhon na všechna kola 4Matic, sedmistupňový automat, manuální šestistupňové převodovky, kompletní příplatkovou výbavu a další.

Novinky z dílny AMG

AMG přichystá na příští rok několik nových a upravených modelů. Většinu novinek představí na autosalonu v Detroitu. Pro příští rok přichystal model S65 s dvanáctiválcovým motorem o výkonu 450 kW (612 k), dále model CLK 63 s osmiválcem o výkonu 354 kW (482 k), E63 s osmiválcem o výkonu 378 kW (515 k) a CLS 63 také s osmiválcem o výkonu 378 kW (515 k). Zcela nově přijde s modelem M156 s dvanáctiválcem o výkonu 450 kW (612 k) a točivým momentem zvýšeným z původních 1 000 Nm na skvělých 1 200 Nm. Motor bude přenášet výkon zcela novou dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou. Později uvede i přepracovaný model GL. Příznivci Mercedesu se tedy mají v příštím roce na co těšit.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků