Faceliftovaný Golf se oficiálně představí na začátku listopadu

Volkswagen Golf je nestárnoucí legendou a absolutním bestsellerem německé automobilky. Už začátkem listopadu se dočkáme modernizované verze.

Golf je skutečnou legendou nižší střední třídy a není divu, že v Německu se této kategorii aut přezdívá „Golf-Klasse“. Historie modelu se začala psát už v roce 1974 a dohromady nabídla sedm generací. Začátkem listopadu se dočkáme oficiální premiéry nejnovějšího faceliftu, který některá světová media dokonce považují za zcela novou generaci.

Volkswagen dovezl do Paříže facelift Golfu. Nikdo si ho ale nevšiml 

Volkswagen dovezl do Paříže facelift Golfu. Nikdo si ho ale nevšiml 

Vůz německého výrobce si za 42 let historie připsal celou řadu historických milníků. Věděli jste třeba, že Golf si někdo napříč celým světem koupí každých 40 sekund? To z něj také dělá jedno u nejprodávanějších automobil v Evropě. Mezi nejznámější majitele patřil i papež Benedikt XVI. či německá kancléřka Angela Merkelová.

Volkswagen Golf ve světě čísel

  • 32.590.025 prodaných vozidel do konce roku 2015 dělá z Golfu nejlépe prodávaný automobil v Evropě
  • 730 dní stačilo na to, aby byl prodán jeden milion vozů tohoto populárního modelu
  • Golf je vyráběn v pěti továrnách (Německo, Brazílie, Čína, Mexiko) a vyváží se do 155 zemí po celém světě
  • Vůz páté generace byl v roce 2005 vydražen za 5,1 milionu korun. Jeho prvním majitelem byl totiž papež Benedikt XVI.
  • Je to jediný automobil na světě, který je k dispozici v pěti variantách pohonu. Golf se nabízí s motorem elektrickým, hybridním, benzínovým, naftovým a plynovým

O nejnovějším faceliftovaném Golfu zatím víme to, že se dočká litrového tříválce i zbrusu nové patnáctistovky TSI, která bude nabízena ve dvou výkonových variantách (96 a 110 kW). Interiér nabídne nový infotainment s větším displejem a virtuálními tlačítky. O rozdílech v exteriéru se zatím pouze spekuluje, vzhledem k filozofii Volkswagenu se ale očekává, že budou minimální. Ledacos už o faceliftu mohl napověděl e-Golf Touch představený letos v Paříži. Právě ten měl vedle nového infotainmentu také digitální přístrojový štít, který se v rámci značky poprvé ukázal v Passatu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

včera | Vladimír Kadera | 41 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 93 příspěvků