Faceliftovaný Golf se oficiálně představí na začátku listopadu

Volkswagen Golf je nestárnoucí legendou a absolutním bestsellerem německé automobilky. Už začátkem listopadu se dočkáme modernizované verze.

Golf je skutečnou legendou nižší střední třídy a není divu, že v Německu se této kategorii aut přezdívá „Golf-Klasse“. Historie modelu se začala psát už v roce 1974 a dohromady nabídla sedm generací. Začátkem listopadu se dočkáme oficiální premiéry nejnovějšího faceliftu, který některá světová media dokonce považují za zcela novou generaci.

Volkswagen dovezl do Paříže facelift Golfu. Nikdo si ho ale nevšiml 

Volkswagen dovezl do Paříže facelift Golfu. Nikdo si ho ale nevšiml 

Vůz německého výrobce si za 42 let historie připsal celou řadu historických milníků. Věděli jste třeba, že Golf si někdo napříč celým světem koupí každých 40 sekund? To z něj také dělá jedno u nejprodávanějších automobil v Evropě. Mezi nejznámější majitele patřil i papež Benedikt XVI. či německá kancléřka Angela Merkelová.

Volkswagen Golf ve světě čísel

  • 32.590.025 prodaných vozidel do konce roku 2015 dělá z Golfu nejlépe prodávaný automobil v Evropě
  • 730 dní stačilo na to, aby byl prodán jeden milion vozů tohoto populárního modelu
  • Golf je vyráběn v pěti továrnách (Německo, Brazílie, Čína, Mexiko) a vyváží se do 155 zemí po celém světě
  • Vůz páté generace byl v roce 2005 vydražen za 5,1 milionu korun. Jeho prvním majitelem byl totiž papež Benedikt XVI.
  • Je to jediný automobil na světě, který je k dispozici v pěti variantách pohonu. Golf se nabízí s motorem elektrickým, hybridním, benzínovým, naftovým a plynovým

O nejnovějším faceliftovaném Golfu zatím víme to, že se dočká litrového tříválce i zbrusu nové patnáctistovky TSI, která bude nabízena ve dvou výkonových variantách (96 a 110 kW). Interiér nabídne nový infotainment s větším displejem a virtuálními tlačítky. O rozdílech v exteriéru se zatím pouze spekuluje, vzhledem k filozofii Volkswagenu se ale očekává, že budou minimální. Ledacos už o faceliftu mohl napověděl e-Golf Touch představený letos v Paříži. Právě ten měl vedle nového infotainmentu také digitální přístrojový štít, který se v rámci značky poprvé ukázal v Passatu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků