Faceliftovaný Golf se oficiálně představí na začátku listopadu

Volkswagen Golf je nestárnoucí legendou a absolutním bestsellerem německé automobilky. Už začátkem listopadu se dočkáme modernizované verze.

Golf je skutečnou legendou nižší střední třídy a není divu, že v Německu se této kategorii aut přezdívá „Golf-Klasse“. Historie modelu se začala psát už v roce 1974 a dohromady nabídla sedm generací. Začátkem listopadu se dočkáme oficiální premiéry nejnovějšího faceliftu, který některá světová media dokonce považují za zcela novou generaci.

Volkswagen dovezl do Paříže facelift Golfu. Nikdo si ho ale nevšiml 

Volkswagen dovezl do Paříže facelift Golfu. Nikdo si ho ale nevšiml 

Vůz německého výrobce si za 42 let historie připsal celou řadu historických milníků. Věděli jste třeba, že Golf si někdo napříč celým světem koupí každých 40 sekund? To z něj také dělá jedno u nejprodávanějších automobil v Evropě. Mezi nejznámější majitele patřil i papež Benedikt XVI. či německá kancléřka Angela Merkelová.

Volkswagen Golf ve světě čísel

  • 32.590.025 prodaných vozidel do konce roku 2015 dělá z Golfu nejlépe prodávaný automobil v Evropě
  • 730 dní stačilo na to, aby byl prodán jeden milion vozů tohoto populárního modelu
  • Golf je vyráběn v pěti továrnách (Německo, Brazílie, Čína, Mexiko) a vyváží se do 155 zemí po celém světě
  • Vůz páté generace byl v roce 2005 vydražen za 5,1 milionu korun. Jeho prvním majitelem byl totiž papež Benedikt XVI.
  • Je to jediný automobil na světě, který je k dispozici v pěti variantách pohonu. Golf se nabízí s motorem elektrickým, hybridním, benzínovým, naftovým a plynovým

O nejnovějším faceliftovaném Golfu zatím víme to, že se dočká litrového tříválce i zbrusu nové patnáctistovky TSI, která bude nabízena ve dvou výkonových variantách (96 a 110 kW). Interiér nabídne nový infotainment s větším displejem a virtuálními tlačítky. O rozdílech v exteriéru se zatím pouze spekuluje, vzhledem k filozofii Volkswagenu se ale očekává, že budou minimální. Ledacos už o faceliftu mohl napověděl e-Golf Touch představený letos v Paříži. Právě ten měl vedle nového infotainmentu také digitální přístrojový štít, který se v rámci značky poprvé ukázal v Passatu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 41 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků