Faceliftované BMW řady 3 se ukáže v Ženevě. Dostane tříválec

Faceliftované BMW řady 3 se ukáže v Ženevě. Dostane tříválec

Pamatujete si dobu, kdy byl atmosférický řadový šestiválec morální povinností pod kapotou BMW řady 3? Tak tomu už je dávno konec a ani facelift, který se ukáže na autosalonu v Ženevě, na tom nic měnit nebude. Naopak šestiválec, samozřejmě s přeplňováním, zůstane pouze u vrcholné verze 340i (dříve 335i).

Facelift přinese upravenou přední část včetně nové grafiky světel. Ta budou moci být plně diodová, na laserová světla si budeme muset ještě počkat. Drobné změny se dotknou i zadní části. Spíše se dá očekávat rozšíření výbavy o nové asistenční systémy a barevné kombinace.

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Pod kapotu se nastěhuje přeplňovaný tříválec 1,5 l z Mini (a BMW řady 1) ve verzi 316i nebo 318i. Pokud se nic nezmění, tak by výkon jednotky měl dosahovat na 100 kW (136 k) a točivý moment na 220 Nm. Hodnota normované spotřeby by se měla vejít pod 6 l na 100 km, zrychlení na 100 km/h se odehraje za méně než 10 sekund a maximální rychlost překročí 200 km/h.

Novinkou má být také plug-in hybridní systém založený na čtyřválci 2,0 l s přeplňováním (výkon motoru 180 kW a točivý moment 400 N.m), elektrickým dojezdem 35 km a kombinovanými emisemi pod 50 g/km CO2.

Jinak očekávejte obligátní čtyřválcové turbodiesely, na tříválcový diesel se zřejmě ještě nedostane. Naftový šestiválec pro 330d a 340d (dříve 335d) také ještě zůstane, stejně tak možnost volby pohonu všech kol xDrive a osmistupňové automatické převodovky.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků