Faceliftované BMW řady 3 se ukáže v Ženevě. Dostane tříválec

Faceliftované BMW řady 3 se ukáže v Ženevě. Dostane tříválec

Pamatujete si dobu, kdy byl atmosférický řadový šestiválec morální povinností pod kapotou BMW řady 3? Tak tomu už je dávno konec a ani facelift, který se ukáže na autosalonu v Ženevě, na tom nic měnit nebude. Naopak šestiválec, samozřejmě s přeplňováním, zůstane pouze u vrcholné verze 340i (dříve 335i).

Facelift přinese upravenou přední část včetně nové grafiky světel. Ta budou moci být plně diodová, na laserová světla si budeme muset ještě počkat. Drobné změny se dotknou i zadní části. Spíše se dá očekávat rozšíření výbavy o nové asistenční systémy a barevné kombinace.

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Pod kapotu se nastěhuje přeplňovaný tříválec 1,5 l z Mini (a BMW řady 1) ve verzi 316i nebo 318i. Pokud se nic nezmění, tak by výkon jednotky měl dosahovat na 100 kW (136 k) a točivý moment na 220 Nm. Hodnota normované spotřeby by se měla vejít pod 6 l na 100 km, zrychlení na 100 km/h se odehraje za méně než 10 sekund a maximální rychlost překročí 200 km/h.

Novinkou má být také plug-in hybridní systém založený na čtyřválci 2,0 l s přeplňováním (výkon motoru 180 kW a točivý moment 400 N.m), elektrickým dojezdem 35 km a kombinovanými emisemi pod 50 g/km CO2.

Jinak očekávejte obligátní čtyřválcové turbodiesely, na tříválcový diesel se zřejmě ještě nedostane. Naftový šestiválec pro 330d a 340d (dříve 335d) také ještě zůstane, stejně tak možnost volby pohonu všech kol xDrive a osmistupňové automatické převodovky.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků