Faceliftované BMW řady 3 se ukáže v Ženevě. Dostane tříválec

Faceliftované BMW řady 3 se ukáže v Ženevě. Dostane tříválec

Pamatujete si dobu, kdy byl atmosférický řadový šestiválec morální povinností pod kapotou BMW řady 3? Tak tomu už je dávno konec a ani facelift, který se ukáže na autosalonu v Ženevě, na tom nic měnit nebude. Naopak šestiválec, samozřejmě s přeplňováním, zůstane pouze u vrcholné verze 340i (dříve 335i).

Facelift přinese upravenou přední část včetně nové grafiky světel. Ta budou moci být plně diodová, na laserová světla si budeme muset ještě počkat. Drobné změny se dotknou i zadní části. Spíše se dá očekávat rozšíření výbavy o nové asistenční systémy a barevné kombinace.

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Pod kapotu se nastěhuje přeplňovaný tříválec 1,5 l z Mini (a BMW řady 1) ve verzi 316i nebo 318i. Pokud se nic nezmění, tak by výkon jednotky měl dosahovat na 100 kW (136 k) a točivý moment na 220 Nm. Hodnota normované spotřeby by se měla vejít pod 6 l na 100 km, zrychlení na 100 km/h se odehraje za méně než 10 sekund a maximální rychlost překročí 200 km/h.

Novinkou má být také plug-in hybridní systém založený na čtyřválci 2,0 l s přeplňováním (výkon motoru 180 kW a točivý moment 400 N.m), elektrickým dojezdem 35 km a kombinovanými emisemi pod 50 g/km CO2.

Jinak očekávejte obligátní čtyřválcové turbodiesely, na tříválcový diesel se zřejmě ještě nedostane. Naftový šestiválec pro 330d a 340d (dříve 335d) také ještě zůstane, stejně tak možnost volby pohonu všech kol xDrive a osmistupňové automatické převodovky.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 63 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků