Facelift Škody Octavia: automobilce unikly první fotografie

Správce francouzské webové prezentace Škody Auto zřejmě čeká těžké spaní. Omylem totiž vypustil do světa mikroprezentaci faceliftované Škody Octavia druhé generace a než si toho stačil někdo povolaný všimnout, novináři již měli v rukou cenný fotografický materiál. S jistotou tak nyní můžeme říci, že oficiální představení faceliftované Octavie II je již jen otázkou několika dní. Do té doby vám nabízíme fotografie, zachycující vše podstatné, a pár již známých informací.

Nejpodstatnější faktem je, že celý facelift Octavie je nečekaně výrazný. Kdo by čekal velmi drobné kosmetické změny, mýlil by se, Octavia dostala významně inovovanou příď, lehce upravenou záď a ani změny v interiéru nepřehlédnete. Dosavadní design se sice zdál být takřka imunní vůči zubu času, ale dříve nebo později by mu jistě neodolal.

Na nové přídi tak nyní naleznete zcela nové světlomety, které výrazněji zasahujií do blatníků a přední kapoty. Spolu s novým nárazníkem s jinak tvarovaným otvorem sání vzduchu tak má Octavie o dost přívětivější výraz - z přísného „pohledu” je rázem úsměv.

Změny na zádi již tak významné nejsou a hlavním orientačním znakem jsou upravené světlomety bez středního červeného pruhu.

Uvnitř zaujme na první pohled hlavně jiný volant a pozměněné řešení středového panelu. Krom dalších obvyklých změn, čítajících nová čalounění apod. víme, že podsvětlení přístrojového panelu budou mít nyní na starost bílé LEDky místo telených. Mimo vyobrazeného volantu bude bude též na výběr i jeho tříramenná varianta volantem.

Novinky najdeme také pod kapotou. Dočkáme se motoru motor 1,4 TSI/90kW (122 k), ke kterému spolu s 1,8 TSI/118 kW (160 k) bude možné sedmistupňový dvouspokojvý automat DSG. Dosud byla k dispozici pouze jeho šestistupňová verze a pouze pro motor 2,0 TDI.

Více se zřejmě dozvíme spolu se startem pařížského autosalonu, popř., pokud by si Škoda nechala představení na později, krátce poté.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia 2 po facliftu

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků