Facelift řady 5: decentní změny a Competition Package

BMW oficiálně představilo facelift pro řadu 5. Týká se všech verzí od sedanu, přes kombi, GTI M5 a navrch přináší Competition Package.
Seznam kapitol
  1. BMW 5 - facelift
  2. Fotogalerie: M5, Competition Package
  3. Fotogalerie: Sedan, Touring, GT, Hybrid

Když sečteme počet prodaných exemplářů řady 5 od počátku představení aktuální generace, dostaneme se přes jeden milion prodaných vozů v provedení sedan, kombi i Gran Turismo. Pro BMW je tento model poměrně úspěšným, a aby takovým zůstal i nadále, přichází facelift, který decentně vylepšil vše, co do této řady spadá.

Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Facelift lehce změnil před část, kde najdeme jinou masku chladiče a přepracované otvory pro přívod vzduchu v nárazníku. Standardem pro všechna provedení jsou xenonové světlomety, které lze vyměnit za adaptivní světla používající LED. Ta doplňují ještě mlhovky taktéž s diodami. Boční blinkry se nastěhovaly do zpětných zrcátek a v nabídce se objevují pakety BMW Luxury Line, respektive BMW Modern Line. Ke všem variantám řady 5 pak lze dokoupit M Sport paket.

Test: BMW 530d xDrive GT – o turbo méně

Test: BMW 530d xDrive GT – o turbo méně


Novinky se rovněž týkají nabídky motorizací. Nově se objevila základní naftová motorizace 518d, která používá čtyřválcový diesel o výkonu 143 koní a bude nabízena v kombinaci se sedanem i kombi. U prvního jmenovaného se máme těšit na kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km. Dalším nováčkem je 520d spojený s pohonem všech kol xDrive. Vrcholem pro všechny členy pětkové řady je přeplňovaný osmiválec o výkonu 450 koní.

Z dalších změn stojí za zmínku nový multimediální systém určený pro zadní sedadla, který používá displeje ve stylu tabletů, jiné je také ambientní osvětlení a to vše může doplňovat ozvučení od společnosti Harman Kardon. U faceliftových BMW 5 lze například napsat sms tak, že svou zprávu prostě nadiktujete (podobně jako tomu je u některých chytrých telefonů).

Test: BMW M550d – třikrát a dost

Test: BMW M550d – třikrát a dost

Podobné změny jako u sedanu pak najdeme u vrcholné M5. Také ta dostala decentně pozměněnou masku chladiče, na přání lze získat adaptivní LED světlomety, přepracované jsou i zadní svítilny. Nově přicházejí barvy karoserie Pure Metal Silver, Pyrite Brown, Frozen Blue a v rámci programu BMW Individiual lze pořídit matný lak karoserie.

Největší novinkou celého faceliftu ale nakonec je Competition Package, který BMW začne nabízet od července a který se kromě M5 týká také M6 Coupe, Convertible i Gran Coupe. Hlavní položkou tohoto paketu je výkon navýšený na 575 koní, zároveň ale zákazníci získají přepracovaný podvozek nižší o jeden centimetr a jinak nastavený posilovač řízení. Standardem jsou dvacetipalcová kola. V praxi jsou všechny verze doplněné o nový paket rychlejší o 0,1 s při sprintu z nuly na stovku, z nuly na 200 km/h ušetří v porovnání s obyčejnými M dvě desetiny sekundy. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 5 - facelift
  2. Fotogalerie: M5, Competition Package
  3. Fotogalerie: Sedan, Touring, GT, Hybrid
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků