Facelift pro Porsche Cayman i Boxster

Rok 2008 nebyl pro Porsche jen rokem premiéry modernizované verze řady 911. Omlazení se dočkali i její menší sourozenci.

A na mysli máme samozřejmě modely Cayman a Boxster. Obě nejmenší řady značky jsou v těchto dnech ve své inovované podobě představovány na autosalonu v Los Angeles. Na trhy vstoupí jako modely 2010 a od dosavadních verzí se liší na první pohled mírně upravenými hlavními reflektory a naběráky chladicího vzduchu a novými zadními světlomety složenými z LED. Boxster a Cayman budou také vůbec poprvé nabízeny s tzv. Lights Package, který zahrnuje bixenonové hlavní reflektory, nasvětlování zatáček či světlomety pro denní svícení složené z LED. U Boxsteru tyto osvětlovací jednotky nahrazují mlhovky a skládají se ze dvou čtveřic vodorovně situovaných řad LED, zatímco u Caymanu jsou integrovány po obvodu hlavních reflektorů. 

V popředí zájmu však jistě bude stát od základu přepracovaný ležatý šestiválec, jenž přináší o něco více výkonu, ale výrazně nižší spotřebu. Ta pramení z velké žásti také z použití dvouspojkové převodovky PDK (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe). Ve svém základním odladění dává pohonná jednotka s objemem 2,9 l výkon 255 koní v Boxsteru a 265 koní v Caymanu, což znamená nárůst o 10, resp. 20 koní. Větší motor s objemem 3,4 l, určená pro modely S, přitom těží z přímého vstřikování benzínu a dosahuje 310 koní v Boxsteru S a 320 koní pod kapotou typu Cayman, takže nárůst činí 15 a 25 koní. To znamená, že na jednoho výkonového koně připadá od 4,2 (cayman S) do 5,2 kg (Boxster). Nejrychlejším vozem z obou přepracovaných řad je pochopitelně cayman S, jenž v kombinaci s převodovkou PDK zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 s, naopak „nejpomalejším“ modelem je Boxster s šestistupňovým „manuálem“ a zrychlením 5,9 s.

Díky sérii úprav na pohonných jednotkách se podařilo v řadách Cayman a Boxster vůbec poprvé snížit průměrnou spotřebu paliva v kombinovaném provozu pod hranici 9 l/100 km. Nejhospodárnějším provedením je varianta se slabším motorem 2,9 l, který kombinován s PDK spotřebuje 8,9 l/100 km, zatímco jednotka 3,4 l si vezme 9,2 l/100 km. Změny na mechanice vozů se přitom neomezilo na pohonné jednotky, ale modifikováno bylo i zavěšení kol. Upravené řízení vyžaduje nižší síly na volantu, ale zároveň přináší řidiči lepší kontakt s vozovkou. 

Kola jsou na základním provedení o půl palce širší než na předchozích modelech, což umožnilo instalaci větších brzdových kotoučů na přední nápravě. Modernizované modely Cayman a Boxster vstoupí do prodejů v únoru roku 2009.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Boxster 2010

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayman 2010 
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 11 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků