Facelift pro Porsche Cayman i Boxster

Rok 2008 nebyl pro Porsche jen rokem premiéry modernizované verze řady 911. Omlazení se dočkali i její menší sourozenci.

A na mysli máme samozřejmě modely Cayman a Boxster. Obě nejmenší řady značky jsou v těchto dnech ve své inovované podobě představovány na autosalonu v Los Angeles. Na trhy vstoupí jako modely 2010 a od dosavadních verzí se liší na první pohled mírně upravenými hlavními reflektory a naběráky chladicího vzduchu a novými zadními světlomety složenými z LED. Boxster a Cayman budou také vůbec poprvé nabízeny s tzv. Lights Package, který zahrnuje bixenonové hlavní reflektory, nasvětlování zatáček či světlomety pro denní svícení složené z LED. U Boxsteru tyto osvětlovací jednotky nahrazují mlhovky a skládají se ze dvou čtveřic vodorovně situovaných řad LED, zatímco u Caymanu jsou integrovány po obvodu hlavních reflektorů. 

V popředí zájmu však jistě bude stát od základu přepracovaný ležatý šestiválec, jenž přináší o něco více výkonu, ale výrazně nižší spotřebu. Ta pramení z velké žásti také z použití dvouspojkové převodovky PDK (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe). Ve svém základním odladění dává pohonná jednotka s objemem 2,9 l výkon 255 koní v Boxsteru a 265 koní v Caymanu, což znamená nárůst o 10, resp. 20 koní. Větší motor s objemem 3,4 l, určená pro modely S, přitom těží z přímého vstřikování benzínu a dosahuje 310 koní v Boxsteru S a 320 koní pod kapotou typu Cayman, takže nárůst činí 15 a 25 koní. To znamená, že na jednoho výkonového koně připadá od 4,2 (cayman S) do 5,2 kg (Boxster). Nejrychlejším vozem z obou přepracovaných řad je pochopitelně cayman S, jenž v kombinaci s převodovkou PDK zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 s, naopak „nejpomalejším“ modelem je Boxster s šestistupňovým „manuálem“ a zrychlením 5,9 s.

Díky sérii úprav na pohonných jednotkách se podařilo v řadách Cayman a Boxster vůbec poprvé snížit průměrnou spotřebu paliva v kombinovaném provozu pod hranici 9 l/100 km. Nejhospodárnějším provedením je varianta se slabším motorem 2,9 l, který kombinován s PDK spotřebuje 8,9 l/100 km, zatímco jednotka 3,4 l si vezme 9,2 l/100 km. Změny na mechanice vozů se přitom neomezilo na pohonné jednotky, ale modifikováno bylo i zavěšení kol. Upravené řízení vyžaduje nižší síly na volantu, ale zároveň přináší řidiči lepší kontakt s vozovkou. 

Kola jsou na základním provedení o půl palce širší než na předchozích modelech, což umožnilo instalaci větších brzdových kotoučů na přední nápravě. Modernizované modely Cayman a Boxster vstoupí do prodejů v únoru roku 2009.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Boxster 2010

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Cayman 2010 
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků