Kapitoly článku:
Karoserie a podvozek - větší pevnost, větší radost z jízdy
Karoserie a podvozek inovované Mazdy6 byly odladěny a přepracovány tak, aby zajišťovaly transformaci výkonu nového motoru na radost z jízdy, která je pro Mazdu6 typická. Komponenty podvozku nové Mazdy6 jsou mnohem pevnější a v kombinaci se zvýšenou tuhostí jednotlivých částí karoseie přinášejí výrazné zlepšení dynamických vlastností vozu.
U skeletu karoserie faceliftované Mazdy6 byla zvětšena tloušťka výztuh předního rámu, doplněny byly další dvě výztuhy rámu karoserie, byla zvýšena tuhost výztuh vnějších panelů dveří a zároveň byly použity nové dveřní výplně. Vyztužena byla také horní část předního sloupku na straně řidiče, zesílena tloušťka výztuh středových sloupků a překonstruovány byly i výztuhy spodní části středových sloupků, a tím zvýšena jejich pevnost..
Tato opatření pro zvýšení pevnosti skeletu karoserie nové Mazdy6 souvisejí s konstrukcí systému zavěšení, který zůstal beze změny. Byl však odladěn, aby nové verzi tohoto modelu zajišťoval jízdní stabilitu i stabilitu při ovládání. U nové Mazdy6 byla použita přední dvojitá lichoběžníková náprava, systém řízení s hydraulickým posilovačem a zadní víceprvková náprava typu E - vše, co vozu dodává špičkové jízdní vlastnosti. Podvozek pro novou Mazdu6 byl pozměněn, aby mohla být použita přední a zadní pouzdra upravená, aby poskytovala větší tuhost v krutu i ohybu, a odladěná pro součinnost s pružinami a tlumiči. Tím je zajištěna optimální rovnováha mezi předvídatelným ovládáním vozu a jízdním komfortem.
Nová Mazda6 je vybavena čtyřmi brzdami s mohutnými kotouči a protiblokovacím brzdovým systémem (ABS) s elektronickým rozdělováním brzdné síly (EBD). V zájmu bezpečnosti je rovněž k dispozici systém řízení jízdní stability (DSC) společnosti Mazda s elektronicky ovládaným brzdovým asistentem. Aby byl účinek tohoto vynikajícího brzdového systému aplikován ciltivě a plynule, vyvinula společnost Mazda progresivní posilovač brzdné síly, díky kterému je na brzdový pedál aplikován konstantní tlak. Použity jsou speciálně pevné brzdové hadice, které se při působení tlaku nerozepínají a není tak negativně ovlivněn pocit při sešlápnutí brzdového pedálu. Nově jsou modely s novými 18” disky kol z lehkých slitin (se zážehovým motorem 2,3 litru) vybaveny předními kotoučovými brzdami o průměru 320 mm a zadními kotoučovými brzdami o průměru 314 mm, které ještě dále zlepšují brzdný výkon Mazdy6.
Bezpečnost & zabezpečení
Základním aspektem výbavy nové Mazdy6 pro zajištění aktivní bezpečnosti je poskytování předvídatelného a ovladatelného chování vozu za běžných okolností za pomoci mohutných kotoučových brzd všech čtyř kol, systémů ABS a EBD, jakožto standardní výbavy vozu, a volitelného systému DSC s elektronicky ovládaným brzdovým asistentem. Kromě toho je vůz vybaven několika dalšími volitelnými prvky, jež řidiči napomáhají zabránit nehodě ještě dříve, než k ní dojde. Mezi ně patří nový inteligentní systém automatického osvětlení vozidla, který využívá dvojici senzorů – senzor směrující vpřed a další směřující vzhůru - jež neustále monitorují intenzitu okolního světla a v závislosti na vnějších podmínkách rozsvicují a zhasínají vnější osvětlení vozu. Nabízen je také plně automatický systém stěračů , který automaticky spouští/vypíná stěrače a reguluje jejich vysokou/nízkou rychlost pomocí senzoru, který na základě odrazu infračervených paprsků analyzuje intenzitu deště dopadajícího na čelní okno, a zajišťuje tak optimální činnost stěračů, aby se řidič mohl plně koncentrovat na vozovku.
V zájmu zvýšení bezpečnosti při nárazech byl rovněž přepracován skelet karoserie nové Mazdy6 facelift, a to s cílem dosáhnout v testech Euro NCAP ocenění pěti hvězdami. Díky zvýšené tuhosti karoserie dosahuje pasivní bezpečnost faceliftované Mazdy6 takové míry, že vytváří pevnou klec prostoru pro cestující zvyšující v případě nárazu míru jejich bezpečnosti. Základem těchto zdokonalení je mimořádně pevný pomocný rám, který absorbuje a převádí energii nárazu do míst vzdálených od cestujících. Uvnitř této bezpečnostní klece je brzdový pedál s bezpečnostním sklopným mechanismem, který v případě čelního nárazu napomáhá snížit nebezpečí poranění nohou řidiče. Vůz je vybaven předními a bočními bezpečnostními vzduchovými vaky předních cestujících spolu s okenními vzduchovými vaky pro cestující na předních i zadních sedadlech. Nová Mazda6 je kromě standardní signalizace bezpečnostních pásů předních sedadel vybavena také zvukovou signalizací a kontrolkou bezpečnostních pásů zadních sedadel. Tato funkce je praktická zejména pro rodiny s dětmi.
Přehled inovací nové Mazdy6
Exteriér
- Nový design mřížky přední masky
- Nové přední/zadní nárazníky
- Nové koncovky výfuku (zážehový motor 2,0 a 2.3 litru)
- Nové černé orámování předních/zadních světlometů
- Nové 16”, 17” a 18” disky kol z lehkých slitin
- Přední mlhové světlomety
- Nová sada sportovních doplňků “Sports Appearance Package”
Interiér
- Nové materiály použité na čalounění, včetně silnějšího materiálu polstrování loketní opěrky
- Nové orámování palubních přístrojů
- Kliky předních/zadních dveří
- Středový panel s povrchovou úpravou v tmavě titanové barvě
Komfort a zábava
- CD přehrávač
- Automatické ovládání zadních oken
- Skládací klíč a progresivní systém dálkového ovládání centrálního zamykání s funkcí kompletního zavírání
- Alarm systém - Thatcham Category-1
- Poloanatomická přední sedadla (v závislosti na stupni výbavy)
- Systém paměti polohy sedadla řidiče
- Zdokonalená izolace, tlumení vibrací a výztuhy snižující hladinu v kabině vozidla
Pohonná jednotka
- Rafinované přeplňované vznětové agregáty o objemu 2,0 litru se systémem common-rail
- Filtr tuhých částic standardně u vznětových motorů
- Propracované zážehové motory o objemu 1,8, 2,0 a 2,3 litru
- Nová šestistupňová manuální převodovka (pro vznětové motory a zážehové motory o objemu ,0/2,3 litru)
- Nová pětistupňová převodovka Activematic (pro zážehové motory 2,0/2,3 litru)
Podvozek
- Větší brzdové kotouče (přední 320 mm/ zadní 314 mm) pro modely s 18”disky kol z lehkých slitin volitelná výbava modelu se zážehovým motorem o objemu 2,3 litru)
- Odladěná pouzra přední i zadní nápravy
Bezpečnost
- Zvýšená pevnost i tuhost předních a středových sloupků
- Nové prvky pro zpevnění karoserie
- Nové výtuhy vnějších panelů dveří a nové výplně dveří
- Silná výztuha předního rámu
- Systém stěračů se senzorem deště
- Systém automatického osvětlení vozu
- Zvuková signalizace a kontrolka bezpečnostních pásů zadních sedadel
Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.
V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.
Mazda MX-30 • Mazda2 • Mazda3 • Mazda6 • Mazda CX-3 • Mazda CX-30 • Mazda CX-5 • Mazda MX-5