Facelift pro Mazdu 6: lepší motory, jiný vzhled

Na jaře tohoto roku uvede Mazda faceliftovanou šestku; ta si odbude svou premiéru na autosalonu v Ženevě. Kromě nepatrné úpravy vzhledu dostane nová mazda také dvě nové převodovky a upravené motory.
Facelift pro Mazdu 6: lepší motory, jiný vzhled
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotografie
  2. Vzhled exteriéru a interiéru, jízdní komfort
  3. Novinky v motorech
  4. Karoserie a podvozek, brzdy. stručný přehled

Motory: vyšší výkon, nižší spotřeba

Oba naftové dvoulitry budou mít v základu filtry pevných částic. Ten slabší bude mít i nadále výkon 88 kW (120 k), točivý moment se ale z 310 Nm zvýší na 320 Nm. O půl litru se navíc sníží spotřeba, ze současných 6,5 l na rovných šest litrů. Silnější nafťák dostane místo současných 100 kW o pět kilowattů více – 105 kW a točivý moment se zvýší o velmi dobrých 50 Nm na 360 Nm. I zde bude spotřeba o půl litru nafty nižší.

Základní benzínový motor 1.8 88 kW zůstane beze změn. Novinkou bude jen elektronický plyn, spotřeba se nepatrně sníží na 7,7 l (původně 7,8 l). Silnější dvoulitr dostane rovněž elektronický plyn, výkon se zvýší o čtyři kilowatty na 108 kW a točivý moment z 181 Nm na 184 Nm. Spotřeba klesne na 7,8 l benzínu a maximálka se vyšplhá na 211 km/h (208 km/h). Lepších parametrů dosáhne motor díky variabilnímu časování ventilů. Nejvýkonnější benzíňák, čtyřválec 2.3 l s výkonem 122 kW a točivým momentem 207 Nm, zůstane nezměněn, sníží se ale spotřeba o 0,2 l.

Faceliftovaná šestka dostane nové převodovky s kratšími dráhami a snadnějším řazením. Oba naftové motory budou mít manuální šestikvalt stejně jako dvoulitr a čtyřválec 2.3 l. Oba silnější benzínové motory bude možné stejně jako nyní kombinovat s automatickou pětistupňovou převodokou, která se rovněž dočká úprav.

Lepší konstrukce, drobné změny vzhledu

Kromě upravených motorů bude šestka vylepšena o nepatrný optický facelift a silnější konstrukci karoserie. Pozměněno bude také pérování pro vyšší komfort jízdy. Zvenku si všimnete užších předních světlometů, jinak tvarovaného nasávacího otvoru v nárazníku či chromované linky okolo postranních otvorů. Zadní partie dostane nový nárazník a jinou koncovku výfuku. V nabídce se pak objeví dvě nové metalízy - modrá Haiti a noblesní šedá.

Uvnitř se můžete těšit na nový základní potah, lehce pozměněná středová konzola dostane nové obložení v titanově šedé barvě. Středová opěrka nabídne lepší oporu lokte a k elektrickému nastavení sedadla řidiče přibude i paměť. Za příplatek si budete moci pořídit systém „keyless entry“, tedy nastupování bez nutnosti otvírat dveře klíčkem a startování na tlačítko. Už v základu by měl být CD přehrávač (nyní jen modulární audio systém) s dálkovým ovládáním.

Tip: Podrobné informace najdete v dalších kapitolách.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotografie
  2. Vzhled exteriéru a interiéru, jízdní komfort
  3. Novinky v motorech
  4. Karoserie a podvozek, brzdy. stručný přehled
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků