Facelift pro Mazdu 6: lepší motory, jiný vzhled

Facelift pro Mazdu 6: lepší motory, jiný vzhled

Na jaře tohoto roku uvede Mazda faceliftovanou šestku; ta si odbude svou premiéru na autosalonu v Ženevě. Kromě nepatrné úpravy vzhledu dostane nová mazda také dvě nové převodovky a upravené motory.

Kapitoly článku:


Motory: vyšší výkon, nižší spotřeba

Oba naftové dvoulitry budou mít v základu filtry pevných částic. Ten slabší bude mít i nadále výkon 88 kW (120 k), točivý moment se ale z 310 Nm zvýší na 320 Nm. O půl litru se navíc sníží spotřeba, ze současných 6,5 l na rovných šest litrů. Silnější nafťák dostane místo současných 100 kW o pět kilowattů více – 105 kW a točivý moment se zvýší o velmi dobrých 50 Nm na 360 Nm. I zde bude spotřeba o půl litru nafty nižší.

Základní benzínový motor 1.8 88 kW zůstane beze změn. Novinkou bude jen elektronický plyn, spotřeba se nepatrně sníží na 7,7 l (původně 7,8 l). Silnější dvoulitr dostane rovněž elektronický plyn, výkon se zvýší o čtyři kilowatty na 108 kW a točivý moment z 181 Nm na 184 Nm. Spotřeba klesne na 7,8 l benzínu a maximálka se vyšplhá na 211 km/h (208 km/h). Lepších parametrů dosáhne motor díky variabilnímu časování ventilů. Nejvýkonnější benzíňák, čtyřválec 2.3 l s výkonem 122 kW a točivým momentem 207 Nm, zůstane nezměněn, sníží se ale spotřeba o 0,2 l.

Faceliftovaná šestka dostane nové převodovky s kratšími dráhami a snadnějším řazením. Oba naftové motory budou mít manuální šestikvalt stejně jako dvoulitr a čtyřválec 2.3 l. Oba silnější benzínové motory bude možné stejně jako nyní kombinovat s automatickou pětistupňovou převodokou, která se rovněž dočká úprav.

Lepší konstrukce, drobné změny vzhledu

Kromě upravených motorů bude šestka vylepšena o nepatrný optický facelift a silnější konstrukci karoserie. Pozměněno bude také pérování pro vyšší komfort jízdy. Zvenku si všimnete užších předních světlometů, jinak tvarovaného nasávacího otvoru v nárazníku či chromované linky okolo postranních otvorů. Zadní partie dostane nový nárazník a jinou koncovku výfuku. V nabídce se pak objeví dvě nové metalízy - modrá Haiti a noblesní šedá.

Uvnitř se můžete těšit na nový základní potah, lehce pozměněná středová konzola dostane nové obložení v titanově šedé barvě. Středová opěrka nabídne lepší oporu lokte a k elektrickému nastavení sedadla řidiče přibude i paměť. Za příplatek si budete moci pořídit systém „keyless entry“, tedy nastupování bez nutnosti otvírat dveře klíčkem a startování na tlačítko. Už v základu by měl být CD přehrávač (nyní jen modulární audio systém) s dálkovým ovládáním.

Tip: Podrobné informace najdete v dalších kapitolách.

Fotogalerie

  

  

   

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud