Facelift pro Dodge Viper SRT: větší výkon a nižší spotřeba

Jen pro pořádek připomeneme, že se koncern Chrysler vrátil ke jménu Dodge, takže Viper se už zase jmenuje spořádaně Dodge Viper a ne SRT Viper. Modelový rok 2015 ale vedle nového jména přináší i několik technických změn, takže by to šlo klidně vydávat za takový menší facelift.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny jsou vyloženě funkční - zvedl se výkon, snížila spotřeba a zlepšila ovladatelnost

Předně motor. Atmosférický desetiválec o objemu 8,4 l zůstává, takže se Viper může nadále chlubit nejen největším atmosférickým, ale největším co do objemu v sériovém autě vůbec. Výkon se zvedl o 3 kW na 481 kW, takže tohle americké kladivo na čarodějnice nyní posílá přes upravený manuální šestikvalt na zadní kola 654 koní. Například legendární McLaren F1 měl výkon "jenom" 627 koní, to jen tak pro srovnání.

V USA chtějí doživotí pro manažery automobilek kvůli svolávacím akcím

V USA chtějí doživotí pro manažery automobilek kvůli svolávacím akcím

Právě upravená převodovka, která má trochu jiné odstupňování a nižší třecí ztráty, pak stojí za tím, že má Dodge Viper modelového roku 2015 lepší spotřebu. Podle americké normy ujede na dálnici na jeden galon paliva dvacet mil, tedy po přepočtu na naše jednotky to dělá spotřebu 11,8 l/100 km.

Z dalších novinek jmenujme třeba třetí stupeň výbavy GT, který se zařadí mezi základní Viper a vrcholný GTS. V nabídce se objevují i nové aerodynamické doplňky, nové barevné kombinace na karoserii i v interiéru a podobně. Dodge uvádí i různé limitované edice kombinující výhodné balíčky výbav.

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Pro extrémisty je tu pak nový Dodge Viper Time Attack 2.0 Special Edition, což už je regulérní závodní auto na značkách. Má aerodynamický paket zvyšující přítlak, závodní podvozek, silnější brzdy Brembo, okruhové pneumatiky, skořepinové sedačky s vícebodovými pásy a další libůstky. Postaveno bude jen 96 kusů.

Dodge se snaží Viper znovu dostat do povědomí veřejnosti a zvýšit odbyt, neboť zájem o auto poslední dobou opadal a všichni raději kupovali novou Corvette. Možná pomůže zvýšení výkonu Viperu, ale to je zatím jen ve stádiu spekulací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků