Facelift pro Dodge Viper SRT: větší výkon a nižší spotřeba

Jen pro pořádek připomeneme, že se koncern Chrysler vrátil ke jménu Dodge, takže Viper se už zase jmenuje spořádaně Dodge Viper a ne SRT Viper. Modelový rok 2015 ale vedle nového jména přináší i několik technických změn, takže by to šlo klidně vydávat za takový menší facelift.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny jsou vyloženě funkční - zvedl se výkon, snížila spotřeba a zlepšila ovladatelnost

Předně motor. Atmosférický desetiválec o objemu 8,4 l zůstává, takže se Viper může nadále chlubit nejen největším atmosférickým, ale největším co do objemu v sériovém autě vůbec. Výkon se zvedl o 3 kW na 481 kW, takže tohle americké kladivo na čarodějnice nyní posílá přes upravený manuální šestikvalt na zadní kola 654 koní. Například legendární McLaren F1 měl výkon "jenom" 627 koní, to jen tak pro srovnání.

V USA chtějí doživotí pro manažery automobilek kvůli svolávacím akcím

V USA chtějí doživotí pro manažery automobilek kvůli svolávacím akcím

Právě upravená převodovka, která má trochu jiné odstupňování a nižší třecí ztráty, pak stojí za tím, že má Dodge Viper modelového roku 2015 lepší spotřebu. Podle americké normy ujede na dálnici na jeden galon paliva dvacet mil, tedy po přepočtu na naše jednotky to dělá spotřebu 11,8 l/100 km.

Z dalších novinek jmenujme třeba třetí stupeň výbavy GT, který se zařadí mezi základní Viper a vrcholný GTS. V nabídce se objevují i nové aerodynamické doplňky, nové barevné kombinace na karoserii i v interiéru a podobně. Dodge uvádí i různé limitované edice kombinující výhodné balíčky výbav.

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Dodge Charger SRT Hellcat přichází coby nejrychlejší sériový sedan

Pro extrémisty je tu pak nový Dodge Viper Time Attack 2.0 Special Edition, což už je regulérní závodní auto na značkách. Má aerodynamický paket zvyšující přítlak, závodní podvozek, silnější brzdy Brembo, okruhové pneumatiky, skořepinové sedačky s vícebodovými pásy a další libůstky. Postaveno bude jen 96 kusů.

Dodge se snaží Viper znovu dostat do povědomí veřejnosti a zvýšit odbyt, neboť zájem o auto poslední dobou opadal a všichni raději kupovali novou Corvette. Možná pomůže zvýšení výkonu Viperu, ale to je zatím jen ve stádiu spekulací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 51 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků