Facelift Porsche Cayenne: V6 místo V8, spotřeba 3,4 l [tech. data, galerie]

Luxusní SUV z Bratislavy prodělalo facelift, zaměřený vedle vzhledu zejména na snižování spotřeby – hlavně té tabulkové. Model Cayenne S už není poháněn osmiválcem 4,8 l o výkonu 400 koní, ale novým biturbo motorem V6 3,6 l. To jsou hlavní novinky modernizovaného Porsche Cayenne.

Druhá generace Porsche Cayenne prošla po čtyřech letech na trhu očekávanou modernizací. Designéři poněkud přiostřili vzhled dosud výrazně zaobleného SUV. Kapota motoru, přední nárazník s otvory pro přívod vzduchu k mezichladičům i blatníky jsou zcela nové. Úpravy na zádi se dotkly zejména prolisu pro registrační značku, svítilen a začlenění výfuků do nárazníku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový plug-in hybrid lze dobíjet ze zásuvky; s plnými bateriemi zvládne normovanou zkoušku spotřeby s výsledkem 3,4 l/100 km

Všechny verze Cayennu dostanou nový multifunkční volant s řadicími tlačítky, inspirovaný sportovním modelem 918 Spyder. Automobilka slibuje rovněž komfortnější zadní sedadla a zákazníci varianty Cayenne Turbo se mohou těšit na sériově montované LED světlomety. 

Modernizované Porsche Cayenne bude k dostání v pěti verzích: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel a také Cayenne S E-Hybrid2, první sériově vyráběný plug-in hybrid mezi luxusními SUV. Z nabídky naopak zmizí základní šestiválcový Cayenne, sportovně laděný Cayenne GTS i vrcholné Turbo S. Tipujeme ale, že některé z nich se brzy do katalogu vrátí.

Do jednoho úspornější

Všechny motorizace mají nižší udávanou spotřebu díky aktivním žaluziím za maskou chladiče, funkci „plachtění“ automatické převodovky a optimalizovanému termálnímu managementu. Zcela nový je motor 3,6 l, který v modelu Cayenne S nahrazuje dosud používaný atmosférický osmiválec 4,8 l. Aby to zákazníky nemrzelo, je nová jednotka se dvěma turbodmychadly o 20 koní výkonnější a o 50 Nm silnější než dosavadní Cayenne S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel a Cayenne Turbo

Plug-in hybrid Porsche Cayenne S E-Hybrid je určen zejména pro trhy, kde se pořízení takového vozu vyplatí s ohledem na výši silniční nebo registrační daně či podobných poplatků. Je poháněn kombinací kompresorem přeplňovaného vidlicového šestiválce 3,0 l a elektromotoru. Soustava dosahuje kombinovaného výkonu 306 kW (416 koní) a točivého momentu 590 Nm. 

U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

Automobilka údajně zapracovala i na naladění podvozku, který by měl nyní zaručit cestujícím o něco více komfortu. Modernizované Porsche Cayenne se začne prodávat 11. října, přičemž ceny v Německu začínají na 66 260 € (1 818 000 Kč) za Cayenne Diesel. Ceny pro český trh budou oznámeny později.

Motory pro nové Porsche Cayenne

  Výkon
[kW (k) / ot./min.]
Toč. moment [Nm/ot./min.] 0-100 km/h [s] Max. rychlost [km/h] Kombinovaná spotřeba
[l/100 km]
Cayenne Diesel 193 (262) /4000 580 / 1750-2500 7,3 221 6,8
Cayenne S Diesel 283 (385) /3750 850 / 2000-2750 5,4 252 8,0
Cayenne S 309 (420) /6000 550 / 1350-4500 5,5 259 9,8
Cayenne Turbo 382 (520) /6000 750 / 2250-4000 4,5 279 11,5
Cayenne S E-Hybrid 306 (416) /5500 590 / 1250-4000 5,9 243 3,4

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků