Facelift Porsche Cayenne: V6 místo V8, spotřeba 3,4 l [tech. data, galerie]

Luxusní SUV z Bratislavy prodělalo facelift, zaměřený vedle vzhledu zejména na snižování spotřeby – hlavně té tabulkové. Model Cayenne S už není poháněn osmiválcem 4,8 l o výkonu 400 koní, ale novým biturbo motorem V6 3,6 l. To jsou hlavní novinky modernizovaného Porsche Cayenne.

Druhá generace Porsche Cayenne prošla po čtyřech letech na trhu očekávanou modernizací. Designéři poněkud přiostřili vzhled dosud výrazně zaobleného SUV. Kapota motoru, přední nárazník s otvory pro přívod vzduchu k mezichladičům i blatníky jsou zcela nové. Úpravy na zádi se dotkly zejména prolisu pro registrační značku, svítilen a začlenění výfuků do nárazníku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový plug-in hybrid lze dobíjet ze zásuvky; s plnými bateriemi zvládne normovanou zkoušku spotřeby s výsledkem 3,4 l/100 km

Všechny verze Cayennu dostanou nový multifunkční volant s řadicími tlačítky, inspirovaný sportovním modelem 918 Spyder. Automobilka slibuje rovněž komfortnější zadní sedadla a zákazníci varianty Cayenne Turbo se mohou těšit na sériově montované LED světlomety. 

Modernizované Porsche Cayenne bude k dostání v pěti verzích: Cayenne S, Cayenne Turbo, Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel a také Cayenne S E-Hybrid2, první sériově vyráběný plug-in hybrid mezi luxusními SUV. Z nabídky naopak zmizí základní šestiválcový Cayenne, sportovně laděný Cayenne GTS i vrcholné Turbo S. Tipujeme ale, že některé z nich se brzy do katalogu vrátí.

Do jednoho úspornější

Všechny motorizace mají nižší udávanou spotřebu díky aktivním žaluziím za maskou chladiče, funkci „plachtění“ automatické převodovky a optimalizovanému termálnímu managementu. Zcela nový je motor 3,6 l, který v modelu Cayenne S nahrazuje dosud používaný atmosférický osmiválec 4,8 l. Aby to zákazníky nemrzelo, je nová jednotka se dvěma turbodmychadly o 20 koní výkonnější a o 50 Nm silnější než dosavadní Cayenne S.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cayenne Diesel, Cayenne S Diesel a Cayenne Turbo

Plug-in hybrid Porsche Cayenne S E-Hybrid je určen zejména pro trhy, kde se pořízení takového vozu vyplatí s ohledem na výši silniční nebo registrační daně či podobných poplatků. Je poháněn kombinací kompresorem přeplňovaného vidlicového šestiválce 3,0 l a elektromotoru. Soustava dosahuje kombinovaného výkonu 306 kW (416 koní) a točivého momentu 590 Nm. 

U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

Automobilka údajně zapracovala i na naladění podvozku, který by měl nyní zaručit cestujícím o něco více komfortu. Modernizované Porsche Cayenne se začne prodávat 11. října, přičemž ceny v Německu začínají na 66 260 € (1 818 000 Kč) za Cayenne Diesel. Ceny pro český trh budou oznámeny později.

Motory pro nové Porsche Cayenne

  Výkon
[kW (k) / ot./min.]
Toč. moment [Nm/ot./min.] 0-100 km/h [s] Max. rychlost [km/h] Kombinovaná spotřeba
[l/100 km]
Cayenne Diesel 193 (262) /4000 580 / 1750-2500 7,3 221 6,8
Cayenne S Diesel 283 (385) /3750 850 / 2000-2750 5,4 252 8,0
Cayenne S 309 (420) /6000 550 / 1350-4500 5,5 259 9,8
Cayenne Turbo 382 (520) /6000 750 / 2250-4000 4,5 279 11,5
Cayenne S E-Hybrid 306 (416) /5500 590 / 1250-4000 5,9 243 3,4

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2007
Stav: 112 954 km
Cena: 440 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 950 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků