Peugeot 307 se vyrábí od jara 2001, není proto divu, že výrobce v polovině prodejního cyklu provedl facelift - a nikoliv drobný. Zcela nová je přední maska, kapota, světla, nové jsou také některé motory. Zkrátka 307 nyní připomíná větší model 407.
Peugeot dnes zveřejnil fotografie a první informace o faceliftovaném Peugeotu 307; ačkoliv jsme obrázky faceliftu ukázali už dříve, ty dnešní jsou oficiální. Vůz dostal velký úsměv ve stylu modelu 407, znak Peugeotu se přemístil na kapotu, současně s tím se změnilo i umístění přechodu mezi maskou a kapotou (linie víka), stejně jako kapota samotná. Nové jsou také kruhové mlhovky a přední světlomety, které nemají dřívější zlom navazující na kapotu. Záď zůstala de facto stejná, drobná změna potkala jen vnitřní uspořádání světel. Interiér dostal nové materiály, trošku jiné jsou ovládací prvky.
Tip: Test Peugeotu 307 1.6 HDi 80 kW, test Peugeotu 307 CC 2.0 16V
Motor 2.0 130 kW, který má pod kapotou model CC, se dostane také do hatchbacku; s ním zrychlí vůz na stovku za 8,8 s. Motor 2.0 HDi 66 kW bude nahrazen motorem 1.6 HDi 66 kW, který už dostal také sesterský Citroen C4 a má ho rovněž nový Ford Focus. 307 CC pak dostane motor 2.0 HDi 100 kW - bude to naftová premiéra v tomto modelu. Po faceliftu bude mít Peugeot 307 (hatchback) následující motory:
- 1.4 16V 66 kW
- 1.6 16V 80 kW
- 2.0 16V 100 kW
- 2.0 16V 130 kW
- 1.4 HDi 50 kW
- 1.6 HDi 66 kW
- 1.6 HDi 80 kW
- 2.0 HDi 100 kW
Ceny předfaceliftové verze začínají na českém trhu na 410 tisících za třídveřovou verzi XR s motorem 1.4 16V. Za druhou dvojici dveří se připlácí 20 tisíc, nejdražší je model 2.0 HDI ve výbavě XSI - za něj zaplatíte 745 000 Kč.
Fotogalerie
Pro srovnání: současný Peugeot 307