Facelift Peugeotu 301: Více elegance a moderní výbavy

Po nedávné modernizaci Citroënu C-Elysée byly první obrázky Peugetu 301 s novou tváří na spadnutí. Také lví sedan dostane více luxusních prvků, moderní multimediální rozhraní a novou automatickou převodovku.

Dostupný sedan, který je na trhu od roku 2012, přichází s dobře známým designovým stylem Peugeotu, který se inspiruje například ve druhé generaci modelu 3008. „Vykousnuté“ přední světlomety spolu s výraznou čelní maskou dodaly vozu agresivnější vzezření. LED diody denního svícení v předním nárazníku jsou dnes již takřka povinným modernizačním prvkem. Na zadních partiích jsou patrné především nové svítilny, které taktéž odkazují na nejnovější modely Peugeotu. Nové jsou také tři odstíny laku: šedá Artense, šedá Moka a modrá Deep Blue.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Uvnitř nyní nalezneme sedmipalcový dotykový displej. Ten nabízí navigaci TomTom a zadní parkovací kameru. K dispozici je i možnost spárování se smartphonem. K tomu slouží buď služba MirrorLink, nebo specializovaný program AndroidAuto či Apple CarPlay. Nové jsou také materiály na palubní desce, stejně jako čalounění sedadel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V nabídce nadále budou čtyři motory, dva zážehové a dva vznětové. Z těch benzinových bude možné vybírat mezi tříválcem 1.2 PureTech o výkonu 60 kW a maximálním točivém momentu 118 Nm a čtyřválcem 1.6 VTi s 85 kW a 150 N.m. Obě jednotky jsou atmosférické, žádné složité přeplňování tak u vozů zaměřujících se na odolnost nečekejte. Oba zážehové motory spolupracují s pětistupňovou manuální převodovkou. K větší šestnáctistovce si jako dříve lze připlatit za automatickou převodovku. Archaickou čtyřstupňovou verzi již těsně před faceliftem nahradila nová, šestistupňová skříň od japonského výrobce Aisin. S robotizovanými převodovkami se již nepočítá.

Pro zájemce o turbodiesely je tu motor 1.6 BlueHDi o výkonu 73 kW a maximálním točivém momentu 254 Nm. Slabší verze 1.6 HDi (68 kW a 230 N.m) na rozdíl od silnějšího bratra nedisponuje vstřikováním kapaliny AdBlue do výfuku a k dispozici bude jen pro vybrané trhy. Obě vznětové jednotky taktéž spoléhají na pětistupňový manuál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zajímavé je přizpůsobení vozu pro trhy severní Afriky či východní Evropy, na které Peugeot s Citroënem cílí. Pro některé země, kde jsou jízdní podmínky mimořádně náročné, může být vůz vybaven ochranným štítem pod motorem. Blatníky jsou vylisovány z materiálu, který má zvýšenou odolnost proti chladu, a jsou přichyceny 14 šrouby. Díky velkým rozměrům mají blatníky zajišťovat účinnou ochranu motorového prostoru před štěrkem. K dispozici je dvojité těsnění na dveřích pro ochranu proti prachu, vlhkosti a hluku. Do palubní desky je zabudována příčná vzpěra pro větší pevnost. Klakson tvoří membrána, namísto trubky, protože membrána lépe odolává vodě.

Citroën C-Elysée dostal facelift. Nabídne nový design a výbavu

Citroën C-Elysée dostal facelift. Nabídne nový design a výbavu

Peugeot 301 se stejně jako Citroën C-Elysée pro evropské trhy vyrábí ve španělském závodu Vigo, pro čínský trh vzniká ve Wu-chanu. V těchto továrnách už bylo vyrobeno na 360 000 exemplářů, což je o něco méně než v případě C-Elysée. Ten má na svém kontě asi 400 000 vyrobených kusů.

bazar

Peugeot 206 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 84 289 km
Cena: 54 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 115 000 km
Cena: 135 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 95 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 101 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 320 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků
Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Opel Insignia Grand Sport

Naší recenzí tentokrát prošel Opel Insignia Grand Sport.

5.  9.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků