Facelift Peugeotu 301: Více elegance a moderní výbavy

Po nedávné modernizaci Citroënu C-Elysée byly první obrázky Peugetu 301 s novou tváří na spadnutí. Také lví sedan dostane více luxusních prvků, moderní multimediální rozhraní a novou automatickou převodovku.

Dostupný sedan, který je na trhu od roku 2012, přichází s dobře známým designovým stylem Peugeotu, který se inspiruje například ve druhé generaci modelu 3008. „Vykousnuté“ přední světlomety spolu s výraznou čelní maskou dodaly vozu agresivnější vzezření. LED diody denního svícení v předním nárazníku jsou dnes již takřka povinným modernizačním prvkem. Na zadních partiích jsou patrné především nové svítilny, které taktéž odkazují na nejnovější modely Peugeotu. Nové jsou také tři odstíny laku: šedá Artense, šedá Moka a modrá Deep Blue.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Uvnitř nyní nalezneme sedmipalcový dotykový displej. Ten nabízí navigaci TomTom a zadní parkovací kameru. K dispozici je i možnost spárování se smartphonem. K tomu slouží buď služba MirrorLink, nebo specializovaný program AndroidAuto či Apple CarPlay. Nové jsou také materiály na palubní desce, stejně jako čalounění sedadel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V nabídce nadále budou čtyři motory, dva zážehové a dva vznětové. Z těch benzinových bude možné vybírat mezi tříválcem 1.2 PureTech o výkonu 60 kW a maximálním točivém momentu 118 Nm a čtyřválcem 1.6 VTi s 85 kW a 150 N.m. Obě jednotky jsou atmosférické, žádné složité přeplňování tak u vozů zaměřujících se na odolnost nečekejte. Oba zážehové motory spolupracují s pětistupňovou manuální převodovkou. K větší šestnáctistovce si jako dříve lze připlatit za automatickou převodovku. Archaickou čtyřstupňovou verzi již těsně před faceliftem nahradila nová, šestistupňová skříň od japonského výrobce Aisin. S robotizovanými převodovkami se již nepočítá.

Pro zájemce o turbodiesely je tu motor 1.6 BlueHDi o výkonu 73 kW a maximálním točivém momentu 254 Nm. Slabší verze 1.6 HDi (68 kW a 230 N.m) na rozdíl od silnějšího bratra nedisponuje vstřikováním kapaliny AdBlue do výfuku a k dispozici bude jen pro vybrané trhy. Obě vznětové jednotky taktéž spoléhají na pětistupňový manuál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zajímavé je přizpůsobení vozu pro trhy severní Afriky či východní Evropy, na které Peugeot s Citroënem cílí. Pro některé země, kde jsou jízdní podmínky mimořádně náročné, může být vůz vybaven ochranným štítem pod motorem. Blatníky jsou vylisovány z materiálu, který má zvýšenou odolnost proti chladu, a jsou přichyceny 14 šrouby. Díky velkým rozměrům mají blatníky zajišťovat účinnou ochranu motorového prostoru před štěrkem. K dispozici je dvojité těsnění na dveřích pro ochranu proti prachu, vlhkosti a hluku. Do palubní desky je zabudována příčná vzpěra pro větší pevnost. Klakson tvoří membrána, namísto trubky, protože membrána lépe odolává vodě.

Citroën C-Elysée dostal facelift. Nabídne nový design a výbavu

Citroën C-Elysée dostal facelift. Nabídne nový design a výbavu

Peugeot 301 se stejně jako Citroën C-Elysée pro evropské trhy vyrábí ve španělském závodu Vigo, pro čínský trh vzniká ve Wu-chanu. V těchto továrnách už bylo vyrobeno na 360 000 exemplářů, což je o něco méně než v případě C-Elysée. Ten má na svém kontě asi 400 000 vyrobených kusů.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků