Facelift Mercedesu E kupé a kabrio je tady. Driftovací mód už má i AMG E 53!

Dvoudveřové Mercedesy třídy E následují mezigenerační modernizaci čtyřdveřového sedanu a kombi. Novinkou přepracovaných modelů je třeba elektrifikace vrcholného čtyřválcového dieselu OM 654 M, špičkou pak zůstává řadová šestka verze AMG E 53 4Matic+.

Tak trochu ve stínu nastupující koronavirové epidemie v Evropě a na poslední chvíli zrušeného ženevského autosalonu zůstaly prakticky všechny připravované světové premiéry nových či vylepšených modelů. Výjimkou nebyl ani modernizovaný Mercedese třídy E, tedy sedan s typovým označením W213 a odvozené pětidveřové kombi S213.

Mercedes-Benz třídy E po modernizaci: S novou výbavou a poprvé jako plug-in hybrid

Mercedes-Benz třídy E po modernizaci: S novou výbavou a poprvé jako plug-in hybrid

Vracet se k této událost zpátky po téměř třech měsících pochopitelně nedává velký smysl, nic není staršího než včerejší novinky či noviny. Přesto si však tu nejaktuálnější techniku mercedesů po upgradu můžeme znovu osvěžit díky faceliftu technicky spřízněného kupé třídy E (C238) a pochopitelně i kabrioletu (A238), který byl právě představen.

Nejviditelnější změnou u obou uvedených aut jsou pochopitelně úpravy na vnějším vzhledu, které nejsou nijak dramatické, design nicméně mění do té míry, že jsou s původní vizáží nezaměnitelné. Dvoudveřová „Éčka“ dostala zbrusu nové přední světlomety, které již tolik neobepínají přední masku, důležitější ovšem je, že jsou ve standardu sestavená výlučně z LED modulů a za příplatek dostanete i jejich sofistikovanější variantu Multibeam.

Nový Mercedes-Benz GLA oficiálně: Prostornější, vybavenější i hybridní

Nový Mercedes-Benz GLA oficiálně: Prostornější, vybavenější i hybridní

Nová je i zmíněná maska chladiče. Má jiný tvar a v případě verze AMG dostala sjednocující takzvaný Panamericana gril s vertikálně uloženými lamelami. Za samozřejmost považujte rovněž modifikované nárazníky, kola i kompletně přepracovanou vnitřní strukturu zadních světel (opět s LED), takže se rovnou můžeme přesunout do interiéru. Vlastně ne, za zmínku asi stojí asi i čtyři nové odstíny laku s názvem High-tech silver, Graphite grey metallic, Mojave silver a Patagonia red.

Vnitřku dominují nejnovější generace multimediálního rozhraní MBUX s dvojicí velkých obrazovek o uhlopříčce 26 cm, nicméně za příplatek je můžete zvětšit za pár ještě větších displejů s uhlopříčkou 31,2 cm. K novinkám patří rovněž volanty, které pomocí kapacitních senzorů kontrolují, jestli řidič drží volant a na stejném principu fungují také ovládací plochy na postranních loukotích. Samozřejmostí jsou též vylepšené asistenční systémy, mezi které patří i takzvaný Urban Guard. Ten sleduje zaparkovaný vůz a umí informovat řidiče prostřednictvím aplikace Mercedes me o spuštění alarmu, odtahu a detekuje i kolize při parkování.

Nový Mercedes-Benz S bez maskování: Pro staromilce má velmi špatnou zprávu

Nový Mercedes-Benz S bez maskování: Pro staromilce má velmi špatnou zprávu

Pokud se podíváme pod přední kapotu kupé a kabrioletu, zde tolik změn neproběhlo, každopádně něco nového bychom přeci jen měli. I luxusnější a poněkud méně praktické provedení třídy E bude pohánět přepracovaný čtyřválcový diesel OM 654, který nově nese přídomek M. Technici nepatrně zvětšili jeho objem z 1950 na 1993 cm3 tím, že vyměnili klikový hřídel a zvýšili zdvih z 92,3 na 94 mm. Současně s tím zvýšili tlak vstřikovacích jednotek z 2500 na 2700 barů a přidali startér-generátor s výkonem 20 koní a točivým momentem 180 N.m, který je součástí 48voltové palubní sítě.

K největším zajímavostem tohoto motoru o výkonu 265 koní patří sodíkem plněné kanály v ocelových pístech pomáhající rozptylovat a odvádět přebytečné teplo v nejvíce exponované části pohonné jednotky, ale nechybí ani vodou chlazená turbodmychadla s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Vrcholem mezi vznětovými agregáty nadále zůstává řadový šestiválec s výkonem 367 koní, točivým momentem 500 N.m a startér-generátorem dodávajícím dalších 22 koní a 250 newtonmetrů.

Mercedes-Benz GLB oficiálně: Další kompaktní SUV nabídne až sedm míst k sezení

Mercedes-Benz GLB oficiálně: Další kompaktní SUV nabídne až sedm míst k sezení

Vynechat bychom asi neměli ani vrcholnou benzínovou verzi, kterou je i nadále model AMG 53 4Matic+ dostupný se střechou nebo bez. Bez ohledu na karosářskou variantu dostanete dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec, který si navíc pomáhá elektricky poháněným přídavným kompresorem.

Motor spojený výlučně s devítistupňovým automatem AMG Speedshift TCT 9G generuje 435 koní, jeho točivý moment vrcholí hodnotou 520 N.m a navíc zde opět máme startér-generátor přidávající 22 koní a 250 N.m. Výsledkem je schopnost akcelerace z místa na stovku za 4,4 sekundy, respektive 4,6 sekundy v případě kabrioletu a maximální rychlost omezená na 250 km/h, kterou lze posunutím omezovače zvýšit na 270 kilometrů v hodině.

Mercedes-AMG A 45 a CLA 45 oficiálně: Pod kapotou mají nejsilnější čtyřválec světa

Mercedes-AMG A 45 a CLA 45 oficiálně: Pod kapotou mají nejsilnější čtyřválec světa

Také zde tvůrci upravili vnější vzhled, interiér, každopádně tady za zmínku stojí především jeden detail. Mercedes vůbec poprvé přidává k šestiválcovému motoru balíček AMG Dynamic Plus, který byl dříve vyhrazen pro osmiválce. Jeho součásti je i program Race s režimem Drift, který dovolí ze čtyřkolky 4Matic udělat čistou zadokolku.

Termín uvedení modernizovaných dvoudveřových Mercedesů třídy E na trh automobilka prozatím neupřesnila, dá se ale předpokládat, že si Daimler i s ohledem na kabriolet nenechá ujít nadcházející letní sezónu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků