Facelift Mercedesu-AMG GLC 63: Stále až 510 koní, přibyl však rekordní čas na Ringu

Po uvedení standardních verzí vytahuje Mercedes na světlo také AMG specifikace svých modernizovaných modelů GLC a GLC kupé.

Mercedes tradičně rozšiřuje portfolio svých modelů rovněž o výkonné AMG verze a nyní padla řada na modernizaci SUV třídy GLC. Klasický recept se pochopitelně týká jak normální karosářské verze, tak stylovějšího „kupé“. Vylepšené modely AMG GLC 63 se navenek odlišují novou mřížkou chladiče, agresivněji pojatými nárazníky, čtveřicí koncovek výfuku, 20- až 21 palcovými AMG koly a dalšími maličkostmi.

Největší zájem ovšem padá na strojovnu pod kapotou, která je u GLC 63 stále nabízena ve dvou úrovních naladění. Ve výchozí specifikaci se tedy jedná o známý čtyřlitrový twin-turbo osmiválec o výkonu 350 kW (476 koní) a točivém momentu 650 N.m. Při zvolení verze GLC 63 S však V8 produkuje celkem 375 kW (510 koní) a rovných 700 N.m. Bez pohonu všech kol 4Matic se obě auta neobejdou a standardem je i devítistupňová automatická převodovka.

Nový Mercedes GLS na prvních fotkách: Luxusní SUV si vyšlápne na BMW X7

Nový Mercedes GLS na prvních fotkách: Luxusní SUV si vyšlápne na BMW X7

Právě se zmíněnou nejvýkonnější verzí GLC 63 S pak Mercedes již dříve oznámil překonání rekordu na Severní smyčce Nürburgringu. V kategorii SUV je tedy německé SUV na Ringu nejrychlejší a časem 7:49,369 s porazilo dřívějšího držitele titulu Alfu Romeo Stelvio Quadrifoglio (7:51,7 s).

Dvoutunová SUV jsou hrozivě rychlá i v přímce. V nejsilnější specifikaci zvládne GLC 63 S kupé akcelerovat z nuly na 100 km/h za 3,8 vteřiny, přičemž zde je posunut i omezovač maximální rychlosti na 280 km/h – základní GLC 63 je omezeno na 250 km/h a jeho zrychlení na stovku probíhá za 4 vteřiny.

Mercedes-AMG CLA 35 4Matic oficiálně: Sedan má 306 koní a super dynamiku

Mercedes-AMG CLA 35 4Matic oficiálně: Sedan má 306 koní a super dynamiku

V základní výbavě obou specifikací najdete mimo jiné elektronicky řízený zadní diferenciál, vzduchové odpružení, adaptivní tlumiče a silnější brzdovou soustavu. Uvnitř výkonná SUV nabídnou vrcholný MBUX infotainment systém se spojenými obrazovkami, specifické AMG nastavení jízdních režimů, čalounění kůží Nappa, kontrastní obšívání a volitelně třeba sportovní AMG Performance sedačky.

Mercedes představil oba modely na autosalonu v New Yorku, přesné datum uvedení na evropský trh se tudíž zatím nedozvídáme, stejně jako cenovky. Ještě během letoška by se ovšem zájemci v Evropě mohli dočkat. V USA začne prodej ke konci roku.

AMG

AMG je německá společnost, která se zabývá závodními úpravami a sportovním tuningem vozů Mercedes-Benz. Společnost byla založena v roce 1967 dvojicí Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Většinou se značka uvádí jako Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG GT Black Series • Mercedes-AMG GLB

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků