Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

86 komentářů

Antiautomat
5. prosince • 15:03

...tych 1.5 100k na normalne jazdenie staci. Ked sa ponahlame, skor ako vykon su dolezite jazdne vlastnosti a ako to mate v ruke. Mame jednasestku v kokte a vykon mi zatial nechybal (v priamke sa ta technologicka vykopavka, slaviaca uz pomaly stvrtu dekadu, dokaze na svoj vek stale slusne rozbehnut, o jednaosmicke ani nehovoriac). Teda, az do prvej zakruty :-) Za mna, objem je objem a kedze motor je stroj objemovy (bol, je a vzdy bude), preferujem prave kubiky. Naco do motora sr.at kopec h.vadin, ked elegantne postaci o par kubikov naviac? Argument o velkosti neobstoji: ked Vam postavim vedla seba jednadva TSi a jednastyri TSi, nebudete vediet povedat ktory je ktory.

Fanda
5. prosince • 19:52

Tak jsem koukal,že ten slabší motor 2.0 má přibližně stejné parametry,jako 1.0 Tsi.

troff
4. prosince • 12:21

Mám trojku před tímto faceliftem s motorem G120- což je benzin dvoulitr bez turba. Jezdí skvěle převážně dlouhé trasy mimo dálnice s minimálním zatížením takže mám dlouhodobou spotřebu 5,6.
Neloudám se.
Bezproblémové a vzhledem k ceně i lidové auto nižší střední třídy.

Mirek
4. prosince • 21:31

Napiš to tomu R2, ten si při své omezenosti myslí, že se s touto spotřebou, u Mazdy 3, musí jet ekorally. Já vím, že to jde naprosto bezproblémově.

Antiautomat
5. prosince • 17:57

...niet dovod neverit, na okreske ide nasa doleuvedena vykopavka v predpisovom tempe bezpecne pod 6l.

Pantani
3. prosince • 23:48

Klady:
- pěkný interiér, zejména v bílej
- klasický budík uprostřed- postraní "budíky" s jakýmasi čárkama místo rafiček, hrůza
- head-up displej sklíčkovej je vtip za stovku
- loletní opěrka stále neposuvná a tedy k ničemu, protože se o to nedá opřít loket. Je tam spíš na okrasu a loket si opřete tak o ten 2 cm proužek na středovým tunelu. Kde je ergonomie?
- ty sedačky jsou rozbředlý, nemají boční oporu, která by v zatáčkách mohla pořádně podržet. Ta boční opora je daná jen tvarem molitanu uvnitř, takže tělo nepodrží, nemá to boční kovovou kostru jako sportovní sedačky VW koncernuPro redakci: opravte si tu tabulku!!

Roman
4. prosince • 5:48

Zdravím na trojce mám najeto asi 25000 km a s loketní opěrkou nemám problém naprosto v pohodě si tam opřu loket ale já mám 190 cm takže chápu lidi s menším vzrůstem. Co se sedaček týče tak ano jsou trošku plytké ale nepřijde mi to jako tragédie pokud máte správný posed za volantem tak zjistíte že nějaké boční vedení tam je.

Pantani
4. prosince • 10:15

sedačky: někdo jezdí sportovněji, někdo méně a podle toho to samozřejmě může/nemusí vadit. Ale u auta orientovanýho na řidiče mě to ale minimálně mrzí. Sedačky mají ale jinak moc fajn tvar (= jistě by mě z nich nebolely záda) a ta preforovaná kůže na nich je víc než kvalitní - kam se hrabe bmw 1er!opěrka: když jsem si seřídil sedačku u té předfaceliftové verze, tak už jsem si skoro neměl o co opřít loket, zbyl mi tam jen kraťoučky pažlejt, který na šířku měl asi 3 cm. Zvyklý na pohodlnou polstrovanou opěrku v Golfu, kterou můžu štelovat na výšku a i posouvat dopředu/dozadu, považuju tohle za neergonomickej Mazdí trapas! Bohužel FL nic v tomhle evidentně neřeší.Mazdě hrozně fandím, Mazd jsme měli v rodině hned několik a byly to skvělý auta, některý věci ale prostě neumí a poučit se nechce.

Shimi
4. prosince • 11:05

Co se loketní opěrky týče, tak pro mě osobně je nejlepší ta, která je součástí sedačky. Nechápu, proč toto řešení nepoužívá víc automobilek. Naprosto jednoduché a strašně praktické a pohodlné.

Pantani
4. prosince • 13:42

No to by zajímavý bejt mohlo, souhlasím. V kterým jiným autě typu M3 nebo Golf to tak ale je? A v kterým z nich je dost místa na to, aby měl rozumnou loketní opěrku jak řidič, tak i spolujezdec? Designéři tam mezi sedadla totiž cpou dneska díry coby držáky na pití, místo aby byly větší kapsy ve dveřích, kam by se dala flaška dát.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
4. prosince • 15:08

No v HB nižší střední asi nikde, tohle řešení se používá spíše u MPV. Nějaký čas to používala Kia, třeba v Riu, ale jak je to teď netuším. I Ford to používal ve Fusionu a C-Maxu.

Mirek
4. prosince • 21:07

Požíval to v nižší střední i Peugeot v modelu 307. Dnes už myslím nikdo.
https://www.netcarshow.com/peugeot/2005-307/1280x960... ...

Zdeny
3. prosince • 17:16

Může mi někdo objasnit, proč verze s 121kW a 6AT má menší Vmax, než verze s 88kW a 6AT?

ACE
3. prosince • 20:36

Jednoduché vysvětlení, špatně opsaná tabulka, 121kW není s AT.

Josef
3. prosince • 16:16

Sympatické dost dobré auto za konkurenční cenu, na které se na silnicích (a nejen na nich) rád podívám. V ohromné převaze vozů Škoda a koncernu VW obecně to je auto, které se jen tak neokouká. Myslím si, že i pravověrný "škodovkář", který najde odvahu pro změnu a koupí si tuto Mazdu, nebude zklamaný.

qwertz
3. prosince • 16:53

Nic proti Mazdě, ale pokud má někdo rád "rovné linky", "konzervativní design", a líbí se mu auta typu Skoda, Audi, VW (vzhledem, nikoli kvuli koncernu), Mazdu si proste nekoupí. Je to proste hodne subjektivní kritérium. Já třeba ten asijský vlnitý design přímo nesnáším, jediná pěkná asie je snad Nissan Qashkai nebo GTR (nástupce skyline). Na ten příšerný ksycht u Mazdy bych se už druhý den nemohl ani dívat. Nicméně nic porti tomu, když se to někumu líbí.Škodovkář si Mazdu 3 někoupí, protože kufr, 4x4, kombi, místo pro cestující, simply clever, a možnosti konfigurace motorizací a výbavy na míru jsou proti Mazdě nekonečné. Navíc s TDI (sen to průměrného Pepy) má pořád lepší pověst než Skyactive D s vydřenýma vačkama.

Shr3k
4. prosince • 10:37

Mno ale zrovna na osmiventilovém 2.0 PD TDI a 2.5 V6 TDI je stejný problém - oholené vačky kvůli přetížení a karbonu v oleji. :-) U motoru SH vyrobeného do 10/2013 je to jen karbonem, některé drží, jiné se odporoučejí třeba už po 10-15 tis.

Mirek
3. prosince • 20:36

Takže italská auta, v čele s Ferrari, jsou dle tebe také škaredá auta. Hm, máš asi zvláštní vkus.
https://www.netcarshow.com/ferrari/2017-gtc4_lusso/1... ...
https://www.netcarshow.com/ferrari/2017-laferrari_ap... ...

qwertz
3. prosince • 23:00

Totální hnus. Upřímně italské značky vzhledově nemusím vůbec. Než toto, tak to raději Challenger nebo Mustang.

Mirek
4. prosince • 12:42

Takže jsi na krabice, případně na americké lodě.

Josef
3. prosince • 18:13

Ty kecy jako "Skyactive D s vydřenýma vačkama" nebo v případě Škody "hrozné problémy s 2.0TDI" mne nechávají zcela chladným. Já jsem jezdil s "problémovým" motorem a neměl jsem vůbec žádnou závadu, celou dobu pohoda a dodnes to auto tomu,co si ho potom odkoupil, dobře slouží. Jsem přesvědčem, že chyba je především u řidiče. Když je někdo pověstné "hovado", tak zničí i ten nejspolehlivější motor. Vím, kteří "týpkové" měli ve firmě "probémy" s koncernovými motory... (a též i v servisu - třeba včasná výměna oleje a jeho dolévání v provozu, není výjimkou, že řada lidí reaguje, až svítí kontrolka oleje alespoň 2 týdny...). Pokud se autu (a motoru) dopřeje to, co se má, včetně citlivého zacházení, tak bude v pohodě Škoda i Mazda.

Lubos
3. prosince • 21:14

Vydrete vacky nie su hovadina. Sam to zazil v sestke. Mazde som este dal sancu, auto vymenil za rovnake po facelifte s benzinom a som spokojny. Jazdim bezne do 7 litrov sviznym sposobom. Ak to flakam, da sa do sest (121kW). 2 hodiny dialnica stale 140 - 150 tacho robi spotrebu 6,8. Cesta do Chorvatska, skoro stale dialnice, plne auto, spotreba 6,6. Spotreba benzinov je vyborna, s dieslom to az take skvele nie je.

šofér
3. prosince • 17:52

vzhledem k tomu, že 90 % škodovek jsou fleety, tak si jen málo škodovkářů auto vlastně vybírá, to "nechávají" na firemních carmanagerech a Leaseplanu :-), jakou dostanou nabídku. a rozhoduje ceny, nic více. Škoda dává slevy 25-30%

qwertz
3. prosince • 18:12

tak v diskuzi o oblíbenosti se snad o služebácích nemá smysl bavit ne?

Mirek
3. prosince • 16:53

Asi neznáš pravověrné škodovkáře. S několika pracuji, a než by si koupili něco jiného, tak by si druhou rukou, sekyrkou, usekli tu ruku, která by měla prodejci podat peníze za jinou značku. :-D
Spíše jsem byl překvapený z informací v čláku, kde jezdili se spotřebou přes 7,5 l/100 km, u slabšího 88 kW motoru, přestože naznačovali něco o hustém městském provozu. Před časem jsem měl předfaceliftovou verzi s tímto motorem půjčenou a po Ostravě a blízkém okolí jsem jezdil se spotřebou 5,6 l/100 km. Faktem je, že měla najeto asi 8000 km.

JohnST
3. prosince • 19:32

Ta spotreba 5,6L to bola asi jazda na ,,duchodce". Normalnym stylom sa taka spotreba neda dosiahnut ani nahodou. Niektori prispievatelia tu taraju uplne hovadiny...B-]

Wolfsteen
4. prosince • 20:22

Evidentně jsi v M3 nikdy nejel, a proto kecáš kraviny. Mám ji v garáži a i s poskakováním po městě se držím na průměru 6l na sto B-]

Mirek
3. prosince • 20:25

Hovadiny tady tárš jenom ty. Nejraději mám lidi, kteří hodnotí něco v čem ani neseděli. Prodejce mi tehdy v klidu řekl, při navráceni auta, že s tímto autem jezdí, když se jen trochu snaží, i za 5,2 l/100 km. Protože jsem jel naprosto normálně, tak nevidím důvod tomu nevěřit.

R2
4. prosince • 11:43

Bez urazky, ale prodejci jsou v tomto vetsinou trosku bajkari. To auto ma NEDC spotrebu 5,1 l/100 km, pokud tusite, jak tento test vypada, tak zrejme chapete, ze jezdit s podobnou spotrebou neni moc realne, pokud tedy nejezdite v rovinatem terenu po okreskach s velmi lehkou nohou (na duchodce). Pokud mrknu na http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/27-Mazda/25... ... , tak zjistim, ze duchodcu, kteri se vejdou do 6 l/100 km je 13 ze 177 lidi, kteri si na tomto webu meri spotrebu.
Osobne bych v tomto prodejci moc neveril. Nebo proste mame kazdy jinou predstavu o tom, co znamena, kdyz se "trochu snazi".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
4. prosince • 12:39

Tak jinak, auto jsem měl zapůjčené na 1 hodinu, přebíral jsem ho po nějaké ženské, která ho vrátila se spotřebou 7,6 l/100 km. Když jsem se ptal prodejce, který s ní jel, jestli je tato spotřeba normální, tak mne upozornil, že musel dotyčnou paní neustále upozorňovat, že převodovka nekončí kvaltem číslo 3. Já jsem jel sám, chvíli jsem se motal po Ostravě, a potom jel mimo město, nemělo dálniční známku, tedy bez dálnic, směrem na Nový Jičín, ale nějak bylo v tuto chvíli moc aut na cestě a musel jsem jet normálně, žádné rychlostní závody. Protože jsem musel auto vrátit do zavíračky, musel jsem to někde před Mošnovem otočit a hajdy zpět. Nyní již byla cesta hodně uvolněná a proto jsem jel výrazně rychleji a předjížděl vše, co se přede mnou ukázalo. Jel jsem mimo obce jistě kolem 110 km/hod. Po návratu jsem měl na palubním počítači spotřebu 5,6 l/100 km. Je mi jedno, kdo co uvádí, záleží vyloženě na řidiči, jak dokáže s autem nakládat, aby jel svižně a nežralo mu to jako prokopnuté. Předvídám, křižovatky a do obcí dojíždím bez plynu a minimálně brzdím. Kdo jede stylem brda plyn, tak má výrazně větší spotřebu, ale rychlostně na tom nebude zrovna o moc lépe. Soused, má asi 35 roků, má Mazdu 3 121 kW a když se jej zeptám na spotřebu, tak uvádí spotřebu kolem 6 litrů. Jezdí s ním každý den do práce s nájezdem cca 70 km denně. Osobně budu věřit tomu, co jsem si sám vyzkoušel, případně informacím někoho, koho znám.

R2
4. prosince • 13:03

Mne to pripada klasicky na duchodce, bez brzdy, bez plynu, bez dalnice. Razeni pravdepodobne tesne nad volnobehem ...

Mirek
4. prosince • 13:57

To je jen tvoje pochybená představa, když neumíš předvídat. Často potkávám takové rádoby řidiče, kteří jedou stylem brzda plyn a ne a ne ostatním ujet. Nedávno mi to jeden takový čerstvý řidič předvedl s Hondou Civic, cca 20 let starou, před odbočku do Staré Vsi, před nějakým půl rokem tam byl smrťák, za každou cenu mne musel předjet, přede mnou jel kamion a vím, že je tam odbočka přes protisměr, aby potom zůstal po 100 metrech stát v odbočce, a to jsme jeli přes 100 km/ hod. https://www.google.cz/maps/@49.7236826,18.17545... ... A kde jsem napsal, že bez plynu a brzd? To, že umím předvídat a proto brzdu používám méně, než tihle hlupáci, neznamená, že ji nepoužívám. Jestli na normální silnici ve 110 řadíš těsně nad volnoběhem, tak to jsi tedy kouzelník. Pokud vidím, že se blíží obec a dám nohu z plynu, případně tyto cesty znám a vím kdy dát nohu z plynu, tak tomu říkáš důchodce? Já těm kteří to neumí a neumí řadit říkám hlupáci. Potom čtu ty nesmysly o spotřebě a podobně. Číst také neumíš, evidentně, auto nemělo dálniční známku, jak jsem jej tedy měl projet po dálnici? :-D Já vím, machr tvého kalibru by na dálnici vjel i bez známky. :-D Také jsi v Mazdě ani neseděl, což?

R2
4. prosince • 15:04

Jestli se vas ten duchodce tak dotyka, tak se omlouvam. Ale nenazyvejte prosim svou ekorally sviznou jizdou.

Mirek
4. prosince • 20:55

Vidím, že sebevědomí, na rozdíl od toho ostatního, ti nechybí.

anonym
3. prosince • 20:21

Ja mam ve dvoulitrove trojce najeto asi 30 tisic mil. Za celou dobu provozu mam prumer 6, ale nez jsem se prestehoval do velkoho mesta, mel jsem 5.5. A jako duchodce nejezdim. Kdyz jsem jel duchodcovsky mezi mesty zhruba stovkou, spotreba byla 4.9. Jsou to naprosto realna cisla, ktera udava jak pc v aute, tak statistika z gas manageru ve smart phone, kam si zadavam kazde tankovani. Netvrdim, ze v Evrope musi byt vysledky stejne, motor je naladeny na trochu jiny vykon, nejezdim vetsinou pres 130 km/h a take mestsky provoz je jiny. Sice stojim na svetlech, ale mezitim jedu treba kilometr na petku. Na druhou stranu jezdim minimalne v 1500 metrech nad morem a casto i pres dva tisice metru nadmorske vysky, coz negativne ovlivnuje vykon, potazmo spotrebu. Jinak v CX-5 2.5 mam po par mesicich spotrebu 8.2

Pantani
3. prosince • 23:21

>> Jinak v cx-5 2.5 mam po par mesicich spotrebu 8.2Není to trochu dost??

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
anonym
4. prosince • 9:38

To nevím, ve Fordu Escape/Kuga 1.6 Ecoboost jsem jezdil za 9.5, takže tohle mi přijde docela v pohodě

Pantani
4. prosince • 10:24

Díky za reakci.ecoboost 1.6: Fakt?? To s tou krabicí má takovou práci nebo co?
Mazda 2.5: táta s tím vlastně jezdil po městě za 10, mimo 8+, tak je možný, že jsem se v překvapení unáhlil. Jak jste byl jinak s motorem a s jízdníma vlastnostma spokojen? Je to jeden z posledních mohykánů svýho druhu a je hodný obdivu, že ho Mazda udržuje a taky že to lidi kupujou při masáži TSI.Můžu posloužit srovnávacími daty u svýho Golfu mk6 1.4 TSI 90 kW r.v. 2010:
Včera jízda Olomouc->Mohelnice dálnice při 150 tempomat 10.2/100, zbytek domů 40 km při 120 km/h mimo obec (jeli tak opravdu úplně všichni na prázdných silnicích) ve výsledku 8.2/100. Evidentně na to ten motůrek už nemá.

anonym
4. prosince • 20:53

Ja jsem s atmosferou od Mazdy spokojen. Vyhovuje mi motor, padne to dobre do ruky, interier se mi taky libi a muzu jezdit relativne sportovne v zatackach. Zatim to nerezne, nic se nekazi, akorat teda na vymenu oleje jezdim po 5000 mil, vyrobce to tak pozaduje. Ale u sveho dealera za to nic neplatim, tak je mi to jedno. Ta auta maji sve mouchy, lak je tenky a rychle se poskrabe, nejsou to nejtissi auta a neni lehke si poskladat vybavu, jak bych chtel. Chces lepsi audio? OK, ale musis tedy mit i stresni okno. A podobne radosti. Podle mne je dobry motor a spatny motor, a je jedno, jestli turbo, nebo atmo. Mam radeji svou velkou atmosferu, nez male turbo, ale stokrat radeji bych jezdil v malem Ecoboostu, nez ve 2.4 atmo v Hyundai (ted uz tam taky maji male turbo, jestli se nepletu). Co nemam rad, je downsizing, jak pise nekdo nademnou, auto velikosti Kugy by melo mit dvoulitr. Ve finale mas ve dvoulitru s turbem podobnou spotrebu jako v patnactistovce, ale ta jizda je uplne o necem jinem. Jenze lide radi veri pohadkam o male spotrebe malych oturbenych motoru. A taky me mrzi ustup sestivalcu, dobry sestivalec rozhodne nemusi mit enormni spotrebu, pritom je to kultivovanosti jina liga, nez ctyrvalec turbo. Nedavno jsem mel na dovolene pujceneho Mustanga 2.3 turbo. Jelo to pekne, kvuli zavade jsem ho vratil a dostal jsem Dodge Challenger v6. Ten motor byl paradni, uplne jiny projev, dynamika vynikajici a spotrebu jsem mel podobnou. Jinak co se tyce jizdnich vlastnosti, Mustang byl mnohem sportovnejsi, i interier v Challengeru byl trapny.

anonym
4. prosince • 20:12

Ja jsem predminulou zimu pracovne travil na horach dost casu a vystridal jsem spoustu SUV. Ty Escapy jsem mel tri a vsechny zraly takhle. Ale jezdil jsem v krutych mrazech az do 3000 metru nad morem. Stejnou spotrebu jsem mel i v Santa Fe 2.4. Verte nebo ne, o neco mensi spotrebu jsem mel ve v6 Sorentu. Mel jsem tehdy pujcenou i CX-5 a ta tam zrala asi 8.4. V techto jsem najel nekolik tisic km, tak muzu srovnavat, mel jsem i dalsi, ale na kratsi cas, tak nechci hodnotit. Santa Fe (to mensi, tady se jmenuje Sport) mely nehorazne zdechly motor, ale velmi pohodlny interier a prijemne se v nich jezdi. Sorento by byl muj tip pro rodinu. Sedm mist, sestivalec usporny, pohodlna a v pripade potreby dynamicka jizda. Escape jezdil skvele, klidne bych ho koupil, ale interier neni muj salek kavy. CX-5 pri rozjezdu zaostavala kvuli absenci turba, na delsich trasach je ale jizda pro mne mnohem prijemnejsi. Ve snehu mi take prislo lepsi se rozjizdet plynuleji, nez vystrelit s turbomotorem. Jinak vsechny zminene muzu doporucit pro jizdu ve snehu, zvlaste Escape me vytahl i z vylozene kalamity. Ten vas 1.4 tsi (vyssi vykon, 110kw?) jsem mel v pujcene Jette, spotreba asi 6.8. Nijak jsem ji nesetril, ale zase, po dalnici nemuzu rychleji nez 130 (opravdovych, ne tachometrovych). Jelo to hezky, rozjezdy dynamictejsi, nez mam v Mazde, ve vyssich rychlostech mi projev prisel v Mazde prijemnejsi.

qwertz
4. prosince • 11:45

1.6 EB je na kugu malý motor. Do toho auta patří dvoulitr.

qwertz
4. prosince • 11:44

1.8 TSI jezdí po městě za 8-8.5, doulé trasy mimo město za 6.5. Papírově srovnatelný výkon, jenže průběh krouťáku je úplně někde jinde. I mazda přejde na turbo, zákazníci už atmosféry prostě nechtějí.

qwertz
3. prosince • 16:59

Nepovažuju se za škodovkáře. Jenže v rodině máme 3 různé modely různých generací, všechno jsou to bezproblémové držáky včetně tchánovy fabie s nechvalně proslulým řetězovým TSI EA111, perfektní servis, levné náhradní díly, nadstandarní kufr (fakt využíváme). Pak má škodovka při dalším nákupu prostě výhodu.BTW, tchyně má toyotu a při každé návštěvě servisu se jí protočí panenky při pohledu na cenu.

Josef
3. prosince • 17:47

Vidím, že jsem tnul do živého... To jsem ale svým příspěvkem nechtěl.
Já jsem jeden z těch, který to "risknul" a šel do prémiovky za perfektní cenu (náhoda, skladovka, výprodej - ve správný čas na správném místě....). Protože jsem měl dříve soukromé škodovky a jako služební též škodovky (kromě pár let Passata), tak mohu srovnávat. Za pravidelný servis zaplatím rozhodně více, ale ne o tolik, aby se mi "protočily panenky". Jinak ale srovnání v tom, co zažiji v tom mém "Autě" ve srovnání se služební škodovkou (včetně Superbu), se nedá vůbec ani komentovat. Navíc spolehlivost výborná, nekrade se a nevykrádá a celkové náklady včetně pojištění perfektní. Na služební Octavii si též nemohu stěžovat, nikdy mne nenechala ve štychu. Ale od "Auta" má daleko a Passat byl též někde jinde. Ten, komu několikrát vykradli škodovku (airbagy, světla, navigaci,...) bude o škodovkách povídat něco jiného, navíc při likvidaci škody člověk přijde o bonusy, takže pojištění suma sumarum hodně drahé. Za to ale škodovka jako auto nemůže, za to může situace v Česku. Je toho více, ale je zbytečné o tom mluvit. Každý ať si koupí, co se mu líbí. Záleží na prioritách. Například mně stačí v pohodě standardní kufr 470 -520 litrů, výjimečně mohu použít tažné zařízení - vozík nebo nosič na kola na "kouli" a v zimě výjimečně, pokud jedeme ve 4 osobách "rakev" na střechu.
A co se týče Toyoty, tak v práci mají dva kolegové Corolly a nemohou si je vynachválit (mají srovnání se služebníma škodovkama), na drahotu servisu si nestěžují. Je to opět individuální.
Napadlo mne ale položit otázku, proč škodovky nejsou nejprodávanějšími auty v jiných státech, o (celosvětových výsledcích nemluvě)? To jsou všude tak blbí, že kupují horší a "drahá" auta? Nebo nemají zkušenosti a nemohou srovnávat? Samozřejmě škodovky nejsou špatná auta, to by je tam nekupoval vůbec nikdo.

Aladin
3. prosince • 18:15

Většinou je to otázka, jak je vůz v regionu celkově uveden. Škodě se daří ve Velké Británii, Finsku, Švýcarsku. V Holandsku zase francouzským značkám, které si v Německu neškrtnou. V Polsku je oblíbený Opel. Myslím si, že v našem regionu a celé východní Evropě bude posilovat Hyundai/Kia.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
3. prosince • 18:19

Hujdaj docela padá, a pokud mohu soudit od kolegů, kteří si nadšeně koupili KIA tak tam to půjde podobným směrem. Počáteční nadšení ze skvělé ceny a 7 leté záruky vystřídalo nasrání a nikdo z nich už si tu značku znovu nekoupí. Sám jsem v tom ale nejezdil.

majkom
4. prosince • 9:26

A nejake info co vadi na Kia? Aktualne mam Hyundai a ziadny problem som nezaznamenal, jazdi to bez poruch, servis je ok, kludne zvazujem ako dalsie auto zase korejca.

kverulant
5. prosince • 13:32

gůgluj gůgluj najdeš toho tuny

qwertz
4. prosince • 10:23

No nejvíc nadávek je na tu jejich slavnou 7 letou záruku. Pritom to byl jeden z hlavních argumentů, proc to auto kupovali. Pritom v servisu plati jak mourovati a spolehlivost pry taky nic moc. Mam to z prvni ruky.Nedavno tu nekdo postoval celkove naklady slovenske firmy, ktera presla z KIa na Skodu a ten servis ty korejce spolehlive zazdil.

Petr
5. prosince • 13:22

Mam druhou KIU, na zaruku u kazde jedna oprava. Bez diskusi vymeneno. Jinak naprosto bezproblemova auta. servisni prohlidka cca 5500Kc. Do KIA bych sel kdykoli znovu a doporucuji take znamym.

majkom
4. prosince • 10:33

Kiu nemozem komentovat, ale hyundai mam tretim rokom a mal som jednu zarucnu opravu, neplatil som nic.

šofér
3. prosince • 20:23

no tak, kde na ty info chodíte, zrovna před 14 dny šlo novinami, že všechny automobilky jdou nahoru, a to platí i pro ČR.

qwertz
3. prosince • 20:28

"před pár dny" jsem aktuální info nečetl, ale tržní podíl Hujdaje dlouhodobě klesá (což se nevylučuje s vyššími prodeji v absolutních číslech, když trh roste) Stačí použít google.

qwertz
3. prosince • 18:11

Například ve Velké Británii jsou škodovky nejprodávanější auta vůbec a dlouhodobě vedou žebříčky popularity. Argument o tom, že škodovky kupují jen češi je prostě nepravdivý, na některých trzích okupuje přední příčky (top10) dlouhodobě.Kromě škodovek jsem jezdil také v prémiovém BMW 5 a rozhodně nemůžu říct, že bych z toho auta byl úplně nadšený. Rozhodně radši jezdím ve 132kW O3 1.8TSI DSG, ano není to prémiovka ani v žádném ohledu neexceluje, ale na tom autě není nic, co by mě vyloženě sralo, což se o tom bavoráku říct nedalo. Což je vzhledem k ceně docela smutné. Jo a kufr mi zatím nestačil nikde :-DServis komentuju z vlastní zkušenosti, krom toho jsem viděl nějaké velké srovnání servisních nákladů v nějakém magazínu, a japonci obecně tam nevycházeli moc dobře. Pokud se to nevyrábí v evropě, je to prostě znát.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
21. prosince • 10:19

Klasicky skodovkar neni co dodat. Skoda nejlepsi na svete. Chacha

znalec
6. prosince • 17:50

Ako som pisal, mal osm Toyotu a nebol som nadseny..Avsak pozor na porovnavanie servisnych nakladov podla servisneho planu!Napr. Skodovka meni palivovy filter pri TDI po 90tkm!!! a Hyundai pri 40tkm.
To je kurva rozdiel a samozrejme servisne naklady budu logicky u Skodovky mensie.
Taktiez napr Skodovka NEMENI chladiacu kvapalinu, opat Hyundai ju meni po myslim 4 rokoch.
Atd.
Otazka je - co dlhsie vydrzi...To sa potom tie servisne naklady inak pocitaju fleet managerovi, ktory auto preda po 100tkm (to este vydrzi) a inak cloveku, ktory ma auto na 10 rokov a skratka musi vydrzat

majkom
4. prosince • 9:25

Lol, srovnani v casopisu. Tak dle takeho stovnani ma prve 3 servisky u Hyundsi mali stat takmer dva krat tolko ako u oktavky, takmer 30 tisic a ono, zazrak, kazda stala viac menej 5 tisic... srovnani si asi miestna znacka tak nejak poistila taky, proste marketing

qwertz
4. prosince • 10:18

Hujdaj nekomentuju. Ale máme v rodine Toyotu a Skodu, takze staci srovnat ucty.:-P

Josef
3. prosince • 18:35

Odkud jsi sebral informaci, že "v Británii jsou Škodovky nejprodávanější auta vůbec"? To, že raději jezdíš v Octavii než v BMW 5, to ti nikdo nebere. Záleží na prioritách a ty má každý jiné. Já tedy rozhodně ocením to BMW 5 před Octavií a vůbec by mne ani nenapadlo tyto dvé auta srovnávat. Ovšem vím ze zkušenosti, že k plné spokojenosti s BMW musím počítat až s poctivou M-kou. Jsou ale jiné značky než BMW a rozhodně za volantem poznám, když je dané auto stavěné od počátku jako samostatný model s přesně nastavenými (definovanými) parametry, než auto, které je výsledkem koncernové stavebnice a řady kompromisů a nastavení musí vyhovovat hodně širokým parametrům od - do, což je zrovna Octavia nebo i Superb (velký zavazadlový prostor, velké užitečné zatížení, velké převisy a setrvačné hmoty - z toho nastavení třeba hodně utažené tlumiče atd.). Ještě si dovoluji připomenout jeden fakt, že při přesednutí z auta do auta si člověk musí zvyknout, musí se sžít s konkrétními vlastnostmi daného vozu, aby je vychutnal a opravdu ocenil. Já jsem měl smíšené pocity se Subaru Imprezou - to auto bylo "jiné" umělo o dost více než já a neměl jsem ho k dispozici tak dlouho, abych se s ním sžil a naučil s ním pořádně zacházet. Nebudu proto ale kritizovat Imprezu, že mne štvala a vyzdvihovat svoji služební Octavii ve které sedím denně alespoň pár hodin, a proto jsem s ni dokonale sžitý a nevnímám už její žádné nedostatky...

qwertz
3. prosince • 19:16

Beru zpět. Měl jsem na mysli popularitu a "customer satisfaction", nikoliv absolutní čísla. Omlouvám se.Hodně záleží co od auta chcete, ale taky kolik za něj chcete dát. Někdo si připlatí za prémiovku, někdo třeba za užitnou hodnotu (např. koupí větší auto za cenu menší prémiovky). Jednoduchý příklad s BMW.... Bavorák má z designových důvodů palubní desku do oblouku vystouplou nad středový tunel. Když si sednu na sedadlo spolujezdce, tak kvůli tomu ani nemůžu natáhnout nohy, protože při pokrčení/natažení si začnu okopávat kolena. Ve výsledku se pak jedinec vyšší postavy musí na sedadle všelijak kroutit, pokud chce při jízdě natáhnout či pokrčit nohy. V autě minimálně o třídu větším než O3 za dvojnásobnou cenu se pak pro mě jakékoli delší cestování stalo peklem. Hlavně že to je prémiovka, ale sedí se v tom hůř než v jedničkové fábii. A to je skutečně k nasrání.Od auta očekávám praktičnost, variabilitu a to že mě nebude vyloženě štvát, zejména dokud to platím já.

Josef
3. prosince • 21:45

Je to přesně o prioritách a potřebách a též i o subjektivním vnímání, které má každý jiné a samozřejmě o tělesných proporcích a velikosti rodiny. Proto jsem už opakovaně v různých diskusích opakoval, že auto se má vybírat a kupovat stejně, jako se vybírají, zkouší a kupují třeba boty. U auta navíc je potřebné vycházet z toho, že se jedná o daleko složitější výrobek než jsou boty, a proto by zkoušení mělo být adekvátně delší a třeba opakované. Základní "ošahání" a zjištění, jestli se do auta vejdu a jestli mi auto "sedí" a líbí se mi, to zjistím v autosalonu a poměrně snadno se člověk takto dostane ke 3-4 autům, které je už možné dál porovnávat v provozu a zkoušet jak se s nimi jezdí. Není problém si auto zapůjčit třeba na více dní a srovnávat auta vedle sebe (nebo blízko sebe) a střídat je. Milion přece neutratím za auto, které jsem si vyzkoušel jen nějakou 4 km dlouhou jízdou kolem autosalonu. Zkušený prodejce pozná vážného zájemce a potom není problém dohodnout další podmínky. Ze 3-4 aut jsem vždy poměrně rychle dospěl ke dvěma a další výběr/zkoušení mezi dvěma někdy bylo dilema, které pomohla rozlousknout třeba cena nebo termín dodání.
Nestandardní tělesná schránka dost zasahuje do možností výběru. Já jsem prcek, vejdu se v pohodě komfortně do všech aut střední a vyšší střední třídy. 2 metroví čahouni s hmotností třeba přes150 kg to mají těžké a řada z nich volí pouze veliká MPV jako Viano, VW Van nebo velikánské Fordy či Chryslery. Nevejdou se pořádně ani do Superbu... Pokud je takto "urostlá" navíc celá rodina, která je početná, tak může zbývat jako rozumná volba jedině autobus... Platí to i pro basketbalisty 2,2 m a více vysoké, kteří se též nenasoukají třeba ani do toho Superbu.
Pokud se vrátíme k Mazdě 3, tak pro normálně rostlé jedince bude vyhovovat Mazda stejně jako Octavia nebo Astra či Golf apod. a bude záležet jen na jejich vkusu a prioritách třeba toho zavazadlového prostoru....
Stejně je v Česku zajímavé, že pořád Češi volí kombíky a případně SUV místo toho, aby si koupili MPV, do kterého by zavazadla (i sami sebe) nastrkali nejpohodlněji. Asi proto, že Škoda MPV nevyrábí...

qwertz
4. prosince • 8:31

Jde i o cenu. Octavia začíná na poloviční ceně S-Maxe a to je prostě znát. Tenhle rozdíl se jem mírně snižuje se zvyšující se výbavou. Levný roomster se prý prodával velmi dobře, a kdy chce kufr typu Octavie a víc, auta typu Golf Plus nebo C-Max si prostě nekoupí (ty jsou kategorie 1/2 SUV :-) )

Josef
4. prosince • 13:42

Nezlob se qwertz, ale tvoje argumentace připomíná argumentaci zatvrzelého škodovkáře. Octavii musíš srovnávat ne s S-max, ale s C-max. Nedalo mi to, a podíval jsem se do nabídky k Fordům. Grand C-Max se nabízí v ceně od 400 tisíc Kč. Přitom je možné zvolit alternativu 7 míst, což Octavia Combi neumožní. Zavazadlový prostor po okna nabízí Grand C-Max v 5 místném uspořádání 520 litrů a v 7 místném 448 litrů, po střechu pak 800 a 728 litrů. Jsou to pro tebe nedostatečné argumenty? Nechce se mi vyhledávat další možnosti na trhu.
Ještě snad jednu možnost, kterou už někteří Češi začínají využívat. Koupí si 2 auta - jedno Dacii Lodgan a druhé auto něco šikovného, jako třeba Mazdu 3, o které se zde diskutuje. Pokud se jezdí s plně naloženým a obsazeným autem, tak o jízdní vlastnosti nejde a Dacia v pohodě postačí a vyhovuje. A když se chce hezky svézt, tak se jede třeba tou Mazdou. Cena obou aut je na úrovni dobře vybavené Octavie Combi, nebo jen o něco větší. Ale jsou to 2 auta, která dávají v rodině možnost většího použití a flexibility. Lodgan v podobě malého "náklaďáku" najezdí ročně cca 8000 km, a proto může v pohodě vydržet i více jak 15 let (to je argument pro ty, kteří začnou s argumentama, že to auto je "šmejd", nestojí za zlámanou grešli apod.).
Názor, že se vejdeš díky tvé velké tělesné schránce jen do Octavie, neberu, už jsem to vysvětlil v minulém příspěvku a do Grand C-max se určitě vejdeš, když se vejdeš do Octavie.
A na závěr doplním jen postřeh jednoho prodejce, kterým mi řekl: "Ten kdo kupuje auto, ten si vybírá různě a všude. Ten, kdo kupuje škodovku, ten si vybírá jen u Škody a tam je zbytečná jakákoliv obchodní argumentace a komunikace."

qwertz
4. prosince • 16:29

Když jsem vezl majitele C-Maxu konstatoval, že v O3 je viditelně více místa. Asi je to placený agent škodovky, no nic....Dle oficiálních údajů je C-Max včetně GrandC-Max o 15cm kratší auto, kufr je o cca 100litrů měnší, ale to je jedno, protože s objemem zavazadlového prostoru kouzlí každá automobilka jinak. Dle šířky i délky je i tak tak prosto menší, o prostoru o posádku ani nemluvě. Asi ve fordu pracují agenti škoda-auto, když ty jejich parametry neodpovídají vaší představě. O tom, že ve fordu máte omezenou možnost výběru výbavy a motorizace, 4x4 vám k c-Maxu nedají vůbec (u jiných modelů ford vám ho dají, ale jenom v dehtu), automat je taky jen k některým motorům, takže to srovnání začne krapet kulhat. Ano, S-Max je větší než Octavia, ale kupovat si polo-MPV nemá podle mě žádný smysl.Na třídy kašlu, do auta sednu, vyzkouším, pak hodnotím.

Josef
4. prosince • 17:32

S tou poslední větou naprostý souhlas. Také to tak dělám a doporučuji, aby si každý auto vyzkoušel a různé "zaručené informace" z časopisů a webu bral s velkou rezervou.. Každý má jiné tělesné proporce a jiné vnímání. Co je pro někoho prostorné, je pro druhého stísněné. Centimetry uvedené v katalozích jsou diskutabilní, papír snese všechno. Jinak u MPV je všechno zvětšováno především do výšky, proto se uvádí i zavazadlový prostor "po střechu". Proto těch 100 litrů, které má více Octavia po okna, se obrací ve prospěch C-Maxe v případě, že se rovnají věci po střechu. Není to jen o délce vozu. S MPV se samozřejmě nepočítá, že by jízdními vlastnostmi překonalo rychlé nízké sedany, či hečbeky. Rozhodně ale do Octavie se 7 lidí nevejde na rozdíl od C-Maxe, i když v třetí řadě to je samozřejmě jen pro děti. Proto se MPV vyrábí a ve světě se používají v poměru podstatně větším než v Česku, kde na to nějak "kombíkoví" škodovkáři nepřišli. Asi proto, že Škoda MPV nevyrábí. Možná to prolomí velké SUV Kodiaq, který může v některých případech MPV nahradit. Co se týče náhonu 4x4, to je na samostatnou diskusi. Já jsem nikdy 4x4 neměl a všude jsem v pohodě dojel, i v zimě na lyže do hor. Mohl jsem si samozřejmě 4x4 vyzkoušet, není to špatné, ale já se bez toho obejdu. Podle toho, co vidím na silnicích, tak některým "vemenům" nepomůže ani 4x4 a možná by jim nepomohl ani pásový pohon jako u rolby. Když přijde na věc a na povinné nasazení řetězů v horách, tak i na 4x4 se musí řidiči podvolit s povinností řetězy nasadit a "ušpinit" si ruce, i když by díky 4x4 mohli dobří řidiči dojet dál, než ti s náhonem jen na 1 nápravu. O tom, že podstatná bývá velmi často světlost vozu a potom i systém 4x4 na normálních autech je stejně v koncích, je snad zbytečné diskutovat a ukazuje se jako podstatné "poctivé" auto 4x4 jako například Toyota LandCruiser. Třeba i Suzuki Jimmy se vyškrábe mnohem dál ve srovnání s Octaviií 4x4, o které si někteří "manažeři" myslí, že díky 4x4 dojede úplně všude.
Každý ať si koupí, co se mu líbí a co mu vyhovuje. Třeba i tu Octavii Combi 4x4 v nejdražší motorizaci a modelové řadě se vší možnou výbavou za milion Kč.

qwertz
4. prosince • 17:59

hodnota výšky kufru po střechu má snad smysl pouze v případě, že vozíte neskladné věci typu kočárek, jízdní kola (i když ty patří na střechu nebo na kouli), nebo třeba ledničku. Vyskládat kufr po střechu klasickými zavazadly je pitomost a dost dobře to možná i odporuje předpisům.Variantu 4x4 uvádím jako příklad. Máte nějakou přestavu a škodovka vám dává největší možnost kombinovat výbavu, motorizace, pohon, převodovku. U konkurence máte předefinované kategorie, a pak máte v autě půlku výbavy co nechcete jen proto, že jste chtěl třeba automat, nebo konkrétní motor, nebo vám tam kus výbavy zase chybí. Právě proto si typický zákazník škodovky Mazdu nekoupí (původní otázka diskuze), protože to jsou úplně jiné cílové skupiny zákazníků.

Shimi
4. prosince • 18:52

Konfigurovatelnost je u Japonců fakt na pikaču. Když chci M3 s 2.0 121 kW, tak ji můžu mít až od výbavy Revolution, proč? 2/3 té výbavy vůbec nepotřebuju, respektive ji vůbec nechci, ale je mi to houno platné, Mazda mi tu možnost prostě nedá. Dejte mi ji ve výbavě Challenge o 80.000,- levněji a beru ji hned. O M2, která s "výkonnější" 1.5 85 kW stojí 474.000,-, za což se prodává Polo GTI se 141 kW, se snad ani nemá cenu zmiňovat. To je úlet století.

Josef
4. prosince • 19:35

Je otázkou, co vůbec v autě není potřeba. Pokud si člověk zvykne na vybavené auto a naučí se používat (využívat) chytrá udělátka, tak naopak vůbec nepotřebuje auto "holátko" a ani ho nechce. Zkrátka Mazda má svoji klientelu stejně jako ji má Škoda. Na Japonce bych obecně nenadával. Třeba teď Toyota nabízí zajímavou akci s Corollou, která může zaujmout řadu zákazníků cenou i výbavou přesto, že je to "Japonec".

Shimi
4. prosince • 19:58

Josko, okecáváš to dobře, ale marně. Udělátka jsem si vyzkoušel a většina mě neoslovila. Některá mě za jízdy i vyloženě se*rou. Takže se mi nesnaž vsugerovat, že "plná palba" je něco, bez čeho se neobejdu. Prostě to, že je konfigurovatelnost mizerná, je neokecatelný fakt. Mazda by se především měla, ostatně jako kterákoliv jiná automobilka, snažit navyšovat prodeje a zisk. V mé osobě ztratila zákazníka, a určitě v tomto kontextu nebudu osamocen, a to není zrovna dobrý směr. Ten cenový úlet v podobě M2 vs. Polo GTI jsi raději taktně přešel. Nicméně to chápu, ono na to není moc co říci. To je jednoduše p*ůser na n-tou.PS: K čemu mi je akce s Corollou, když nemá jediný použitelný motor. (V této třídě 200+ koní).

Josef
4. prosince • 20:42

Co je to vyzkoušet? S řadou udělátek je totiž nutné se sžít. Když jsem kdysi před 20 lety poprvé vyzkoušel tempomat na hodinové projížďce s autem, také mne neoslovil. Když jsem to dostal "povinně" jako součást služebního auta, tak jsem to postupně začal používat. Časem jsem se s tím sžil a naučil to využívat a dnes bych bez tempomatu nedokázal "žít". Podobně to bylo s klimatizací. Kdysi po revoluci - drahá zbytečnost, ze které akorát člověk dostane rýmu, později názor, že stačí jen mechanická klimatizace a nebudou se "vyhazovat" peníze za automatickou a dnes bych bez automatické dvouzónové vůbec auto nekoupil. To samé ovládání z volantu - kdysi pi....., která akorát rozptyluje a dnes to považuji za úžasnou věc, nemusím dávat ruce z volantu.
Co se týče Corolly, tak ta není určena na nějakých 200 koní plus. Na to mají u Toyoty jiné modely. Corolla je určena pro lidi, kteří chtějí pohodové spolehlivé přemísťovadlo z místa A do místa B. Pro toho, kdo chce divočit, tak nabízí Toyota jiné lahůdky... Ne každá automobilka nabídne jako Škoda v řadovém modelu nějaké RS, aby si nějaký pubo mohl hrát na to, že má bůhví co. Pořádné auto má kromě motoru pořádný základ a ne nějaký kompromis vycházející ze základního modelu. To ví každý, kdo si pořádné auto pořádně vyzkoušel.
Zde je diskuse o Mazdě 3, proto vynechávám Mazdu 2. Co se týče Mazdy, tak mne od této automobilky více zaujme Mazda 6, ale ne jako soutěžák nebo auto na divočení, ale jako rozumná alternativa pro denní používání a dlouhé cesty. Osobně bych ale kupoval jinde (a také jsem kupoval jinde). Já jsem si své Auto našel a vím co koupit. Platí to, co jsem uvedl v úvodu Mazda 3 je dost dobré auto za zajímavou cenu a je celkem hezké, neokoukané a na silnicích se ně rád podívám.
Podstatné je, že je fajn, že si člověk na bohatém trhu může vybrat a koupit co se mu líbí. A když se někdo rozhodne třeba pro Mazdu 2, proč ne? A´T se každý rozhodne podle svých představ a přání.

Shimi
4. prosince • 21:26

Sžít? Jo, to nepopírám, však taky jsem se snažil a nic, prostě nesžil. Nepotřebuju je. S klimatizací jsem se dokonce dostal za ty roky ježdění tak daleko, že už ji skoro vůbec nepoužívám. Asi jsem nějaká hříčka přírody co nedokáže ocenit moderní vymoženosti. Já bych se dokonce v tomto kontextu vrátil do 70. let minulého století. Nádherná doba jak na design, tak techniku, hlavně za mořem. Takže jsme zase v kontextu konfigurování na začátku, hm? Japonský pohled na tuto problematiku je pro MOJE potřeby na pikaču, tečka. A co se té Corolly/Aurise týče, tak to je především zástupce nižší střední třídy, což je stěžejní třída v Evropě. Toyota, ale i Mazda, si nemůže v této třídě dovolit nabízet, pokud chce konkurovat, pouze přemísťovadlo z místa A do místa B. Tady nejde o nějaké puboše. Tady jde o lidi, co chtějí auto v této třídě se slušnou dynamikou. A tu jim fakt nezajistí dýchavičná atmo 1.6. jakožto výkonový vrchol v nabídce. A že to Japonci v této třídě umí, to z minulosti víme. Momentálně je to ale naprostá bída a % podíl na našem trhu to jen dokazuje.

Josef
4. prosince • 22:05

Podíl na našem českém trhu není pro Japonce rozhodující. Pro ně je rozhodující celosvětový výsledek, který se odvíjí zejména z výsledků v USA a v Asii nebo v Australii. Stačí podívat na nabídku Japonců na americkém automobilovém trhu a je to pastva pro oči - Toyota, Honda, Lexus, Acura, Nissan, Infiniti,.... Je tam jiná kupní síla a ta je pro Japonce zajímá. V podstatě jsi odpověděl i ty, protože představitelů českých zákazníků, kteří nedokáží ocenit moderní vymoženosti jako ty, je v Česku více. Stačí se podívat ještě na čísla dovezených ojetin a je to jasné. Proto možná Toyota zde v Česku nabízí tu atmo 1,6, která některým jiným zákazníkům typu shimi, kteří mají rádi 70. léta, bude vyhovovat. V 70. létech by totiž současně nabízená 1,6 byla špičková, takže to mají jako retro. Jinak pro někoho "slušnou dynamiku" zajistí už "dýchavičná" 1,6 ka a jiní potřebují pro "slušnou dynamiku" něco s 300 kW. Nemusím připomínat, že třeba Rapidy kupuje řada českých zákazníků též se základním atmo motorem jen s 55kW. Corolla nabídne více. A Octavia s litrovým 3 válcem není o nic větší "dělo".
To, že Japoncům nejde o to, aby dobyli český trh, to je jasné. Vždyť Česko má počet obyvatel jako nějaké trochu větší asijské město. Co se týče kupní síly, tak to nestojí pro Japonce snad ani za zmínku. Jim stačí jen to, aby se v Česku o Japoncích vědělo, troška reklamy a je to. Pronikání do povědomí pomáhá třeba TPCA. A motocykly, o jejichž výkonové a technické úrovni snad Shimi nepochybuješ. Přípomínám závěrem, že pokud chceš o Toyoty pořádné auto, tak ho můžeš u Toyoty získat, protože ho má v nabídce včetně pořádného motoru. Akorát to nebude Corolla...

Shimi
4. prosince • 22:39

Stále se snažíš a zase nic. Josko, když mi nějaký výbavový prvek nevyhovuje, tak to znamená, že ho nedokážu ocenit? Protože přesně tohle se mi snažíš podsunout. Oba víme, že je to nesmysl, tak to zkoušej na někoho jiného. Je spousta prvků, třeba jako tempomat, které ocením a naplno využiju. Ale to je jedna z "vymožeností", která byla ve standardu už v těch 70. letech, samozřejmě za mořem. Stejně tak jako klima, el. okna, 6válcové a 8válcové motory, atd. No, abych tuhle eskapádu nějak uzavřel, tak se zkus smířit s faktem, že konfigurovatelnost Japonců je pro některé zákazníky z čistě objektivních důvodů naprosto nedostatečná. A žádný Josef s tím nic nenadělá.PS: Připomínám závěrem, že pokud chceš od Toyoty pořádné auto nižší střední třídy, tak ho nedostaneš ;-)

Josef
5. prosince • 19:03

Shimi, pokud bys četl můj (moje) příspěvek (příspěvky), tak bys nereagoval obsahem tvého příspěvku | 04. 12. 2016 22:39 | [80.95.126.xxx].
Předně, já se nesnažím a je mi u pr..... co si kdo myslí a nepotřebuji nikoho přesvědčovat. Opakovaně jsem se zmiňoval, ať si každý vybere a koupí co chce. Svými příspěvky věcným způsobem prezentuji realitu a snažím se kompenzovat příspěvky "znalců", kteří šíří nehorázné blbosti. Nic více a nic méně.
Pokud bys pozorně četl, tak jsem srozumitelně sdělil, že Toyota (a Japonci obecně) mají svoji obchodní strategii a komu nevyhovuje, může si sestavovat auto od A do Z třeba u té Škody. (a nic s tím nechci dělat a ani to nebylo mým záměrem). Nic se ti nesnažím podsouvat. Objektivně platí, že i základní model japonců neobsahuje mnoho věcí, které by byly vyloženě zbytečné a v současnosti, když Škoda vyloučila "holátka" v případě Octavie, tak nebudou rozdíly. Jo a pokud jde u Škody o akční pakety, tak díky cenové výhodnosti si zákaznící v paketu také koupí i to, co nepotřebují. Vyšší výbavy japonců jsou též poměrně rozumně nastavené a opět si člověk moc nechtěných "zbytečností" zbytečně nepřikoupí. Navíc pokud bude s autem jezdit i někdo jiný, tak mu zbytečnosti mohou udělat radost. Vypnout se samozřejmě dá každá "zbytečnost". Správně jsi poznamenal, že pro některé zákazníky je konfigurovatelnost naprosto nedostatečná. Podle celosvětovch prodejů to ale vypadá, že si s tím Japonci nějak poradí, když pár čecháčků si půjde sestavovat auto ke konkurenci.
A k té tvé poslední větě - já tedy pořádné auto v nižší střední třídě nehledám a asi to tak dělá naprostá většina zákazníků. Výjimkou jsou samozřejmě speciály typu WV GTI, Focus STI, Honda R-Type. Podle počtu prodaných takových "spec" aut ale lze soudit, že se s tím u Toyoty nějak vypořádají, zejména, když mají u Toyoty v nabídce jiné "speciály", které zaujmou zase jiné zákazníky. Na druhou stranu třeba u Škody něco jako Chamry člověk nenalezne vůbec a Škoda také "žije". Ve střední a vyšší střední třídě si člověk může najít výkonnější motory.
Kouknul jsem na to, co uvádí Toyota u motoru 1,6 Valvematic 6 M/T a maximální rychlost Corolly 200km/hod a zrychlení 0-100 za rovných 10 sec není nic tak strašného, aby se s tím většína zákazníků dokázala smířit. Takový Rapid nejede o nic lépe a lidé ho kupují za stejné peníze jako tu Corollu...
Na závěr, ať si každý koupí, co chce. Zdejší M3, o které se diskutuje, je ale dost dobrá a hezká, aby si své spokojené zákazníky našla. A nebude jich úplně málo, i když mezi nimi bude chybět Shimy...

Josef
4. prosince • 18:46

:-) A jsme u toho... PRÁVĚ o ty neskladné věci v případě rodiny jde, nebo pro odvoz ledničky, a proto to MPV. Ve dvou lidech v pohodě stačí cca 470 litru zavazalového prostoru sportovního sedanu střední a vyšší střední třídy. Vyzkoušeno i se zimní výbavou na hory (lyže, lyžáky, oblečení,...) na 10 dní do Dolomitů. Několikrát to stačilo i ve 3 lidech, kdy se některá zavazadla dala vzadu na sedačku. Ve více lidech potom "rakev" na střechu... to jsem jel akorát 2x nouzově. Raději v takovém případě dvě normální auta, než se tlačit v jednom. Více lidí do auta jedině do MPV, opět moje zkušenost s Chryslerem Voyager. Co se týče zavazadlového prostoru kombíků Octavie nebo Superbu, tak mně štve, že pro zavazadla kolikrát ani nedosáhnu, jak je prostor "daleký". Měl jsem možnost pomáhat vykládat zavazadla v Galaxy a paráda.
Co se týče té představy a možností škodovky. Já nechci stavebnici, abych přemýšlel co do auta zabuduji a potom po palubní desce hledal, které tlačítko je zapojené a kde je zase "díra" v případě, že ve výbavě je daná škodovky "chudá". Mám představu o ergonomii a je mi jasné, že pokud něco dělá projektový tým pořádné značky a pořádného modelu, tak vše je tam, kde to má být a je to intuitivní. A posoudit, co je v autě zbytečné za výbavu, to může jen ten, kdo má zkušenosti anechám to na projektantech a zkušebních jezdcích testovacích týmů automobilky. Je legrační nedávná minulost, kdy u škodovek ESP bylo jen za příplatek a kolik lidí diskutovalo, co je to za "zbytečnost". Dnes je to naštěstí už povinné i u škodovky. Co se týče třeba tempomatu, tak ten, kdo jezdí po Praze po okruhu nebo v tunelech nebo v úsecích s omezenou rychlostí (měřenou) ve velkých městech v západní Evropě, tak pozná jaká je to paráda, protože člověk se může soustředit jen na provoz a nemusí koukat do budíků. Dokud jsem tempomat neznal a nepoužíval, tak jsem ho považoval za blbost. A tak je to i s ostatní výbavou. Zkrátka já dávám přednost "americkému" přístupu, jdu koupit auto a nebudu přemýšlet a vymýšlet co do auta objednám. Motor - silný nebo ještě silnější. Nepotřebuji vybírat jako u škodovky kdysi 1,4 MPI s 55 kW, 1,6 se 74 kW a potom ještě celou řadu dalších kompromisních motorů. Zkrátka u Octavie 110kW nebo 140 kW. A třeba ještě speciální jednu hodnotu 200 kW a basta. A výbava? Třeba u Octavie Elegance včetně doplňků základ a alternativa Laurin. Doplňková zvláštní výbava akorát tak kůže a panoramatická střecha. Přece do Octavie dávat mechanickou klimatizaci je absurdum, automatická dvouzónová má být standard. U Škodovky pochopili, že holátko výbava je ostuda, a proto zdražili a výbavu doplnili jako "povinný" základ.
A co se týče té ceny Mazdy, tak není drahá, protože stejně vybavená Octavia nestojí rozhodně méně. Za nešvarem "čecháčků" koupit základ a někde u "známého" to dovybavit je potom schováno vykrádání Octávií, což otráví řadu lidí, kteří potom nepříjemné s vykradením aut spojené zážitky přenáší na auto, i když ono to auto za to nemůže.
Opět připomínám to zásadní, ať si každý vybere, co chce a co se mu líbí. Je ale trapné, když člověk vidí novou Octavii na černých plecháčích s nejmenším rozměrem pneu. Kabaňa musí brečet, když to vidí. Sakra, když někdo nemá na hliníkové disky, tak proč si kupuje tak drahé auto? A hyzdí krásu a eleganci... Superb se mi tedy opravdu líbí (kromě interiéru, tam by měla Boleslav zapracovat).

qwertz
4. prosince • 21:49

vy sice "nechcete stavebnici", ale váš argument s prázdnými tlačítky je úplný nesmysl, protože v nízké výbavě bude díra, ať už automobilka zvolí jakýkoli přístup. Výhoda je, že si můžete koupit nižší výbavu s lepším motorem, převodovkou, 4x4 atd... Nevím proč by automobilka měla určovat co si má zákazník koupit. Idiotský přístup.

Josef
4. prosince • 22:30

Zde máme rozdílné názory. K první větě - pokud nabízí automobilka auto pořádně vybavené už v základu, jak jsem uváděl příklad i s Octavií, tak tam nebude žádná díra. Protože rozdíl mezi vybavenou Elegancí a Laurinem bude akorát tak v panelu autorádia/navigace a špičkovém zesilovači a počtu repráků, couvací kameře a pod.
A k té poslední větě, automobilka nemá určovat, co si má zákazník koupit, ale postavit před zákazníka kompletní perfektně vyvinuté a vybavené auto, ve kterém všechno do sebe zapadá a je intuitivní. Zkrátka pořádné auto. A ne aby šel zákazník kupovat auto pomalu s obavou, jestli mu do auta dali vůbec rezervu a hever, nebo aby přemýšlel o výškově nastavitelném sedadle.
To nepovažuji za idiotský přístup. Stejně nepovažuji za idiotské, když si někdo chce postavit auto podle svých představ. Rozhodně ale výsledek potom tomu odpovídá. Stavebnice je vždy o kompromisech - v ergonomii, v chování a nastavení auta apod. Naopak kompletně od počátku promyšlené a doladěné auto postavené jen s přesně vymezenými (a na druhou stranu samozřejmě i omezenými) požadavky je "nekompromisní". Ale vyhovuje jen těm, kteří se ztotožní s těmi požadavky.
Kdo chce stavebnici, míří do Škody, kdo pořádné auto, jde k AMG. Každý si může vybrat a nemá smysl kohokoliv odsuzovat.

Josef
4. prosince • 13:58

A ještě k té oblíbenosti škodovek ve Velké Británii. Auto(značka), které mělo u zákazníků ve Velké Británii příšernou pověst a stalo se námětem řady vtipů, tak může už jen příjemně překvapit. A to je případ Škody. Na druhou stranu, když si zákazník v Británii jde koupit Hondu, která byla v oblíbenosti na špici řadu let, tak má "vypěstováno" vysoké očekávání. A oni nic... Nehovořím už o "prémiovkách", když si člověk koupí auto za balík peněz. Tam může být splnění očekávání oříškem a tím i spokojenost je poněkud nízká (tedy ve srovnání se Škodou). J.D. Power má zajímavé kritéria hodnocení a posuzování a je zajímavé, že se liší výsledky v jednotlivých státech, což hovoří o rozdílných potřebách a prioritách obyvatel (zákazníků) daných států. Co se týče absolutního množstí počtu prodaných kusů škodovek, tak mají ještě potenciál růstu. Ale že by se stala Škoda světovou jedničkou a porazila Toyotu, tomu nevěřím.

qwertz
4. prosince • 8:32

1/2 MPV samozřejmě:-D

Mike
3. prosince • 18:35

No jo, jenomze BMW budi nadseni jen u fanbois (vcetne novinarske luzy), jinak je to technikou, kvalitou a spolehlivosti prumerny mainstream s RWD.Premii z toho dela jen cenovka.

qwertz
3. prosince • 18:57

Raději se nebudu ani ptát co je u vás prémiovka:-D

šofér
3. prosince • 17:47

perfektní servis, levné náhradní díly.... to první je dáno lidmi, to druhé u Škody není pravda!
A s tou Toyotou jste taky vedle, hodinové sazby jsou +- srovantelné a díly taky. Ovšem na rozdíl od Škody se tak často nemění. Já ojezdil od Fabie I i čtyři Octavie, do mrtě, jak se říká, a ty poslední dvě už nebyly s kvalitou vůbec to, co první. Pak jsem vyzkoušel jiné auta a ke Škodě se už nevrátím, není důvod, navíc...... má je každé tele...

znalec
6. prosince • 17:46

fakt jo?
Mal som Toyotu Corollu.
Rozjebala sa prevodovka, novu (resp. repasovanu) som zhanal 2 mesiace, stala 700€ + praca a stara prevodovka.
Trubka klimatizacie stala 250€. (Bola prezrata od soli).
Kolesa nestandardny rozmer = drahe jak prasa.Dakujem, Toyota teda nie je ziaden technicky zazrak.

Josef
3. prosince • 17:58

V podstatě mám stejnou zkušenost. Samozřejmě ale, pokud se najde "správný" automechanik s patřičně vybavenou "dílnou", tak dokáže cenové "zázraky" ve srovnání se značkovými servisy Škoda. Potom se ale nelze divit, že se škodovky tak kradou nebo vykrádají. Já jsem nikdy "levného" servisáka nevyhledával a několikrát se mi vyplatilo, že opravu ve škodováckém servisu jsem v pohodě reklamoval. Stížnost v Boleslavi jim v servisu udělala pěkné tóčo. Podobně, možná ještě ukrutněji to funguje u "Značek", akorát to chce znát jazyk a zavolat a napsat do centrály v zahraničí... To udělal kolega a od té doby jsou na něho v servisu moc hodní, zejména, když vědí, že si pravidelné prohlídky nechá dělat ve značkovém servisu v Německu.

Sokar
3. prosince • 15:46

Ten g vectoring uz nekde testovali a rozdil oproti klasice byl nula. O mazde sem uvazoval na jare,ale pristup prodejce v brne byl zcela nevidany. Prodejce odmitl vuz konfigurovat protoze pokud mi da cenu, tak si pujdu jinam a jeho nabidku pouziju abych ziskal nizsi cenu. Kdyz sem rekl, ze tam kde koupim tam servisuji a ze to myslim vazne tak teda neco zpracoval. Nabidl cenu i slevu. Za 2 minuty se omluvil, ze to s tou slevou prehnal a cenu zvedl o 5000kc. Konfigurace byla dokoncena tak ze x polozek lze, ale ze cenu ktera se ted neda presne rict a ze az pri zavazne konfiguraci. Podekoval jsem a jel pryc. Jejich smula.

ACE
3. prosince • 16:05

Ten g vectoring už opravdu testovali a rozdíl byl překvapivě citelný, především ve finálních datech telemetrie, je možné že pan zkoušející to pocitově moc nezaznamenal. A jinak prodejce není jako prodejce, já mám zkušenosti bídné od konkrétních prodejců (když jsem loni vybíral auto) a ne od prodejců konkrétních značek.

Doporučujeme

Články odjinud