Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických úprav, inovace interiéru a unikátu japonské automobilky - pomocného systému G-Vectoring.

Po třech letech od představení třetí generace Mazdy 3 oznámil japonský výrobce facelift tohoto modelu. Už nějaký čas víme, že vzhledové změny budou jen minimální. Kromě nové barvy Eternal Blue Mica můžeme nejnovější Mazdu 3 poznat podle přepracovaných předních světlometů či upravené masky chladiče.

O něco více změn nabídne interiér. Volant je kompletně přepracovaný a při řízení vozu nyní můžete využít i barevného head-up displeje. Pokud si koupíte auto s elektricky ovládanými sedadly, vůz si kromě polohy pro sezení zapamatuje také nastavení displeje. Dále si můžeme všimnout přepracované středové konzoly. Vnitřní čalounění je možné objednat v několika variantách - s černou látkou, případně černou či bílou kůží. Právě poslední možnost je vůbec nejodvážnější, nám se ale líbí.

Nová Mazda CX-5 odhalena. Zaujme speciálním lakem a drobnostmi 

Nová Mazda CX-5 odhalena. Zaujme speciálním lakem a drobnostmi 

Asi největší novinkou je v trojkové řadě Mazdy pomocný systém G-Vectoring Control. Ten optimalizuje spolupráci nejdůležitějších komponentů vozu, včetně motoru, převodovky a podvozku. Systém dokáže upravit točivý moment motoru tak, aby byla kontrola příčných a podélných sil působících na vůz co možná nejlepší. Díky tomu pak auto při jízdě nabídne mnohem lepší vlastnosti.

Systém oceníte zejména při svižnějším projíždění zatáčky, na sněhu či na drobných nerovnostech. Chování automobilu je o poznání jistější. Navíc jsou se systémem G-Vectoring při optimální poloze volantu potřeba jen minimální korekce. Mazda si na vyladění novinky dala opravdu záležet a ocení ji nejen řidiči. Díky aktivnímu prvku totiž bude cesta pohodlnější i pro spolujezdce, kteří při projíždění zatáčkami nebudou v sedačce tolik "cestovat" do stran.

VIDEO: G-Vectoring Control

Motorizace

Pohonné jednotky Mazdy 3 lze spárovat se šestistupňovým manuálem či šestistupňovou automatickou převodovkou SKYACTIV-Drive. Mazda se fenoménu downsizingu zatím úspěšně vyhýbá, což je patrné už při pohledu na následující tabulku motorů nejnovější trojky.

Nejslabším agregátem je 1,5litrová zážehová jednotka s výkonem 74 kW a točivým momentem 150 Nm. Silnější variantou pro zájemce o benzínové jednotky jsou pak dvoulitry (88 a 121 kW). S automatem však lze spárovat pouze slabší z nich. Nabídka naftových motorů pak zahrnuje 1,5litrový agregát s výkonem 77 kW nebo silnější variantu v podobě 2,2litru (110 kW).

Osobně jsme vyzkoušeli nejslabší benzínové provedení. I když byla naše 30 km dlouhá trasa z velké většiny ovlivněna popojížděním v hustém městském provozu, zůstali jsme lehce nad osmi litry na sto kilometrů. Podruhé jsme usedli do slabšího z dvoulitrů, kde si jízda za stejných podmínek vyžádala o zhruba půl litru méně. Obě varianty byly zkoušeny s manuálem.

Motor SKYACTIV-G SKYACTIV-D
  1.5 2.0 2.0 2.0 1.5 2.2
Převodovka 6M 6M 6AT 6AT 6M 6AT 6M 6AT
Zdvihový objem (cm3) 1 496 1 998 1 998 1 998 1 499 1 499 2 191 2 191
Počet válců 4 4 4 4 4 4 4 4
Vrtání x zdvih (mm) 74,5 × 85,8 83,5 × 91,2 83,5 × 91,2 83,5 × 91,2 76,0 × 82,6 76,0 × 82,6 86,0 × 94,3 86,0 × 94,3
Výkon (kW) 74 88 121 88 77 77 110 110
Točivý moment (Nm) při ot./min 150 / 4000 210 / 4000 210 / 4000 210 / 4000 270 / 1600-2500 270 / 1600-2500 380 / 1800 380 / 1800
Max. rychlost (km/h)* 182 195 194 210 185 181 210 201
Kombinovaná spotřeba (l/100km)* 5,1 5,1 5,6 5,8 3,8 4,4 4,1 4,8
Objem palivové nádrže (l) 51 51 51 51 51 51 51 51
(*parametry pro variantu hatchback)

Ceník

Nejnovější Mazda 3 startuje na cenovce 383 900 Kč ve výbavě Emotion. Tuto variantu dostanete pouze v podobě hatchbacku poháněného slabší 1,5litrovou benzínovou jednotkou. Emotion je absolutní základ, ovšem i ten v sobě ukrývá zmiňovaný systém G-Vectoring. Naopak zde nečekejte elektronickou parkovací brzdu či navigaci. Tu je možné pořídit až ve vyšších výbavových stupních za příplatek 12 500 Kč.

Japonské automobilky mění názor. Pracují na vývoji elektrických aut

Japonské automobilky mění názor. Pracují na vývoji elektrických aut

Výbava Challenge nabídne kromě základu také dvouzónnovou klimatizaci, LED mlhovky, tempomat, kožený volant či Bluetooth konektivitu. Attraction zaujme automatickým sklápěním zrcátek, dešťovými a světelnými senzory nebo systémem hlídání mrtvého úhlu. Součástí varianty Revolution už jsou 18" kola, zadní parkovací kamera nebo barevný head-up displej. Stejná verze s přídavkem TOP je absolutním vrcholem a nabídne kožené čalounění, asistenta pro udržení jízdního pruhu či elektrické ovládání sedadel. Vrcholovou výbavu pořídíte s dvoulitrovým benzínem za 601 900 Kč. Nejdražšími variantami jsou pak 2,2litrové dieselové jednotky za 666 900 Kč.

HATCHBACK Emotion Challenge Attraction Revolution Revolution TOP
1.5 Skyactiv-G100 383 900 432 900 474 900 - -
2.0 Skyactiv-G120 - 457 900 499 900 532 900 601 900
2.0 Skyactiv-G120 (AT) - - 544 900 577 900 -
2.0 Skyactiv-G165 - - - 557 900 626 900
1.5 Skyactiv-D105 - - 548 900 581 900 -
1.5 Skyactiv-D105 (AT) - - 593 900 - -
2.2 Skyactiv-D150 - 522 900 564 900 597 900 666 900
2.2 Skyactiv-D150 (AT) - - 609 900 642 900 -
SEDAN Emotion Challenge Attraction Revolution Revolution TOP
1.5 Skyactiv-G100 - 432 900 474 900 - -
2.0 Skyactiv-G120 - 457 900 499 900 532 900 601 900
2.0 Skyactiv-G120 (AT) - - 544 900 577 900 -
1.5 Skyactiv-D105 - - 548 900 581 900 -
2.2 Skyactiv-D150 - 522 900 564 900 597 900 666 900
(v Kč včetně DPH)

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků