Facelift má za sebou i Maserati Quattroporte. Je rychlejší a úspornější

Omlazený sedan Quattroporte je nyní rychlejší a trochu úspornější. Má ale také bohatší výbavu, umí zabrzdit sám a udrží se v jízdním pruhu, pokud nedáváte pozor. A ano, pořád je i s dieselem.

Modernizace se dotkla italského sedanu Maserati Quattroporte. Na první pohled se toho sice moc nezměnilo, ale inženýři automobilky pracovali na detailech a ty se projevily například snížením aerodynamického odporu díky elektronicky ovládaným klapkám na vstupu vzduchu k chladiči, takže má auto nižší koeficient odporu vzduchu. To pomohlo snížit spotřebu a zvýšit maximální rychlost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naftový motor 3.0 V6 pod kapotou zůstal, má ale lepší maximální rychlost. Základní benzinový šestiválec posílil a už umí 270 km/h. Osmiválcové GTS zvládne 310 km/h

Turbodiesel 3.0 V6 zůstal, stejně tak jeho výkon 202 kW (275 k) a točivý moment 600 Nm. Maximální rychlost dieselu ale vzrostla na 252 km/h, rychlejší je i slabší diesel o výkonu 184 kW (250 k). Ten umí 242 km/h. Základní přeplňovaný benzinový šestiválec 3,0 l posílil na 257 kW (350 k). Díky tomu zvládne akcelerovat na 100 km/h za 5,5 s a rozjede se na 270 km/h.

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Silnější verze třílitrového šestiválce od Ferrari stále nabízí výkon 301 kW (410 k) a točivý moment 550 Nm (slabší 350 k verze má 500 Nm). Maserati Quattroporte S nebo čtyřkolka S Q4 zvládne nejvyšší rychlost 286 km/h, čtyřkolka akceleruje na 100 km/h za 4,9 s. To je o dvě desetinky rychleji než zadokolka.

Na vrcholu nabídky zůstává Maserati Quattroporte GTS s přeplňovaným osmiválcem 3,8 l rovněž od Ferrari. Motor má nejvyšší výkon 390 kW (530 k) a točivý moment 710 Nm. Na 100 km/h akceleruje za 4,7 sekundy a rozjede se nyní až na 310 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě jiného přibyly také dva stupně výbavy GranSport a GranLusso, které nabízejí větší možnosti individualizace. Nový je i zábavní systém s přirozenějším ovládáním

Maserati ale rozšířilo i výbavu o nový zábavní systém s 8,4" displejem s lepším rozlišením a rychlejšími reakcemi, přibyl pomocný otočný ovladač a samozřejmě se rozšiřovala bezpečnostní výbava o upravený tempomat s funkcí stop&go či další asistenční systémy jako udržení v pruhu, nouzové brzdění a podobně.

Quattroporte může mít také kamery utvářející 360° obraz kolem celého auta, automatický senzor kvality vzduchu je nyní standardem a do nabídky přibyly verze GranLusso a GranSport s rozšířenými možnostmi individualizace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků