Facelift má za sebou i Maserati Quattroporte. Je rychlejší a úspornější

Omlazený sedan Quattroporte je nyní rychlejší a trochu úspornější. Má ale také bohatší výbavu, umí zabrzdit sám a udrží se v jízdním pruhu, pokud nedáváte pozor. A ano, pořád je i s dieselem.

Modernizace se dotkla italského sedanu Maserati Quattroporte. Na první pohled se toho sice moc nezměnilo, ale inženýři automobilky pracovali na detailech a ty se projevily například snížením aerodynamického odporu díky elektronicky ovládaným klapkám na vstupu vzduchu k chladiči, takže má auto nižší koeficient odporu vzduchu. To pomohlo snížit spotřebu a zvýšit maximální rychlost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naftový motor 3.0 V6 pod kapotou zůstal, má ale lepší maximální rychlost. Základní benzinový šestiválec posílil a už umí 270 km/h. Osmiválcové GTS zvládne 310 km/h

Turbodiesel 3.0 V6 zůstal, stejně tak jeho výkon 202 kW (275 k) a točivý moment 600 Nm. Maximální rychlost dieselu ale vzrostla na 252 km/h, rychlejší je i slabší diesel o výkonu 184 kW (250 k). Ten umí 242 km/h. Základní přeplňovaný benzinový šestiválec 3,0 l posílil na 257 kW (350 k). Díky tomu zvládne akcelerovat na 100 km/h za 5,5 s a rozjede se na 270 km/h.

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Maserati Levante dorazilo na český trh. Můžete ho mít i na operativní leasing

Silnější verze třílitrového šestiválce od Ferrari stále nabízí výkon 301 kW (410 k) a točivý moment 550 Nm (slabší 350 k verze má 500 Nm). Maserati Quattroporte S nebo čtyřkolka S Q4 zvládne nejvyšší rychlost 286 km/h, čtyřkolka akceleruje na 100 km/h za 4,9 s. To je o dvě desetinky rychleji než zadokolka.

Na vrcholu nabídky zůstává Maserati Quattroporte GTS s přeplňovaným osmiválcem 3,8 l rovněž od Ferrari. Motor má nejvyšší výkon 390 kW (530 k) a točivý moment 710 Nm. Na 100 km/h akceleruje za 4,7 sekundy a rozjede se nyní až na 310 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě jiného přibyly také dva stupně výbavy GranSport a GranLusso, které nabízejí větší možnosti individualizace. Nový je i zábavní systém s přirozenějším ovládáním

Maserati ale rozšířilo i výbavu o nový zábavní systém s 8,4" displejem s lepším rozlišením a rychlejšími reakcemi, přibyl pomocný otočný ovladač a samozřejmě se rozšiřovala bezpečnostní výbava o upravený tempomat s funkcí stop&go či další asistenční systémy jako udržení v pruhu, nouzové brzdění a podobně.

Quattroporte může mít také kamery utvářející 360° obraz kolem celého auta, automatický senzor kvality vzduchu je nyní standardem a do nabídky přibyly verze GranLusso a GranSport s rozšířenými možnostmi individualizace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků