Facelift Citroenu C4: nyní i s motory BMW

Citroën představil faceliftovanou verzi svého úspěšného kompaktu C4. Ten se dočkal nejen nového vzhledu, ale i nových motorů.

Od uvedení na trh před čtyřmi lety se do dnešních dní na celém světě prodalo více než 900 000 vozů Citroën C4. Nyní tento model prošel celkovou modernizací, která byla zaměřena zejména na zvýšení dynamiky a hospodárnosti a posílení interaktivity mezi řidičem a jeho vozem. Na první pohled se změny dotkly především přídě vozu, kde se linie zaoblily a spodní část integrovaného spoileru někomu možná připomene Ford Focus. Maska chladiče nese motivy velkého typu C5.

Změny zaznamenáme také uvnitř, kde se změnily materiály a vzroy obkladů a čalounění. Upraven byl centrální sdružený přístroj, do nějž se přestěhoval otáčkoměr, jenž se dosud nacházel přímo před volantem. Díky tomu se podařilo redukovat poněkud roztříštěnou plejádu kontrolních prvků. Kromě nejlevnější výbavy jsou sedadla nového Citroënu C4 potažena velurem.

Nejzajímavější novinky však nalezneme ve spektru zážehových motorů. C4 je opatřena dvěma novými benzínovými motory rodiny „EP“ s objemem 1,6 l, které byly vytvořeny v partnerství se skupinou BMW. Jde o první vůz značky Citroën, který výsledek této spolupráce využívá. Nabízí motor VTi 120, který nahradil motor 1,6i 16V, a motor THP 150, jenž nahrazuje jednotku 2,0i 16V. První z nich dává výkon 120 a druhý 150 koní a dosahuje spotřeby v kombinovaném režimu 6,7, resp. 7,7 l/100 km.

Rozšířila se škála příplatkových telematických systémů. MyWay je k dispozici již od základního stupně výbavy a kromě rádia s přehrávačem CD a MP3 zahrnuje i hands-free sadu Bluetooth® se zobrazováním informací a adresáře. Ovládání jednotlivých funkcí se provádí na volantu s pevným středem nebo ovladačem na čelní straně rádia. Vylepšen byl NaviDrive s lepším displejem. Obsahuje možnost připojit USB nosič, ale také vestavěný pevný disk pro mapy navigace a pro ukládání hudby. Koncem roku přibude zařízení USB Box pro připojení externích zvukových zařízení skrze konektory USB a běžné „jacky“.

Dalšími novými prvky zvyšujícími bezpečnost a užitné vlastnosti vozu patří natáčecí bi-xenonové světlomety, parkovací asistent vpředu i vzadu, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo vrstvená boční skla. Modernizovaný Citroën C4 se do evropských prodejů zapojí koncem tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Citroen C4 facelift
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků