Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

Po úniku fotek již BMW oficiálně představuje modernizaci limuzíny řady 7. Obrovité ledvinky na přídi jsou hlavním bodem k diskuzi, zapracovalo se ovšem i na motorizacích a technice v interiéru.

Limuzína řady 7 se dočkala očekávané modernizace, a přestože musíme zmínit i technické novinky pod upravenou karoserií, o přepracovaném designu se bude diskutovat asi nejvíce. Sedmička totiž dostává společně s SUV X7 v historii zřejmě největší pár tradičních ledvinek na přídi. Ledvinky porostly vůči odchozí verzi řady 7 o rovných 40 % – slova samotného BMW.

Na nové masce také zahlédnete mnohem užší LED světlomety (volitelně laserové) a taky upravený nárazník. Vzadu nejvíce zaujmou nové propojené svítilny a zadní nárazník s integrovanými koncovkami výfuku. V nejvyšší výbavě bude limuzína nadále zářit i várkou chromovaných detailů.

Nové BMW X7 má české ceny. Základ vyjde na skoro 2,2 milionu korun

Nové BMW X7 má české ceny. Základ vyjde na skoro 2,2 milionu korun

Také v interiéru modernizované řady 7 nelze čekat nic jiného než naprostý luxus. Nově však dostává limuzína poslední 12,3palcový digitální přístrojový štít, který má třeba i luxusní kupé řady 8. Infotainment s 10,25palcovou obrazovkou používá nový koncept ovládání BMW Operating System 7.0, umožňující ještě rychlejší přístup k nejpoužívanějším funkcím. Ovládání hlasem je nicméně taky dostupné.

Mimochodem nechybí nová nabídka obložení a koženého polstrování, zapracovalo se na ještě lepším odhlučnění kabiny a standardně najdete uvnitř odkládací prostor pro bezdrátové nabíjení telefonu.

BMW M850i xDrive Night Sky se inspiruje vesmírem. Uvnitř má dokonce meteorit!

BMW M850i xDrive Night Sky se inspiruje vesmírem. Uvnitř má dokonce meteorit!

Nabídka motorizací byla pro modernizaci vyladěna a plní emisní normu Euro 6d-TEMP. Vrcholem přitom zůstává 6,6litrový V12 ve verzi M760Li xDrive, který je nyní vybaven filtrem pevných částic a produkuje 430 kW (585 koní). Verze 750i xDrive pak využívá nový V8 o objemu 4,4 litru, který oproti staré verzi zajistí o 60 kW (80 koní) více, celkově tedy 390 kW (530 koní).

K dispozici jsou také tři vznětové šestiválce o objemu tří litrů a výkonu od 195 kW (265 koní) po 294 kW (400 koní). Portfolio nakonec uzavírá plug-in hybridní provedení 745e využívající benzinový řadový šestiválec a elektromotor pro celkový výkon 290 kW (394 koní). Dojezd čistě na elektřinu uvádí BMW mezi 50 až 58 kilometry.

Do prodeje se modernizované BMW řady 7 dostane letos v dubnu. Ceny budou oznámeny zavčasu před zahájením prodeje.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek