Facelift BMW řady 7: nový vzhled, nové motory

BMW řady 7 nové generace bylo na trh uvedeno v roce 2001. Nyní, téměř po čtyřech letech, přichází výrazný facelift vzhledu a nové motory. Změnilo se takřka vše, jediným původním motorem zůstal dvanáctiválec 760i. (doplněno 1. února)
Facelift BMW řady 7: nový vzhled, nové motory
Seznam kapitol
  1. Základní informace, motory, fotogalerie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy, část 1.
  3. Kompletní znění tiskové zprávy, část II.

Poznámka: Do dalších dvou kapitol bylo doplněno kompletní znění tiskové zprávy.

Nový vzhled, nové funkce

První informace o faceliftu BMW řady 7 jsme zveřejnili už loni v prosinci vč. špionážních fotografií. Dnes automobilka zveřejnila oficiální obrázky faceliftované verze, která přijde na trh devátého dubna tohoto roku. Je právě nejvyšší čas, protože na podzim uvede Mercedes-Benz třídu S nové generace. Sedmička dostala nové protažené přední světlomety bez původních prolisů ve spodní části, lehce upravenou masku chladiče a nový nárazník. Vše více připomíná novou trojkovou řadu. Sedmička tak přišla o určitou část své individuality, ale myslím, že by se mohla zalíbit většímu množství zákazníků. Nová jsou také zadní světla, místo původních „čárek“ na víku tu jsou světla standardních tvarů. Trochu to evokuje starou trojku či model X3.

Design interiéru zůstal zachován, pozměněn však byl i-Drive, který má jednodušší navigaci v menu a novou grafiku. Nově dostala sedmička do standardní výbavy xenonové světlomety, ostřikovače světlometů a dvoustupňová brzdová světla. Ve vestavěném CD přehrávači je možné přehrávat MP3, v nabídce jsou 18 a 19" litá kola s novým designem. Vzhledem k výkonnějším motorům dostaly všechny modely také výkonnější brzdy; zadní kotouče se zvětšily o 14 mm. Podvozek má celkem tři režimy odpružení: komfortní, sportovní a adaptivní.

Výkonnější motory

Kromě vzhledu byly upraveny všechny motory, které má sedmička pod kapotou vyjma verze 760i s motorem 6.0 V12. Motor 730i dostane 190 kW (300 Nm), osmiválcové modely 735i a 745i budou zrušeny a nahrazeny verzemi 740i a 750i. První má výkon 225 kW (390 Nm), druhá 270 kW (490 Nm). Motor 330d bude po faceliftu naladěn na rovných 170 kW a nabídne maximální točivý moment 520 Nm. Osmiválcový 740d bude nahrazen modelem 745d, který dosáhne maximálního výkonu 221 kW a točivého momentu 700 Nm. Přestože má motor větší objem, snížila se hmotnost bloku o 30 kg a současně se snížila i spotřeba. Oba nafťáky mají piezoelektrické vstřikování a filtr pevných částic.

BMW

730i

740i

750i

760i

730d

745d

Motor R6 V8 V8 V12 R6 V8
Objem (ccm) 2 996 4 000 4 799 5 972 2 993 4 423
Výkon (kW/k) 190/258 225/306 270/367 327/445 170/231 221/300
  při (ot./min.) 6 600 6 300 6 300 6 000 4 000 4 000
Točivý moment (Nm) 300 390 490 600 520 700
  při (ot.) 2 500 3 500 3 400 3 950 2 000 1 750
0-100 km/h (s) 7,8 6,8 5,9 5,5 7,8 6,8
Max. rychlost (km/h) 244 250 250 250 238 250
Spotřeba (l/100 km) 10,1 11,2 11,4 13,4 8,2 9,5

Ceny v Německu budou následující:

  • 730i: 62.000,00 €
  • 740i: 68.000,00 €
  • 750i: 75.800,00 €
  • 760i: 111.900,00 €
  • 730Li: 68.300,00 €
  • 740Li: 74.300,00 €
  • 750Li: 81.800,00 €
  • 760Li: 117.300,00 €
  • 730d: 61.500,00 €
  • 745d: 79.000,00 €

Tip: Stáhněte si plakáty BMW 7 po faceliftu.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fotografie současného modelu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, motory, fotogalerie
  2. Kompletní znění tiskové zprávy, část 1.
  3. Kompletní znění tiskové zprávy, část II.
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků