Facelift BMW řady 3 oficiálně: Poprvé v historii má tříválec

BMW řady 3 prodělalo facelift a vůbec poprvé se pod jeho kapotu nastěhoval tříválec. Později bude i plug-in hybrid 330e.
Seznam kapitol
  1. Facelift BMW řady 3
  2. Fotogalerie: Facelift BMW řady 3

Modernizace nejprodávanějšího BMW už není žádným tajemstvím a po úniku fotek jsou tu konečně detailní informace a s nimi kompletní fotogalerie. Modifikace jsou vskutku kosmetické. Na exteriéru i v interiéru se měnily jen nepatrné detaily.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Všimnout si změn je docela obtížné, ale nově může mít BMW řady 3 celá LED světla. Nová je i grafika světel vzadu a poprvé v historii je pod kapotou tříválec

Nová jsou přední světla, která mohou být za příplatek celá z diod. Nově jsou tvarovány i zadní svítilny, které mají diody standardně. V interiéru jsou nové a údajně kvalitnější materiály a barevné kombinace. Jinak vše zůstává při starém a spíše se pracovalo na snižování spotřeby a emisí CO2.

Tříválec pro sedan i kombi

Hodně se teď asi bude mluvit o tříválci, který se pod kapotu BMW řady 3 podívá vůbec poprvé. Má ho model 318i a dostane ho jak sedan, tak i kombi Touring. Benzínový tříválec 1,5 l má samozřejmě přeplňování a pohání zadní kola přes šestistupňový manuál nebo příplatkový osmistupňový automat.

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

BMW v roce 2022: Karbonová konstrukce a výhradně elektromotory

Výkon tříválce dosahuje na 100 kW (136 k) v 4500 až 6000 ot./min. a točivý moment 220 Nm je k dispozici od 1250 ot./min. Krátkodobě může být točivý moment zvýšen na 230 Nm. Sedan BMW 318i s manuálem zrychlí na stovku za 8,9 sekundy a rozjede se na 210 km/h. To vše při kombinované spotřebě 5,0 až 5,9 litru na 100 km. Ke kultivovanějšímu chodu napomáhá vyvažovací hřídel.

Modernizován byl i přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec v modelech 320i a nově 330i. Slabší provedení BMW 320i má výkon 134 kW (184 k) v 5000 až 6500 ot./min. a točivý moment 290 Nm od 1350 ot./min. Silnější BMW 330i (dříve 328i) má výkon 185 kW (252 k) a točivý moment 350 Nm. Původní (zlý, neekologický a ošklivý) atmosférický šestiválec o objemu 3,0 l, který se honosil označením 330i v minulé generaci řady 3, měl ve své vrcholné formě krásných 272 koní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rozšíří se i výbava interiéru například o nový head-up displej nebo navigaci, která je rychlejší a chytřejší. V katalogu se objeví více barev a možností kombinací

Nový čtyřválec v 330i v kombinaci s automatem umí zrychlit na stovku za 5,8 sekundy (Touring za 5,9 s) a dosáhne na elektronicky omezených 250 km/h. Jeho normovaná spotřeba je 5,5 až 6,7 litru na 100 km podle velikosti kol, modelu a převodovky.

Absolutní vrchol teď tvoří model BMW 340i, který nahrazuje 335i. Má opět přeplňovaný řadový šestiválec 3,0 l a tentokrát posílá na zadní kola 240 kW (326 k) a 450 Nm. Na 100 km/h zrychlí za 5,1 s a také se rozjede na 250 km/h, neboť maximálku opět hlídá omezovač rychlosti. Proti 335i má být novinka o 10 % úspornější a ekologičtější.

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři [jízdní dojmy]

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři [jízdní dojmy]

Základní motorizací BMW řady 3 ale bude turbodiesel v modelu BMW 316d. Je to dvoulitr laděný na skromných 85 kW (116 k) a 270 Nm. BMW řady 3 s ním ale spotřebuje v kombinaci jen 3,9 litru na 100 km. Akcelerace na stovku za 10,6 sekundy a maximální rychlost 205 km/h jsou nejhorší hodnoty z celé řady 3.

Dalším dieselem je model BMW 318d. Jeho dvoulitr je naladěný na 110 kW (150 k) a 320 Nm. Při spotřebě až 4,0 litru na 100 km umí akcelerovat z klidu na 100 km/h za 8,4 sekundy a rozjede se až na 215 km/h.

Model BMW 320d má také dvoulitrový čtyřválec, ale ve verzi EfficientDynamics je podladěný na 120 kW (163 k) a 400 Nm. Má spotřebu jen 3,8 litru na 100 km, ale na stovku se dostane o 0,6 s později (7,8 s) než standardní model 320d, který má výkon 140 kW (190 k) a shodný točivý moment. Nejvyšší rychlost BMW 320d je 235 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinky se netýkají jen sedanu, ale samozřejmě také oblíbeného kombi a vrcholné verze BMW M3. Model řady 4 (a M4) si jde svou cestou a vztahuje se na něj jiný životní cyklus

Turbodiesel v BMW 325d má opět čtyři válce a dva litry objemu. Je však laděný na 160 kW (218 k) a 450 Nm. Na stovce je už za 6,6 sekundy a rozjede se na 245 km/h při kombinované spotřebě až 4,6 litru na 100 km.

Prozatím nejsilnější diesel, než přijde model 340d, je verze BMW 330d. Má třílitrový šestiválec, výkon 190 kW (258 k) a točivý moment 560 Nm. Dodává se výhradně s automatem a na 100 km/h akceleruje za 5,6 sekundy při maximální rychlosti omezené na 250 km/h a spotřebě 4,9 litru na 100 km v kombinaci.

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

BMW také u řady 3 změnilo nastavení podvozku, ale rádi teď přeskočíme věty o sportovnosti a komfortu v tiskové zprávě a počkáme si na redakční test na českých silnicích.

Nový je i navigační systém BMW Professional, který má rychleji nabíhat a počítat trasu. Navigace má novou grafiku a automatické aktualizace po dobu tří let zdarma. Systém v BMW má jako první ve třídě podporovat připojení LTE. Pokud si připlatíte za head-up displej, uvidíte jeho novou grafiku.

Chytřejší parkovací systém

BMW řady 3 nyní umí samo zaparkovat do podélného stání a parkovací místo si najde v rychlostech až do 35 km/h, takže nemusíte jet úplně krokem. Rozšířily se také možnosti výbavy a individualizace pro jednotlivé modelové řady a obmění se nabídka barev a disků kol.

Později přijde ještě model 340d a naftovým šestiválcem laděným na více než 300 koní a také hybridní verze BMW 330e, která spojuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s elektromotory. Celkový výkon je 252 koní a točivý moment 420 Nm. Plug-in hybrid akceleruje na stovku za 6,3 s a rozjede se na 225 km/h. Normovaná spotřeba činí 2,1 l/100 km a dojezd na elektřinu 35 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Facelift BMW řady 3
  2. Fotogalerie: Facelift BMW řady 3
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků