Naftový tříválec má kombinovanou spotřebu paliva 3,4 l na 100 km.
Kapitoly článku:
Zřejmě nejvýraznější změnou na BMW řady 1 je jiná přední část a grafika zadních světel. Zepředu už tak auto nevypadá jako francouzský buldoček a zezadu jako Volkswagen Polo. Ale nezměnil se jen design, BMW slibuje i kvalitnější interiér a samozřejmě hospodárnější motory.
Změnil se vzhled přední části a grafika zadních světel. Samozřejmě v nabídce zůstává i třídveřová verze. Pod kapotou jsou nově tříválce na benzín i naftu
Pod kapotu se nastěhovaly tříválcové jednotky. Úplný základ je BMW 116i s tříválcovou patnáctistovkou, následují modely 118i a 120i s čtyřválcem 1,6 l. Další v řadě je dvoulitr 125i a na vrcholu sedí přeplňovaný třílitrový šestiválec M135i. Všechny motory mají přeplňování.
Naftu spaluje také tříválec 1,5 l ve verzích 116d a 116d EfficientDynamics. Následuje dvoulitrový čtyřválec v modelech 118d a 120d, nejsilnější nafťák má označení 125d. K motorům 118d, 120d a M135i můžete mít i pohon všech kol xDrive.
Technické parametry motorů uvádíme v přiložené tabulce. Údaje v závorce () platí pro automatickou převodovku, v závorce [] pro pohon všech kol xDrive.
Model |
zdvihový
objem cm3
|
výkon
kW/k |
při
ot./min. |
točivý
moment
Nm |
při
ot./min. |
zrychlení
0-100 km/h s |
maximální
rychlost km/h |
spotřeba
l/100 km |
116i |
1499 |
80/109 |
4500 - 6000 |
180 |
1250 |
10,9 |
195 |
5,0 - 5,4 |
118i |
1598 |
100/136 |
4400 - 6450 |
220 |
1350 - 4300 |
8,5 (8,7) |
210 (210) |
5,4 - 5,7 (5,6 - 5,9) |
120i |
1598 |
130/177 |
4400 - 6450 |
250 |
1500 - 4500 |
7,4 (7,2) |
225 (222) |
5,7 - 6,0 (5,6 - 5,9) |
125i |
1997 |
160/218 |
5000 |
310 |
1350 - 4800 |
6,4 (6,2) |
245 (243) |
6,6 - 6,7 (6,3 - 6,5) |
M135i |
2979 |
240/326 |
5800 - 6000 |
450 |
1300 - 4500 |
5,1 (4,9) [4,7] |
250 (250) [250] |
8,0 (7,5) [7,8] |
116d |
1496 |
85/116 |
4000 |
270 |
1750 - 2250 |
10,3 (10,3) |
200 (200) |
3,7 - 4,1 (3,6 - 4,1) |
116d ED |
1496 |
85/116 |
4000 |
270 |
1750 - 2250 |
10,4 |
195 |
3,4 - 3,8 |
118d |
1995 |
110/150 |
4000 |
320 |
1500 - 3000 |
9,3 (8,1) [8,4] |
212 (212) [210] |
4,0 - 4,3 (3,8 - 4,2) [4,3 - 4,7] |
120d |
1995 |
140/190 |
4000 |
400 |
1750 - 2500 |
7,1 (7,0) [6,8] |
225 (228) [222] |
4,1 - 4,5 (3,9 - 4,3) [4,3 - 4,7] |
125d |
1995 |
165/224 |
4400 |
450 |
1500 - 3000 |
6,3 |
240 |
4,3 - 4,6 |
Standardem jsou denní světla z LED diod, ale poprvé si můžete připlatit za kompletní diodová světla. Na laserová světla si ale ještě budeme muset počkat. BMW také od základní výbavy montuje do aut plně automatickou klimatizaci, dešťový senzor, rádio BMW Professional a systém iDrive s 6,5" displejem.
BMW slibuje hodnotnější materiály a vyšší dojem z kvality. Nová jsou třeba ovládací tlačítka a v základu nyní najdete plně automatickou klimatizaci i systém iDrive
Opět jsou k dispozici pakety výbav Advantage, Urban Line, Sport Line a M Sport, které přináší výhodnější balíčky příplatkové výbavy. Zajímavostí je, že automatická převodovka nyní spolupracuje s navigačním systémem, což má ještě pomoci snížení spotřeby.
Osmistupňový automat také dostal funkci „plachtění“, kdy se po sundání nohy z pedálu plynu úplně odpojí, aby snížil odpor. Rovněž základní šestistupňový manuál prošel revizí, aby měl nižší třecí ztráty.
BMW rozšířilo výbavu i o další drobnosti, například teď můžete mít adaptivní tempomat s funkcí „stop & go“ pro jízdu v kolonách, parkovací asistent schopný zaparkovat do podélného i příčného stání vlevo nebo vpravo od auta a rozsáhlejší možnosti konektivity včetně aktualizace navigačních dat přes telefon.