Facelift BMW řady 1: tříválec, nový vzhled a kvalitnější interiér

Naftový tříválec má kombinovanou spotřebu paliva 3,4 l na 100 km.
Seznam kapitol
  1. Facelift pro BMW řady 1
  2. Fotogalerie: BMW řady 1

Zřejmě nejvýraznější změnou na BMW řady 1 je jiná přední část a grafika zadních světel. Zepředu už tak auto nevypadá jako francouzský buldoček a zezadu jako Volkswagen Polo. Ale nezměnil se jen design, BMW slibuje i kvalitnější interiér a samozřejmě hospodárnější motory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změnil se vzhled přední části a grafika zadních světel. Samozřejmě v nabídce zůstává i třídveřová verze. Pod kapotou jsou nově tříválce na benzín i naftu

Pod kapotu se nastěhovaly tříválcové jednotky. Úplný základ je BMW 116i s tříválcovou patnáctistovkou, následují modely 118i a 120i s čtyřválcem 1,6 l. Další v řadě je dvoulitr 125i a na vrcholu sedí přeplňovaný třílitrový šestiválec M135i. Všechny motory mají přeplňování.

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Naftu spaluje také tříválec 1,5 l ve verzích 116d a 116d EfficientDynamics. Následuje dvoulitrový čtyřválec v modelech 118d a 120d, nejsilnější nafťák má označení 125d. K motorům 118d, 120d a M135i můžete mít i pohon všech kol xDrive.

Technické parametry motorů uvádíme v přiložené tabulce. Údaje v závorce () platí pro automatickou převodovku, v závorce [] pro pohon všech kol xDrive.

Model

zdvihový
objem cm3

výkon
kW/k
při
ot./min.
točivý
moment
Nm
při
ot./min.
zrychlení
0-100 km/h s
maximální
rychlost km/h
spotřeba
l/100 km
116i 1499 80/109 4500 - 6000 180 1250 10,9 195 5,0 - 5,4
118i 1598 100/136 4400 - 6450 220 1350 - 4300 8,5 (8,7) 210 (210) 5,4 - 5,7 (5,6 - 5,9)
120i 1598 130/177 4400 - 6450 250 1500 - 4500 7,4 (7,2) 225 (222) 5,7 - 6,0 (5,6 - 5,9)
125i 1997 160/218 5000 310 1350 - 4800 6,4 (6,2) 245 (243) 6,6 - 6,7 (6,3 - 6,5)
M135i 2979 240/326 5800 - 6000 450 1300 - 4500 5,1 (4,9) [4,7] 250 (250) [250] 8,0 (7,5) [7,8]
116d 1496 85/116 4000 270 1750 - 2250 10,3 (10,3) 200 (200) 3,7 - 4,1 (3,6 - 4,1)
116d ED 1496 85/116 4000 270 1750 - 2250 10,4 195 3,4 - 3,8
118d 1995 110/150 4000 320 1500 - 3000 9,3 (8,1) [8,4] 212 (212) [210] 4,0 - 4,3 (3,8 - 4,2) [4,3 - 4,7]
120d 1995 140/190 4000 400 1750 - 2500 7,1 (7,0) [6,8] 225 (228) [222] 4,1 - 4,5 (3,9 - 4,3) [4,3 - 4,7]
125d 1995 165/224 4400 450 1500 - 3000 6,3 240 4,3 - 4,6

Standardem jsou denní světla z LED diod, ale poprvé si můžete připlatit za kompletní diodová světla. Na laserová světla si ale ještě budeme muset počkat. BMW také od základní výbavy montuje do aut plně automatickou klimatizaci, dešťový senzor, rádio BMW Professional a systém iDrive s 6,5" displejem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW slibuje hodnotnější materiály a vyšší dojem z kvality. Nová jsou třeba ovládací tlačítka a v základu nyní najdete plně automatickou klimatizaci i systém iDrive

Opět jsou k dispozici pakety výbav Advantage, Urban Line, Sport Line a M Sport, které přináší výhodnější balíčky příplatkové výbavy. Zajímavostí je, že automatická převodovka nyní spolupracuje s navigačním systémem, což má ještě pomoci snížení spotřeby.

Test BMW 120d xDrive: hodně zvláštní „čtyřkolka“

Test BMW 120d xDrive: hodně zvláštní „čtyřkolka“

Osmistupňový automat také dostal funkci „plachtění“, kdy se po sundání nohy z pedálu plynu úplně odpojí, aby snížil odpor. Rovněž základní šestistupňový manuál prošel revizí, aby měl nižší třecí ztráty.

BMW rozšířilo výbavu i o další drobnosti, například teď můžete mít adaptivní tempomat s funkcí „stop & go“ pro jízdu v kolonách, parkovací asistent schopný zaparkovat do podélného i příčného stání vlevo nebo vpravo od auta a rozsáhlejší možnosti konektivity včetně aktualizace navigačních dat přes telefon.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Facelift pro BMW řady 1
  2. Fotogalerie: BMW řady 1
TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

včera | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků