Facelift BMW 5: malé změny, nové výkony

BMW s předstihem představilo facelift pro svou pětkovou řadu. Ten se nese v duchu drobných změn a nových výkonů motorů.

S příchodem nového roku přichystala i bavorská automobilka několika zajímavých dárků. Jedním z nich je facelift pětkové řady, tedy modelu vyšší střední třídy. Ten se s odstupem času ukázal jako velmi povedený a zákazníci si na jeho nové pojetí rychle zvykli. Čas je ovšem neúprosný a nutné změny jsou na místě.

Jak to již u faceliftu bývá, došlo v první řadě na změny vizáže. Pětka dostala do nového roku jiný přední nárazník s jiným tvarováním spodních průduchů. V něm jsou integrovány přední mlhovky. Nové jsou i přední světlomety s trochu pozměněným tvarem a také optikou.

Velmi decentní proměnou pak prošel i zadní nárazník a zadní sdružené světlomety s LED technologií. Nové tvary lze pak najít i u prahových nástavců.

Také interiér prošel decentním oživením, které je ovšem o detailech. Mírně byla pozměněna palubní deska, kde u hlavního displeje zmizelo část rámování. Při faceliftu dbala automobilka na zvýšení ergonomie a tak přemístila některé ovladače.

Mírných inovací doznal i palubní systém iDrive a jeho nabídka funkcí. Ty mají být ještě přehlednější a mají přinést řidiči další možnosti ovládání vozů. Mezi hi-end prvky výbavy pak patří bezesporu head-up displej nebo aktivní tempomat, který dokáže nově v případě potřeby vůz zcela zastavit. Nový je také systém Lane Departure Warning System, neboli sytém, který hlídá, zda neopouštíte jízdní pruh.

Tip: Přečtěte si také představení nového BMW M5 Touring, uvedeného na trh současně s faceliftem celé pětkové řady.

Motory a výkony

Ani velké, ani malé jsou změny pod kapotou. Automobilka navýšila výkony a točivé momenty několika motorům a u zbytku nechala vše při starém. Změnou prošly benzínové verze 523, 525 a 530 a naftové 525d, 530d a 535d. Všem těmto agregátům byl navýšen výkon, pouze u benzínové verze 525i byl navýšen jen točivý moment.

Ovšem vůbec největší změnou je pak nasazení přímého vstřiku paliva nové generace do zážehových šestiválců. Ostatní motory zůstaly inovacemi nedotčeny a nabídnout tak stejný výkon a točivý moment.

O přenos výkonu se stará i nadále manuální převodovka, nebo inovovaný automat Steptronic, kterému nová elektronika umožní rychlejší řazení.

 
Původní parametry
Nové parametry
Výkon (kW/k)
Toč. moment (Nm)
Výkon (kW/k)
Toč. moment (Nm)
523i
130/177
230
140/190
235
525i
160/218
250
160/218
270
530i
190/258
300
200/272
320
 
525d
130/177
400
145/197
400
530d
170/231
500
173/235
500
535d
200/272
560
210/286
580

Sedan - benzínové motory

 
523i
525i
530i
540i
550i
Objem (ccm)
2 497
2 996
2 996
4 000
4 799
Výkon (kW/k)
140/190
160/218
200/272
225/306
270/367
Toč.moment (Nm)
235
270
320
390
490
 
Zrychlení 0-100 (s)
8,2
7,1
6,3
6,1
5,2
Max. rychlost (km/h)
237
248
250
250
250
 
Komb. Spotřeba (l/100 km)
7,3
7,4
7,7
10,5
10,9

Touring - benzínové motory

 
523i
525i
530i
550i
Objem (ccm)
2 497
2 996
2 996
4 799
Výkon (kW/k)
140/190
160/218
200/272
270/367
Toč.moment (Nm)
235
270
320
490
 
Zrychlení 0-100 (s)
8,5
7,4
6,5
5,3
Max. rychlost (km/h)
230
243
250
250
 
Komb. Spotřeba (l/100 km)
7,7
7,7
7,9
11,2

Sedan a Touring - naftové motory 

 
520d
525d
530d
535d
Sedan
Touring
Sedan
Touring
Sedan
Touring
Sedan
Touring
Objem (ccm)
1 995
2 993
2 993
2 993
Výkon (kW/k)
120/163
145/197
173/235
210/286
Toč.moment (Nm)
340
400
500
580
 
Zrychlení 0-100 (s)
8,6
8,9
7,6
7,8
6,8
6,9
6,4
6,5
Max. rychlost (km/h)
223
218
237
232
250
245
250
250
 
Komb. Spotřeba (l/100 km)
5,9
6,1
6,2
6,4
6,4
6,6
6,8
7

Sedan a Touring s xDrive

 
525xi
530xi
530xd
Sedan
Touring
Sedan
Touring
Sedan
Touring
Objem (ccm)
2 996
2 996
2 993
Výkon (kW/k)
160/218
200/272
173/235
Toč.moment (Nm)
270
320
500
 
Zrychlení 0-100 (s)
7,9
8,2
6,6
6,9
6,6
6,8
Max. rychlost (km/h)
240
233
250
246
242
235
 
Komb. Spotřeba (l/100 km)
8,1
8,4
8,2
8,5
6,9
7,2

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 5 po faceliftu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Grafy průběhu výkonu a točivého momentu jednotlivých motorů



Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 22 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků