Facelift BMW 3 oficiálně: revoluce se nekoná

Ze špionážních snímků se mohlo zdát, že BMW 3 čeká již při faceliftu menší revoluce. Výsledkem jsou ale pouze decentní změny.

Jsou tomu již čtyři roky, kdy se na trhu poprvé objevilo trojkové BMW poslední generace s kódovým označením E90. A je třeba říci, že svým designem hned od začátku vzbuzovalo rozpaky. Ta tam byla obecně akceptovaná elegance předchozí generace, vlády se ujal ryzí „Bangleismus” a ten zkrátka nedělá kompromisy - buď se líbí, nebo je zavržen. Není tedy divu, že část příznivců značky považovala uplynulá léta za čekání na facelift, který by pozměnil zejména trochu křivolaké zadní partie, i snad až příliš ostře řezanou příď. Nyní se dočkali, a nebo ne?

Spíše nikoli. Po příchodu nového trojkového kupé, které přišlo s uhlazenějšími liniemi, se tak nějak očekávalo, že sedan a kombi musí tyto křivky dostat také. Nestalo se tak, čtyř- i pětidvéřová verze prošly vcelku klasickým omlazením a příď kupé zůstane mezi sedany doménou ostré verze M3. Ani záď nebyla zasádním způsobem redesignována, změny jsou skutečně pouze drobné.

Nicméně je třeba říci, že prospěšné. Přemíru ostrosti předních partií vyřešil nový nárazník, který sází na uhlazenější křivky a i přes zachování tvaru předních světel je celá příď značně elegantnější. Samotná světla dostala do vínku pouze jiný „obsah”, počínaje LED blikači a konče jinými světly pro denní svícení. Změně vnímání přídě napomohla též nová kapota motoru.

Z profilu zásadní změny nevysledujeme, přehlédnout se nedají pouze nová zpětná zrcátka, která mají odvážnější tvary. Netrpělivě očekávaná „aktualizace” zadních partií vskutku nepřináší nic převratného. Odstranila však alespoň barevnou rozháranost sdružených svítilen, žlutá, červená a bílá naráz zadním světlům trojky prostě neslušely. Nyní jim dominuje červená jen s trochou bílé, světelným zdrojem blikačů jsou opět LE diody. Samotný tvar zadních světel se jeví být trochu odlišným, může to být ale pouze optický klam, pramenící právě z jiného barevného sestavení světel.

Dalším kamenem úrazu nové trojky byl interiér. Štětec a plátno kdysi nahradilo pravítko a rýsovací prkno a i to nesli mnozí nelibě. Facelift s architekturou interiéru pochopitelně mnoho nenadělal, a tak i zde zůstalo u detailů. Trochu nových materiálů doplňuje jiný volant, známý ale již z jiných modelů, největší novinkou je tak zřejmě složitější ovládání palubního systému iDrive, vyvedené ve stylu MMI od Audi.

Technické změny potkaly trojku docela nedávno, a tak vizuální facelift, jak už je u BMW zvykem, nepřináší po stránce techniky prakticky nic převratného. Zvyknout si budeme muset pouze na upravené názvosloví. Zapomeňte na verze xi a xd a naučte se vyslovovat celým jménem 320d xDrive apod. Přehled základních technických paramterů jednotlivých verzí pro jistotu přikládáme.

Ačkoli změny jsou menší, než by si mnozí přáli, vozu prospěly a E90 to nyní sluší více než kdy dříve. Faceliftované provedení bude debutovat na pařížském autosalonu v září tohoto roku, u dealerů BMW jej lze očekávat hned záhy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základní technické parametry BMW 3:

BMW 318i

  • 143 koní @ 6,000 ot.
  • 190 Nm @ 4,250 ot.
  • 0-100 km/h: 9,1 s
  • 5,9 l/100 km
  • 142 g/km CO2

BMW 320i

  • 170 koní @ 6,700 ot.
  • 210 Nm @ 4,250 ot.
  • 0-100 km/h: 8,2 s
  • 6,1 l/100 km
  • 149 g/km CO2

BMW 325i

  • 218 koní @ 6,100 ot.
  • 320 Nm @ 2,400 - 4,200 ot.
  • 0-100 km/h: 6,7 s
  • 7,1 l/100 km
  • 170 g/km CO2

BMW 330i

  • 272 koní @ 6,700 ot.
  • 210 Nm @ 4,250 ot.
  • 0-100 km/h: 6,1 s
  • 7,2 l/100 km
  • 173 g/km CO2

BMW 335i

  • 306 koní @ 5,800 ot.
  • 400 Nm @ 1,300 - 5,000 ot.
  • 0-100 km/h: 5,6 s
  • 9,1 l/100 km
  • 218 g/km CO2

BMW 318d

  • 143 koní @ 4,000 ot.
  • 300 Nm @ 1,750 -2,500 ot.
  • 0-100 km/h: 9,3 s
  • 4,7 l/100 km
  • 123 g/km CO2

BMW 320d

  • 177 koní @ 4,000 ot.
  • 350 Nm @ 1,750 -3,000 ot.
  • 0-100 km/h: 7,9 s
  • 4,8 l/100 km
  • 128 g/km CO2

BMW 325d

  • 197 koní @ 4,000 ot.
  • 400 Nm @ 1,300 - 3,250 ot.
  • 0-100 km/h: 7,4 s
  • 5,7 l/100 km
  • 153 g/km CO2

BMW 330d

  • 245 koní @ 4,000 ot.
  • 520 Nm @ 1,750 - 3,000 ot.
  • 0-100 km/h: 6,1 s
  • 5,7 l/100 km
  • 152 g/km CO2

BMW 335d

  • 286 koní @ 4,400 ot.
  • 580 Nm @ 1,750 - 2,250 ot.
  • 0-100 km/h: 6,0 s
  • 6,7 l/100 km
  • 177 g/km CO2
     

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků