Facelift BMW 1: tři dveře ano, dvě turba ne

Faceliftované BMW 1 a jeho 3D varianta se představí až v Ženevě, již nyní ale BMW uvolnilo detailní informace (info, foto, ceny).

Již minulý týden jsme vás jako první podrobněji informovali o změnách, které chystá bavorská automobilka BMW u své nejmenší řady 1 a představili vám první fotografie a videa omlazeného pětidvířka i nové třídvéřové verze. Po úniku části oficiálních materiálů BMW nemohlo otálet a tento týden představilo omlazenou jedničkovou řadu detailně. Co vše nového v Mnichově pro jedničku připravili?

Výkonnější motory, R6 biturbo zatím chybí

Jednou z nejviditelnějších změn je více výkonu pro většinu nabízených motorů. Oproti neověřeným informacím z minulého týdne hovoří oficiální informace jinak, viz následující tabulka.

Verze
Nový
Původní
Rozdíl (kW/k)
Výkon (kW/k)
Výkon (kW/k)
116i
85/115
85/115
+ 0/0
118i
105/143
95/129
+ 10/14
120i
125/170
110/150
+ 15/20
130i
195/265
195/265
+ 0/0
 
118d
105/143
90/122
+ 15/20
120d
130/177
120/163
+ 10/14

Motory 120i a 118d tak dostaly oproti původním očekáváním dalších 5 kW k dobru a jak 170 koní u 120i, tak 143 koní u nejslabšího dieselu jsou velmi zajímavé hodnoty. Nedotčeny tak zůstaly motory 116i, kterému by se ale pár koní k dobru také šiklo, a 130i, který pro změnu další určitě nepotřebuje...

Benzinové čtyřválce 118i a 120i jsou nově vybaveny přímým vstřikem paliva do válce a pracují za vysokého kompresního poměru 12,1:1. Ten by měl těmto agregátům dodat více efektivity a tedy jednak více výkonu v celém spektru otáček a jednak nižší spotřebu paliva. Ta by měla u verze 118i činit v kombinovaném cyklu 5,9 litru naturalu 91-98 na 100 km, u 120i pak 6,4 litru téhož paliva na stokilometrovou vzdálenost.

Za své zatím berou spekulace o modelu 135i s šestiválcovým biturbem známým z trojkové řady. Ten měl jedničce dodat 306 koní a udělat z ní suverénně nejrychlejší hot hatch všech dob. I když nasazení tohoto modelu máme potvrzené z velmi důvěryhodného zdroje, v lednovém představení schází. Buď si jej BMW chystá jako překvapení do Ženevy, nebo bude později, nebo přece jen nebude vůbec. Uvidíme.

Lehčí třídvířko umí stovku za 6

Dlouze popisovat lehký facelift a změny na třídvéřové verzi asi nemá smysl, z přiložených fotografií si každý udělá obrázek sám. Snad jen stručně: vůz dostal nová přední i zadní světla, upravené nárazníky, nový volat a lepší materiály v interiéru. Jistě se objeví i nové barvy, dekory přístrojové desky, litá kola a další obvyklé faceliftové změny. Můj názor není zrovna obvyklý, ale pro BMW 1 mám slabost a níže vyobrazená třídvéřová verze v bílé barvě se mi zdá být překrásná. Na výsledek práce mnichovských designérů si však jistě každý čtenář udělá názor sám.

Zajímavější jsou technické parametry pětidvéřové verze s novými motory a třídvéřové verze, která je pochopitelně lehčí. 3D verze je očividně koncipována jako sportovně laděná, neboť v její nabídce chybí nejslabší motor 116i a její výkony tak začínají na velmi solidních 105 kW.

Stručné technické parametry 5D verze po faceliftu:

BMW 116i
Výkon: 85 kW / 115 koní
Hmotnost: 1 280 kg
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Kilometr s pevným startem: 31,9 s
Maximální rychlost: 200 km/h

BMW 118i
Výkon: 105 kW / 143 koní
Hmotnost: 1350 kg
Zrychlení 0-100 km/h: 8,8 s
Kilometr s pevným startem: 29,8 s
Maximální rychlost: 210 km/h

BMW 120i
Výkon: 125 kW / 170 koní
Hmotnost: 1375 kg
Zrychlení 0-100 km/h: 7,8 s
Kilometr s pevným startem: 28,4 s
Maximální rychlost: 224 km/h

BMW 130i
Výkon: 195 kW / 265 koní
Hmotnost: 1460 kg
Zrychlení 0-100 km/h: 6,1 s
Kilometr s pevným startem: 25,5 s
Maximální rychlost: 250 km/h (el. omezena)

BMW 118d
Výkon: 105 kW / 143 koní
Hmotnost: 1395 kg
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Kilometr s pevným startem: 29,9 s 
Maximální rychlost: 210 km/h

BMW 120d
Výkon: 130 kW / 177 koní
Hmotnost: 1450 kg
Zrychlení 0-100 km/h: 7,6 s
Kilometr s pevným startem: 28,2 s
Maximální rychlost: 228 km/h

Stručné technické parametry 3D verze:

BMW 118i
Výkon: 105 kW / 143 koní
Hmotnost: 1340 kg
Zrychlení 0-100 km/h: 8,7 s
Kilometr s pevným startem: 29,7 s
Maximální rychlost: 210 km/h

BMW 120i
Výkon: 125 kW / 170 koní
Hmotnost: 1365 kg
Zrychlení 0-100 km/h: 7,7 s
Kilometr s pevným startem: 28,3 s
Maximální rychlost: 224 km/h

BMW 130i
Výkon: 195 kW / 265 koní
Hmotnost: 1400 kg
Zrychlení 0-100 km/h: 6,0 s
Kilometr s pevným startem: 25,4 s 
Maximální rychlost: 250 km/h (el. omezena)

BMW 118d
Výkon: 105 kW / 143 koní
Hmotnost: 1385 kg
Zrychlení 0-100 km/h: 8,9 s
Kilometr s pevným startem: 29,8 s
Maximální rychlost: 210 km/h

BMW 120d
Výkon: 130 kW / 177 koní
Hmotnost: 1440 kg
Zrychlení 0-100 km/h: 7,5 s
Kilometr s pevným startem: 28,1 s
Maximální rychlost: 228 km/h

Jednička tak díky jiné karosérii „zhubla” až od 60 kg a např. ve verzi 130i se dostala na zajímavějších 1400 kg (BMW udává pohotovostní hmotnost vč. 75 kg pro řidiče a náklad, takže reálná pohotovostní hmotnost dle měřítek většiny ostatních automobilek činí 1325 kg). Zrychlení z nuly na sto se tak odehraje za rovných 6 sekund, u zrychlení z 0 na 200 km/h lze počítat s číslem mezi 21 a 22 sekundami, což je nesporně vynikající hodnota.

K technickým údajům ještě dodáváme, že 3D varianta bude homologována jako čtyřmístná (i když z fotografií je páté místo zjevně k dispozici), zatímco 5D nabízí pět míst k sezení (byť můžeme oprávněně pochybovat o tom, že se uprostřed zadní lavice někdo rád sveze...).

Třídvířko bude levnější

BMW obvykle prodává svá kupé odvozená od sedanů dráže, ale u jedničky jde o trochu jiný případ. Zde zůstává hatchback hatchbackem a jen méně dveří na exklusivitě mnoho nepřidá. BMW 1 3D tak bude ve všech svých verzích o 750 € (cca 21 000 Kč) levnější než pětidvéřová varianta. I ta pozná od jara nové ceny, které uvádíme níže. Jsou zatím pouze německé, ale vzhledem k tomu, že český importér pochopil, že euro už vážně nestojí 31 Kč a v německu mají od ledna stejně vysokou DPH jako u nás, lze u českých cen očekávat jen minimální rozdíly.

Ceny BMW 1 5D po faceliftu:

BMW 116i 21 600 Euro (cca 605 000 Kč)
BMW 118i 23 550 Euro (cca 660 000 Kč)
BMW 120i 25 850 Euro (cca 724 000 Kč)
BMW 130i 33 950 Euro (cca 950 000 Kč)
BMW 118d 25 300 Euro (cca 708 000 Kč)
BMW 120d 27 550 Euro (cca 771 000 Kč)

Ceny nového BMW 1 3D:

BMW 118i 22 800 Euro (cca 639 000 Kč)
BMW 120i 25 100 Euro (cca 703 000 Kč)
BMW 130i 33 200 Euro (cca 929 000 Kč)
BMW 118d 24 550 Euro (cca 687 000 Kč)
BMW 120d 26 800 Euro (cca 750 000 Kč)

Jednička se tak v nižších verzích dočká mírného zdražení, ve vyšších naopak mírného zlevnění, které je nejmarkantnější u šestiválcového modelu. BMW 130i 3D by vzhledem ke své koncepci a dynamice bylo za cenu pod 950 tisíc Kč velmi zajímavou nabídkou.

Faceliftované BMW 1 se u prodejců objeví od 24. března 2007, třídvéřová varianta bude následovat později, v showroomech se s ní shledáte nejdříve 26. května 2007. Objednat jej zřejmě bude možné s klasickým dvou až tříměsíčním předstihem a pokud vás „nová” jednička zaujala, je pomalu nejvyšší čas rozbít prasátko...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 1er 3D
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Facelift 5D verze

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků