Fabia slaví. Její výroba již přesáhla hranici čtyř milionů kusů

Škoda už vyrobila čtyři miliony fabií. Té nejnovější generace přesně 500 000

Během 18 let, kdy je v nabídce model fabia, vyrobili dělníci v mladoboleslavském závodě značky již čtyři miliony exemplářů tohoto vozu. V současnosti se zde montuje třetí generace, a také ta slaví jubileum - vzniklo jich již půl milionu kusů.

První generace fabie sjížděla z montážní linky v letech 1999 - 2007. Vyráběla se v karosářských variantách, hatchback, kombi i sedan. Od roku 2003 bylo k mání rovněž provedení RS s motorem TDI. Byla dosud prodejně nejúspěšnější. Prodalo se jich téměř 1,8 milionu kusů.

Sledovali jsme montáž závodní Škody Fabia R5. Jednu sestaví za 10 dní

Sledovali jsme montáž závodní Škody Fabia R5. Jednu sestaví za 10 dní

Druhá generace debutovala na ženevském autosalonu v roce 2007. Z nabídky již vypadl sedan, nicméně vůz nabídl větší kufr i prostor pro posádku. Fabia II se nabízela také v provedení Scout a Monte Carlo. Opět existovala Fabia RS.

Třetí generace je na trhu od roku 2014. Opět se nabízí kombi i hatchback, deriváty Scout a Monte Carlo. Varianty RS jsme se zatím nedočkali.   

Kompletní fotogalerii fabie III si prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků