Fabia RS: malý naftový „sporťák“ (velký test)

Fabia RS mne příjemně překvapila. Upravený podvozek a šestnáctky drží jako přibité, naftový motor má solidní akceleraci a pružnost. Na testovanou červenou Fabii se zraky kolemjdoucích lepily jako mouchy na mucholapku.
Fabia RS: malý naftový  „sporťák“ (velký test)
Seznam kapitol
  1. Trocha historie, prodloužená Fabia, pořádná kola
  2. Znaky VRS, drobné vnější znaky, diesel pod kapotou
  3. Zvuk, převodové stupně, zrychlení a pružnost, spotřeba
  4. Jízdní vlastnosti, tmavý interiér
  5. Drobnosti v interiéru, pohodlí vzadu, příplatková výbava, parametry

Nejrychlejší Fabia

RS je nejrychleji uhánějící Fabií, jakou kdy mateřská Škoda vypustila na silnici. Dosud plnil úlohu nejrychlejšího vozu model s benzínovým dvoulitrem o výkonu 85 kW a maximálním točivým momentem 172 Nm. Ta dosáhne stokilometrové rychlosti za 9,9 sekundy; Fabia RS je na této hranici o tři desetiny sekundy dříve. Rozdíl nepatrný, ale je tu. Fabia RS je také první Fabií, která má papírovou nejvyšší rychlost vyšší než 200 km/h; samozřejmě přes dvě stovky se dostanete bez problému i s dvoulitrem, stejně jako se přes ni dokáže dostat i model s motorem 1,9 TDI 74 kW.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Fabia RS před jedním obchodním domem. Za tu dobu, co jsem nakupoval,
si ji prohlédla pěkná řádka lidiček

Prodlouženo na čtyři metry

Fabia RS má zajímavou minulost – vznikla kvůli homologaci speciálu WRC, kterým Škoda nahradila model Octavia. Bohužel pro Škodovku je klasická Fabia kratší než čtyři metry (3960 mm), a pro homologaci speciálu je nutné, aby sériový základ byl dlouhý alespoň ony čtyři metry. Fabia RS proto nabrala na délce, ovšem ne v místě pro cestující, ale nárazníky a spoilery. Proto vypadá mohutněji a svalnatěji než běžná verze. A protože bylo nutné, aby na silnici jezdilo alespoň 2500 vozů, nasadila Škoda na RS poměrně nízkou cenu, aby jich požadovaný počet na trh umístila co nejdříve.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přední nárazník je prodloužený a doplněný spoilerem. Škoda jen, že chybí běžné ochranné lišty.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Z profilu je jsou patrná zejména velká kola a rovněž jiný nárazník. Zádi pak dominuje křídlo
a koncovka výfuku

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Myslím, že mohutnější předek vzhledu Fabie pomohl

Není nad dobrou šestnáctku

Fabia RS se ale od běžné verze neliší jen mohutnějšími spoilery; asi nejviditelnější změnou jsou šestnáctipalcová kola s šířkou 6,5 palce s deseti paprsky. Design je opravdu povedený a připomíná kola Octavie RS (ta jsou u liftbacku dokonce sedmnáctipalcová). Pod disky se skrývají kotoučové brzdy na obou nápravách se zelenými třmeny, jak je běžné u WRC a koneckonců i Octavie RS. Kola jsou obuta do pneumatik 205/45, profil je tedy skutečně nízký, což hodně přispívá stabilitě v zatáčkách (už patnáctky sedí nadmíru dobře). Mimochodem, gumy značky Michelin asi nejsou právě dvakrát levné.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
16" kolo je velmi efektní a přispívá celkovému sportovnímu vzhledu
--- Malé pravé zrcátko je stálý neduh Fabií

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Trocha historie, prodloužená Fabia, pořádná kola
  2. Znaky VRS, drobné vnější znaky, diesel pod kapotou
  3. Zvuk, převodové stupně, zrychlení a pružnost, spotřeba
  4. Jízdní vlastnosti, tmavý interiér
  5. Drobnosti v interiéru, pohodlí vzadu, příplatková výbava, parametry

Policie dostala Audi A8 4.2 FSI pro boj s pašeráky. A hned si uřízla ostudu

Až na dálnici D11 potkáte černé Audi A8 s majáčky, nedivte se. Jde o novou zbraň policie pro boj s pašeráky kradených aut. Při včerejším předání si však muži zákona uřízli ostudu.

Podpora při nákupu elektromobilu? Stát s ničím takovým nepočítá

Podpora při nákupu elektromobilu? Stát s ničím takovým nepočítá

Stát v současnosti neuvažuje o podpoře na nákup elektromobilů pro fyzické osoby. Bude pokračovat ve vypsaných programech pro podnikatele a úřady.

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc korun, může za to ale výkonnější motor coby základ v době uvedení do prodeje. Pojďme se podívat, jak takový vůz v základní výbavě vlastně vypadá.

Tatra zve na MOGUL Dakar Setkání v Sosnové

Tatra zve na MOGUL Dakar Setkání v Sosnové

Závodní speciály značky Tatra se představí divákům v neděli 24. března 2019 na autodromu v Sosnové u České Lípy během pátého ročníku největšího setkání závodníků z dakarské rallye a dalších maratónských offroad soutěží, jímž je MOGUL Dakar Setkání.

Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč

Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč

Digitální přístrojový štít se už dostal i do Škodovek. Jako první jej měl Karoq, pochlubit se jím už může i Octavia, a dokonce i Kodiaq. Právě z něj pocházejí uvedené snímky.

Interiér Škody Scala: Má plovoucí obrazovku a konektory USB-C

Interiér Škody Scala: Má plovoucí obrazovku a konektory USB-C

Škoda nechává poprvé nahlédnout do interiéru nové Scaly. Prozrazuje několik zajímavostí.

Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková Octavia za 330.000 Kč

Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková Octavia za 330.000 Kč

Volkswagen připravil novinku pro čínský trh. Lavida Plus představuje novou generaci modelu Lavida. Premiéru zažije tento měsíc v Pekingu.

Takto před 30 lety vypadal Renault Mégane. Jeho výbava ohromí i dnes

Takto před 30 lety vypadal Renault Mégane. Jeho výbava ohromí i dnes

Pod jménem Mégane si představíte vcelku normální hatchback od Renaultu. Francouzská značka však tohle jméno uvedla ještě dříve u futuristického konceptu, který ve své době nadchl neskutečnou výbavou a technologiemi.

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy přitom ve vztahu k uživatelské přívětivosti stačí i maličkost, tak jako v případě novinky u hatchbacku Scala.

Tato nenápadná Škoda Superb má 560 koní. Ve sprintu porazí i BMW M5

Tato nenápadná Škoda Superb má 560 koní. Ve sprintu porazí i BMW M5

Superb dostal dvojnásobný výkon a zrychlení na úrovni supersportů. U ladění motoru to ovšem nezůstalo.

Karel Gott a jeho auta: Měl Porsche i VW Golf. První vůz hned naboural

Karel Gott a jeho auta: Měl Porsche i VW Golf. První vůz hned naboural

Karel Gott měl ve své garáži i ryze sportovní kusy. Nevyhnul se ani epizodě s Porsche 911.

Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky převodovky vidět na první pohled. Často ji vnímáme jen jako nutný technický prvek, ovšem pod sebou skrývá funkci, která může být v krajních momentech zásadní.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků