Fabia RS: malý naftový „sporťák“ (velký test)

Fabia RS mne příjemně překvapila. Upravený podvozek a šestnáctky drží jako přibité, naftový motor má solidní akceleraci a pružnost. Na testovanou červenou Fabii se zraky kolemjdoucích lepily jako mouchy na mucholapku.
Fabia RS: malý naftový  „sporťák“ (velký test)
Seznam kapitol
  1. Trocha historie, prodloužená Fabia, pořádná kola
  2. Znaky VRS, drobné vnější znaky, diesel pod kapotou
  3. Zvuk, převodové stupně, zrychlení a pružnost, spotřeba
  4. Jízdní vlastnosti, tmavý interiér
  5. Drobnosti v interiéru, pohodlí vzadu, příplatková výbava, parametry

Nejrychlejší Fabia

RS je nejrychleji uhánějící Fabií, jakou kdy mateřská Škoda vypustila na silnici. Dosud plnil úlohu nejrychlejšího vozu model s benzínovým dvoulitrem o výkonu 85 kW a maximálním točivým momentem 172 Nm. Ta dosáhne stokilometrové rychlosti za 9,9 sekundy; Fabia RS je na této hranici o tři desetiny sekundy dříve. Rozdíl nepatrný, ale je tu. Fabia RS je také první Fabií, která má papírovou nejvyšší rychlost vyšší než 200 km/h; samozřejmě přes dvě stovky se dostanete bez problému i s dvoulitrem, stejně jako se přes ni dokáže dostat i model s motorem 1,9 TDI 74 kW.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Fabia RS před jedním obchodním domem. Za tu dobu, co jsem nakupoval,
si ji prohlédla pěkná řádka lidiček

Prodlouženo na čtyři metry

Fabia RS má zajímavou minulost – vznikla kvůli homologaci speciálu WRC, kterým Škoda nahradila model Octavia. Bohužel pro Škodovku je klasická Fabia kratší než čtyři metry (3960 mm), a pro homologaci speciálu je nutné, aby sériový základ byl dlouhý alespoň ony čtyři metry. Fabia RS proto nabrala na délce, ovšem ne v místě pro cestující, ale nárazníky a spoilery. Proto vypadá mohutněji a svalnatěji než běžná verze. A protože bylo nutné, aby na silnici jezdilo alespoň 2500 vozů, nasadila Škoda na RS poměrně nízkou cenu, aby jich požadovaný počet na trh umístila co nejdříve.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přední nárazník je prodloužený a doplněný spoilerem. Škoda jen, že chybí běžné ochranné lišty.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Z profilu je jsou patrná zejména velká kola a rovněž jiný nárazník. Zádi pak dominuje křídlo
a koncovka výfuku

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Myslím, že mohutnější předek vzhledu Fabie pomohl

Není nad dobrou šestnáctku

Fabia RS se ale od běžné verze neliší jen mohutnějšími spoilery; asi nejviditelnější změnou jsou šestnáctipalcová kola s šířkou 6,5 palce s deseti paprsky. Design je opravdu povedený a připomíná kola Octavie RS (ta jsou u liftbacku dokonce sedmnáctipalcová). Pod disky se skrývají kotoučové brzdy na obou nápravách se zelenými třmeny, jak je běžné u WRC a koneckonců i Octavie RS. Kola jsou obuta do pneumatik 205/45, profil je tedy skutečně nízký, což hodně přispívá stabilitě v zatáčkách (už patnáctky sedí nadmíru dobře). Mimochodem, gumy značky Michelin asi nejsou právě dvakrát levné.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
16" kolo je velmi efektní a přispívá celkovému sportovnímu vzhledu
--- Malé pravé zrcátko je stálý neduh Fabií

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Trocha historie, prodloužená Fabia, pořádná kola
  2. Znaky VRS, drobné vnější znaky, diesel pod kapotou
  3. Zvuk, převodové stupně, zrychlení a pružnost, spotřeba
  4. Jízdní vlastnosti, tmavý interiér
  5. Drobnosti v interiéru, pohodlí vzadu, příplatková výbava, parametry
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků