Fabia pro rok 2005: podrobné informace o faceliftu

Škoda Fabia si odbyla premiéru v roce 1999 a v nezměněné podobě se prodává více než čtyři a půl roku. Dlouho očekávaný faceliftovaný model, jež se představí společně s novou Octavii Combi v Paříži, ale žádné výraznější změny nepřinese.
Fabia pro rok 2005: podrobné informace o faceliftu

O připravovaném faceliftu Škody Fabia jsme psali už začátkem června. Nyní doplňujeme další (podotýkáme neoficiální) informace, které se objevily v Garáži.

Barvy

  • Z nabídky zmizí modrá barva laser W2W2,
  • naopak přibude nová modrá barva orbit Z3Z3.

Interiér

  • Objeví se nový čtyř a tříramenný volant (totožný s volantem v nové Octavii).
  • Tvary palubní desky zůstávají stejné, dokonce se neobjeví ani žádná nová odkládací schránka či něco podobného, změní se pouze barvy plastů a potahů.
  • Budíky přístrojové desky mají stejný design jako v nové Octavii. 
  • Junior bude mít interiér Dance a šedou přístrojovou desku (jako současný Classic).
  • Classic dostane nové čtverečkované potahy Fresh Onyx (černé) nebo Fresh Achat (světle šedé), palubní deska má barvu Onyx (černou) nebo Achat (šedou).
  • Ambiente bude mít nové potahy s puntíčky Frome Onyx (černá a šedá) nebo Frome Achat.
  • Palubní deska může mít barvu Onyx (černá) nebo Achat (světle šedá). Bude možné kombinovat tmavý potah a světlou palubní desku, ale nebude možné spojit tmavou palubní desku a světlý potah.
  • Výbava Elegance bude mít nové potahy Fose Onyx (černé) nebo Fose Ivory (světle béžové). Palubní deska bude v tomto případě buď černá Onyx nebo světle béžová Ivory. Nebude bohužel možné kombinovat tmavý potah se světlou palubní deskou ani naopak. 
  • Fabia RS dostane nový interiér Dynamic. Ten zahrnuje i černé potahy s šedými puntíky. Palubní deska bude černá Onyx, světle šedá Achat nebo světle béžová Ivory. V tomto případě jsou možné libovolné kombinace.

Kola

  • Mělo být možné objednat dojezdové rezervní kolo.
  • Nové ozdobné kryty kol 14" Duron (jsou podobné těm z verze Classic. Pouze otvory jsou trojúhelníkové. Jedná se o zdařilou imitaci litých kol).
  • Nová litá kola 14" Sprint (5paprsková, velmi podobná kolům Knife ze staré Octavie).
  • Nová litá kola 15" Band (6paprsková, velmi podobná současnému Charme, ale nemá uprostřed krytku na šrouby).
  • Nová litá kola 16" Poli (5paprsková, velmi podobná kolům Dent, která dostala Fabia Joy).

Přední část

  • Horní část předního nárazníku nad lištou se nemění 
  • Spodní část pod SPZ se mírně změnila. Mřížka má opět svislé žebrování a lichoběžníkový tvar se zakulacenými rohy. Nevypadá tak sklopená a neztrací se pod autem. 
  • Mlhovky jsou skutečně kulaté s okolním plastem s vodorovným žebrováním. Ten má rovněž lichoběžníkový tvar.
  • Lišty na nárazníku mají nový design, nejsou spojeny s držákem SPZ, jenž by měl mít barvu karoserie. Fabia
  • Nárazník u modelu RS se nemění, nemění se ani přední maska.

Zadní část

  • Nové světlomety v C designu jaké má nová Octavia (na obrázku).
  • Zadní nárazník zůstává beze změn a stejně tak zadní lišta.

Ostatní

  • V rámci faceliftu se nerozšíří motorizace, motory FSI Fabia nedostane (alespoň zatím). 
  • Stejná zůstávají rádia MS202/402/502 i Symphony, na rádio s MP3 může Fabia zapomenout.
  • Na dveřích budou nové boční lišty. 
  • Junior bude také označen štítkem.
  • Štítky označení motorů mají nový design.
  • Aero stírače Fabia zatím Fabia nedostane, nekoná se ani klimatizace Climatronic.

První prodejní kusy budou vyrobeny po 2.8.2004. Na konci listopadu 2004 se začne montovat modifikovaný motor 1.2 12V (BME) místo současného 1.2 12V (AZQ); rozdíly mezi motory zatím neznáme.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků