Fabia pro rok 2005: podrobné informace o faceliftu

Škoda Fabia si odbyla premiéru v roce 1999 a v nezměněné podobě se prodává více než čtyři a půl roku. Dlouho očekávaný faceliftovaný model, jež se představí společně s novou Octavii Combi v Paříži, ale žádné výraznější změny nepřinese.
Fabia pro rok 2005: podrobné informace o faceliftu

O připravovaném faceliftu Škody Fabia jsme psali už začátkem června. Nyní doplňujeme další (podotýkáme neoficiální) informace, které se objevily v Garáži.

Barvy

  • Z nabídky zmizí modrá barva laser W2W2,
  • naopak přibude nová modrá barva orbit Z3Z3.

Interiér

  • Objeví se nový čtyř a tříramenný volant (totožný s volantem v nové Octavii).
  • Tvary palubní desky zůstávají stejné, dokonce se neobjeví ani žádná nová odkládací schránka či něco podobného, změní se pouze barvy plastů a potahů.
  • Budíky přístrojové desky mají stejný design jako v nové Octavii. 
  • Junior bude mít interiér Dance a šedou přístrojovou desku (jako současný Classic).
  • Classic dostane nové čtverečkované potahy Fresh Onyx (černé) nebo Fresh Achat (světle šedé), palubní deska má barvu Onyx (černou) nebo Achat (šedou).
  • Ambiente bude mít nové potahy s puntíčky Frome Onyx (černá a šedá) nebo Frome Achat.
  • Palubní deska může mít barvu Onyx (černá) nebo Achat (světle šedá). Bude možné kombinovat tmavý potah a světlou palubní desku, ale nebude možné spojit tmavou palubní desku a světlý potah.
  • Výbava Elegance bude mít nové potahy Fose Onyx (černé) nebo Fose Ivory (světle béžové). Palubní deska bude v tomto případě buď černá Onyx nebo světle béžová Ivory. Nebude bohužel možné kombinovat tmavý potah se světlou palubní deskou ani naopak. 
  • Fabia RS dostane nový interiér Dynamic. Ten zahrnuje i černé potahy s šedými puntíky. Palubní deska bude černá Onyx, světle šedá Achat nebo světle béžová Ivory. V tomto případě jsou možné libovolné kombinace.

Kola

  • Mělo být možné objednat dojezdové rezervní kolo.
  • Nové ozdobné kryty kol 14" Duron (jsou podobné těm z verze Classic. Pouze otvory jsou trojúhelníkové. Jedná se o zdařilou imitaci litých kol).
  • Nová litá kola 14" Sprint (5paprsková, velmi podobná kolům Knife ze staré Octavie).
  • Nová litá kola 15" Band (6paprsková, velmi podobná současnému Charme, ale nemá uprostřed krytku na šrouby).
  • Nová litá kola 16" Poli (5paprsková, velmi podobná kolům Dent, která dostala Fabia Joy).

Přední část

  • Horní část předního nárazníku nad lištou se nemění 
  • Spodní část pod SPZ se mírně změnila. Mřížka má opět svislé žebrování a lichoběžníkový tvar se zakulacenými rohy. Nevypadá tak sklopená a neztrací se pod autem. 
  • Mlhovky jsou skutečně kulaté s okolním plastem s vodorovným žebrováním. Ten má rovněž lichoběžníkový tvar.
  • Lišty na nárazníku mají nový design, nejsou spojeny s držákem SPZ, jenž by měl mít barvu karoserie. Fabia
  • Nárazník u modelu RS se nemění, nemění se ani přední maska.

Zadní část

  • Nové světlomety v C designu jaké má nová Octavia (na obrázku).
  • Zadní nárazník zůstává beze změn a stejně tak zadní lišta.

Ostatní

  • V rámci faceliftu se nerozšíří motorizace, motory FSI Fabia nedostane (alespoň zatím). 
  • Stejná zůstávají rádia MS202/402/502 i Symphony, na rádio s MP3 může Fabia zapomenout.
  • Na dveřích budou nové boční lišty. 
  • Junior bude také označen štítkem.
  • Štítky označení motorů mají nový design.
  • Aero stírače Fabia zatím Fabia nedostane, nekoná se ani klimatizace Climatronic.

První prodejní kusy budou vyrobeny po 2.8.2004. Na konci listopadu 2004 se začne montovat modifikovaný motor 1.2 12V (BME) místo současného 1.2 12V (AZQ); rozdíly mezi motory zatím neznáme.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků