Fabia II vs. Swift: čistě náhodná podobnost?

159 komentářů

Jiri Pollak
4. února • 9:02

u Suzuki chybí v logu na chladiči už jen háček nad "S"

snov
18. dubna • 12:05

ja myslím ze je to náhoda, pretoze fabka II vychadza z roomster - co je výsostne originálny a zdarilý design. Spomente si, co ste videli na fotke ako prve? rommster alebo nový swift. J si spomínam na romster... Fakt je ten, ze zadna partia novej fabie je skoro totozna so swiftom, ale predok je jasný - takze ja mam pocit ze sa jedná o podobnost cicte náhodnú.

Georg
19. dubna • 12:49

Já si myslím,že Fabka II není zas taková hrůza.Pamatuji si,když vyjela FabieI,hodně lidí říkalo,že Felicie byla lepší,více místa a větší kufr,levnější ND.Dnes by jistě nikdo neměnil.Nová se nám jistě za čas bude taky zdát lepší.Vadí mi jen těch 8 cm do šířky oproti konkurenci.Vypadala by rozhodně jinak.Motor HTP při dodržování rychlostních limitů jistě stačí.To,.že Fabie u nás musí zastupovat rodinné auto jeproto,že stále velká většina lidí u nás vydělává prachy těžko a ne těžký.

ondra
7. dubna • 17:27

... soudě podle obrázků na Swiftu chybí již od výrobce pravý kryt kola :).

Andrej
6. dubna • 13:16

Obe auta jsou stejne nechutna a stejne k nicemu...

Peter Swift
10. dubna • 11:34

A smiem vediet tvoj typ na adekvatne NOVE auto za 300.000 Sk? Myslis napr. Daciu s calunenim podobnym kobercu mojej babky?

martin
6. dubna • 0:35

To mate jedno ,aj tak sa to bude dobre predavať ako sa predava romster proste je to škoda . podvozok je to iste ako ma fabia I ,seat ibiza ,VW polo ,motor je to hruza ,podvozok strach ale pretože je to škoda pôjde to na dračku .A namargo s tym aka je , darmo teraz sa kopči všetko a auto sa koncepčne sklada asi tak 6 rôčkov , ked si zoberiete len technologia na montaž sa planuje asi tak rok plus vyroba plus namontovanie ,odskušanie.pracujem v tomto obore :-)) môj nazor svišt je krajši.

Peter Swift
10. dubna • 11:36

Heh, konecne rozumny clovek.. ;)Ostatni mi pripadaju, ako "tuningaci", folie, koncovka za 5 kil a ides.. :) Vsetci maly psi stekaju :)

xpep
6. dubna • 0:10

Škoda s Fabii II naznačuje, že spolupráce v rámci koncernu nemusí být ta jediná, B-]teď to zkouší se Suzuki. ;-)

Well-being
5. dubna • 18:37

Tak jsem měl dnes tu čest prohlédnout si novou Fabii zvenku i zevnitř. Na obrázcích se mi auto nelíbilo, ale skutečnost je ještě horší. Je to takový úzký a vysoký knedlík bez šmrncu a elegance s levně vyhlížejícím interiérem. Měl jsem v životě již čtyři škodovky, ale tato hrůza mi do baráku nesmí.

Bzony
6. dubna • 0:16

Jake predesle 4 skodovky jsi vlasnil, ze meli smrnc, eleganci a hodnotne vyhlizejici interier?? No Octavku asi ne, protoze by jsi si ted nekupoval Fabii II. Takze jsi asi mohl mit FI, predtim Felicii, Favorit a 120. Takze pohov B-]

honza
5. dubna • 12:22

špioni vzali blbý plány :-D:-D

PeRos
5. dubna • 12:01

Blbne vás jen ta barva!!! 3-[

Kubík
5. dubna • 8:54

FII a Roomster - to je hnus, velebnosti - řečeno slovy klasika.
Momentálně mi dosluhuje Nissan a rozhlížím se po něčem novějším a pokud vezmu v úvahu domácí produkci, tak to už radši FI, i když ani ta není zrovna ideální - ale nakonec co dneska je, že?

georges
5. dubna • 7:47

Nová Fabie je designově velmi nepovedená. Swift má nápad.

nguen ho van
5. dubna • 7:34

škoda tajně koupila suzuki ve vw to ještě nevědi:-D

kjhgf
5. dubna • 9:15

hjhggffzddifg

John
4. dubna • 22:34

tu novu fabiu dost zmrskali zuzili ju a natiahli do vysky palubovka oproti starej otras akurat ma vacsi batozinak cca 40l ine znacky svoje auta zvacsili peugeot 207,opel corsa stara fabiu som mal 6 rokov po 5 rokoch zacala korodovat zbavil som sa jej ked mala 107000 km odchadzalo servo,elektrika,loziska inac som bol dost spokojny ale skodovku si uz nekupim teraz mam 7 rocnu toyotu corollu G6 je super to auticko

Lancelot
4. dubna • 21:59

Všechny mé dosavadní auta byli škodovky (125, Felicia, Fabie, Octavie II), ale to co teď Škodovka předvádí je hnus. Roomster by ještě jakžtak ušel, ale FabieII to je opravdu něco otřesného. Poslední pěkná Škodovka byla OII a asi i poslední kterou jsem si koupil. Navíc ty ceny:-/

Yurii
7. dubna • 16:10

Presne tak, OII je v kombíku vyloženě krásný auto ještě když přidáme dozadu V// tak mňam ale Hnooster a FII je fuj, z toho se mi poprvý udělalo špatně, podruhý málem taky ale už sem si trochu zvyknul...
Ještě že sem si pořídil auto s (/-/) ve znaku je to ode mne sice trochu póza ale škodofky teda ne-ee.

Aleš
4. dubna • 21:45

Krása, článek o něčem co každý věděl při pohledu na první fotku fabie. To jste se zase předvedli.

majkl
4. dubna • 21:33

Dokonalá podoba...

uggg
4. dubna • 18:10

anebo třeba záď Megane kombi a Saab kombi to je panečku "rozdíl" :-P;-):-DB-]

borovec
4. dubna • 18:08

Jak jsem byl vždy nadšeným zastáncem všech škodovek tak tentokrát vidím, že škodovka střelila vedle a to opravdu HODNĚ VEDLE. Takhle pokazit základ,který položila Fabie I, se hned tak ve světě nevidí.Předek se snad hodí k Roomstru, ale ne k Fabii , a ta šířka auta - škoda dalších řádek. Střední konzola si zasloužila také opticky zdařilejší zpracování. Snad další fabie vyvede daleko lépe, v tradici Škodovky. Zdravím - Dloholetý škodovkář.

Diwiak
4. dubna • 16:45

No to su mi veci, to uz nemate o com pisat?? Takychto "velmo" podobnych aut su stovky a tu z toho robia cosi vynimocne - kazde japonske-korejske auto je kopiou europskeho.
A k tomu swiftu na prvy pohlad je to jasna kopia mini, ze radsej toto neporovnali..

Jiří Duchoň, autor
4. dubna • 22:41

Dobrý večer, troufám si říct, že jinou dvojici takto podobných aut bychom hledali těžko. A že Swift je kopií Mini? Myslíte to vážně...? A víte jak to je, nikdo Vás číst podobně "zoufalý" článek nenutí...

Bzony
5. dubna • 0:42

Zatímco Swift novou škodovku válcuje v jízdních vlastnostech - to byla od vas perla. Ja bych to videl nerozhodne, ba naopak Fabie se mi zda lepsi. A o te velke nedotacivosti, taky nemuze byt ani rec. Auto je hodne neutralni a na limitu mirne nedotacive. Ale staci ubrat plyn a ta mirna nedotacivost se zmeni az do pretacivosti. V podstate vsechny nove auta jsou na limitu nedotacive, protoze i nezkuseny ridic se lekne a ubere plyn a podstate tim koriguje zacinajici nedotacivy smyk.
A to jak jste psal v komentari, ze Swift ma sirsi rozvor, tudis musi mit lepsi jizdni vlasnosti, to byla 2. perla. Zacinam si myslet, ze jste v tom Swiftu ani nejel, jen jste se podival na tech. udaje a udelal par fotek. Prece jde hlavne o to jakou ma podvozek geometrii, jak ma nastavene odklony........ To je jako bych napsal, ze BMW 3 ma uzsi podvozek nez Peugot 407, tudis 407ka ma lepsi jizdni vlastnosti.
3. perla. Vnější zpětná zrcátka vypadají svými proporcemi příbuzně. Vsecny zpetne zrcatka maji pribuzne proporce. Ale zrcatka Swiftu, jestli se podobaji nejake Fabii, tak je to urcite FI
a ne FII
Jinak vlasnim Fabii (ukamenujte me za to), ale uvazoval jsem o koupi Swifta.

ITTI
5. dubna • 8:19

Jsem rád,že někdo reagoval první.B-]
Swift má naprosto excelentní jízdní vlastnosti,vynikající zavěšení kol,absolutně tiché,žádné rázy,žádné vibrace,které se přenesou do kabiny,auto se v zatáčce ani nenakloní,je to jak přilepené.Vyloženě špičkové brzdby,ostrý nástup,perfektně naladěnou ABS k hmotnosti vozu a rozměru 15" kol. Precizní řazení!!! Vyděl bych to na hyper jedničkuB-]
Zato Fabia1,má naprosto tragický podvozek,nedrží stopu,člověk musí zatáčky oproti současnému Swiftovi vyloženě pomalu,tam,kde Swift v pohodě drží stopu,nenakloní a jede se točka 90-100 (myslím zcela konkrétní,za 30 let vyježděná,nejenom se Swiftem,to je snad jasné...), tak s Fabií se musí o 10-20 km pomaleji,neb je to celé rozhozeno. Brzdy Fabie je naprostá tragédie,šlápneš a ono nic moc nástup, ABS nastaveno ve srovnání se všemy auty co byly,jsou doma,nebo co je odzkoušeno,nebo ve srovnání s Civicem,který je na obzoru...tak Fabie brzdí "na heslo".3-[ Řazení-zpátečka v Fabii1 a o F2 ani nemluvím, na 2.-3.pokus,ve Swiftovi to tam padá samo!
Řemeslné zpracování:ve Fabii vše drnčí,odskakuje,viklá se sedadlo,servis nebyl schopen spravit,zato Swift dokonalost,preciznost.B-]
No a doopravdy je to přesně naopak,neb ta auta jsou doma,seč s nimi téměř nejezdím a jezdím si se svým velkým.
Sice mne Fabia2 nenadchla,ale klidně bych zaplatil 400t s nějakým motorem bez HTP za F2, než za Sw.
K podobnosti:to byla kdesi fascinující úvaha,že Swift se dělá v Maďarsku,tak to boleslavští mohli oprat. Design auta bývá def,hotový 3 roky,než vyrazí prototypy.Ty byly v roce 2005,co vím.Pak jsou v MB "géniové":-D
Swift je designově možná vyváženější,ale to je vše.Hezčí interiér,ale ten mne zatáčkou neveze a brzdy nenahradí.Je levnější,to je hlavní výhoda.
Bylo by dobré toho Swifta si jít vyzkoušet a hlavně vyrazit na špatnou silnici.Já tu možnost před 2 lety neměl,neb tam měli jen dobré povrchy.B-]

Vavroch
5. dubna • 10:07

Podvozek Fabie a tragický?? To by mě zajímalo, jaky podvozky ma vozový park v ČR...
Podvozek Fabie není vůbec špatný v oblasti malých vozů bych ji přiřadil k tomu lepšímu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jirka
1. prosince • 0:01

čtěte pořádně, to byla ironie

Nugget
4. dubna • 16:41

Stejnak to okopcily ;-).Ale Fabie se jim moc nepovedla docela strasna3-[

joey
4. dubna • 15:06

No FabieII je kopie Swiftu, Swift je kopie Mini a Mini je vlastně obrys 4 sedících dospělých. No a co? Kolik designových řešení se dá reálně u malých aut použít? Za podmínek - musí se to líbit co nejvíce lidem, trochu nadčasové, při přiměřených nákladech atd...
Mně jako spotřebiteli je to v zásadě jedno. Designéři dnes již běžně používají použité řešení, pokud je dobré, inspirují se i v minulosti. Na každém autě je něco z jiného....

Pirate
4. dubna • 14:22

Vzdy jsem byl tvrdym odpurcem "nudnych" skodovek, a nechapal jsem jak si tyto auta muze nekdo kupovat (moje jasna volba je Honda:-P). Ale ted musim konstatovat, ze nova Fabia a Roomster jsou velmi pekna auta. Skodovka konecne pochopila ze auta si kupuji i mladi lide, ne jen duchodci. A co se tyce tohoto clanku, tak ten je zde asi jen proto aby prudici v diskuzi mohli prudit. Proc autor nepridal fotky obouch aut z boku, aby sli jasne porovnat proporce?

MichaelJackie.S
4. dubna • 14:43

A toto je kvalitní názor ;-) Souhlasím. Bavit se o designu je blbost ale nevidím na tom předku nic špatného. Je úplně normální jako většina aut tak nevím v čem je problém. Vlastně vím, ve Vás všech protože to je prostě Škoda! Kvalitou a jízdními vlastnostmi je Fabia II o hodně dál než Swift. A když už Swifta tak 4x4 kterej je montovanej v Japonsku :-)

Baryk
4. dubna • 15:10

Verze 1.3 GLX je sem dovazena taky z Japonska ;-) Kde jsi vzal, ze Fabia II je o hodne dal kvalitou a jizdnimi vlastnostmi, kdy se prodava teprve treti den? Takovy chytroliny mam nejradsi. Kecas o necem, o cem nemas ani sajna. Jedine o cem se tu muzeme bavit je design, cena a vybava, ostatni je otazkou casu.

MichaelJackie.S
4. dubna • 15:36

Je to prosté! Už Fabia I generace byla s jízdními vlastnostmi velmi dobrá a ve druhé generaci je použitá stejná podvozková platforma jen lehce pozměněná. Přečti si nějaký test na netu nebo třeba test SM který s Fabií II najel 10000,- Palubní desku znám z Roomstera a je podle mě velmi zdařilá takže pokud je stejná i ve Fabii II tak by v tom neměl být rozdíl. Takže to shrňme - nejdřív si než něco napíšeš tak si to radši 2x pořádně rozmysli. Jasný?! ;-)

Baryk
4. dubna • 17:26

Takže jsi de facto potvrdil, co jsem napsal - můžeme se bavit o designu, a o ceně, a to je tak asi vše v téhle chvíli. Ostatní je teorie a tlachání. Testy škodovek v SM nebo AT, to může brát vážně jen opravdový zoufalec, protože jsou to oba skoro koncernové časopisy. Tam v testu vyhraje škodovka i kdyby proti ní stálo nevím co. Navíc z testu jednoho auta nelze usuzovat vůbec nic. Správně jsi poznamenal, že Fabia I měla kvalitní podvozek, s tím souhlasím. Ovšem Fabia II má sice stejný podvozek, ale je užší a k tomu ještě vyšší karoserii, takže dle mínění některých lidí, kteří s ní jeli se zdají být jízdní vlastnosti horší než u FI.
Stejně je jasné, že ač je tu spousta těch, co Fabii II haní, tak po pár letech ji bude mít před barákem každý druhý:-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ITTI
5. dubna • 8:32

Zoufalé jsou věty o koncernovém časopise.V testu na 50 tis,je to 14 dnů nazad, porazil Swift Fabii1 a Getze,spolehlivostí určitě. V posledním SM testovali Focus2, Ceed, Golf a Auris. V tomto pořadí ta auta skončila,Ceed jasně vyhrál spotřebou,tak nebuď schizo...Tahle 2 čísla jsem výjimečně koupil. Jízdní vlastnosi F2 jsou naprosto stejné jako u F1,jinak nastaveno ABS,ale podstatně lepší,než ve Switovi. Kua,já ta auta koupil,jedno ženě,druhé dceři,tak za 700 tis mohu mít názor. Chtělo by to namísto teoretizování o Swiftovi jej jet zkusit a začít kupovat.Proš jej lidé nekupují,loni asi 700 ks,nebo tak nějak,když je to tak dokonalé auto?Já jej vzal jako novinku a dobře jsem šlápl vedle.Bylo mi hloupé mít doma 2 Fabie:-(

MichaelJackie.S
4. dubna • 19:44

Nesouhlasím! SM opravdu nikdy neupřednostnil Škodovku ba naopak. Jinak s ostatním co jsi napsal máš pravdu ;-)

MichaelJackie.S
4. dubna • 15:36

edit: najel s ní 10000km a né korun jak jsem napsal :-D

Pedro
4. dubna • 14:19

Swift je jednoznacne hezci nez Fabia!!!

Hen
4. dubna • 14:13

tu je tazko riesit, aj ked cas uvedenia jednotlivych modelov na trh je neuprosne meradlo... Mne vsak F II nepripada ako facelift F I, ale skor ako facelift Swiftu a aj to (ruku na srdce) nie moc podareny... :-) Vsetky atributy dnesneho faceliftovania to predsa splna... Jemne zmeny designu, ale tak, aby sa nestratila kontinuita so Swiftom, mierne nafuknutie rozmerov, pouzitie co najviac totoznych dielcov :-P kvoli znizovaniu nakladov..
Len to fejsliftnutie Swiftu trocha pokulhava v motoroch, mozno podovzku...
a po fejslifte prirodzene ide cena trocha hore...

Mimi
4. dubna • 14:03

Já bych bral i novou fabii i sviftíka bylo by mi to jedno, jan kdybych na to měl!!!!!!!!!:-D

Martin
4. dubna • 13:50

vypadá ze předu neohrabaně - jako nějaká "kačena".

Ten z HondaClub.cz
4. dubna • 13:27

...bavím, jak se Škodofkáři snaží sami sebe a své okolí přesvědčit, že se vlastně ta Fobie vůbec Swiftu nepodobá a že je to jen shoda okolností. A jaké je to vlastně docela pěkné auto, proporčně vyvážené, radost pohledět. A my, nepřející šmejdi, máme doma 15, co patnáct - 25 let staré auto(!!!) a závidíme, kam až to Škodofka dotáhla, jsme zlí a nepřející Čecháčkové. A když vedle sebe postavíte černého swifta a růůůůžžžžovoučkou Fabiiijičku, tak si hned budou podbné méně. Ňuňuňu. Stydím se za sebe, fujfujfuj. :-D Bravo, redakce, víc takových nápadů. B-]

Gruppe
4. dubna • 12:42

Nová fabie ma strechu odvozenou od Roomsteru...resp od studie roomster s jakousi hříbkovitě nasazenou střechou. Tzn že strřecha plynule nepřechází z A sloupků až po splývavou záď. Toto řešení holt musí mít maličko kolmější čelní sklo, vyšší sklon yb měl a následek nepohodlné nastupování nebo naopak posazení přední hrny skla více dopředu. Zde tedy oba konkurenti museli volit stejně.
Dále šlo o klínový profil oken, jakési prodloužení letecého kokpitu z roomsteru. Vypadá to dynamicky a uceleně, daní za to jsou zatmavené středové sloupky...zde holt taky museli obě design střediska volit stejně. Na závěr jedinou změnou mohlo být ukončení této linie na zádi. Nabízejí se dvě varianty.
1. široký C sloupek-zvyšuje bezpečnost-tuhost karoserie, nebo 2. osadit i C sloupek zatmavenými lištami a zapustit jej do skel jako to má např. Mini :) Holt po představení Roomsteru se objedvilo hodně podobných klínových či hříbkových (jakoby nasazených na karoserii) střech a moc východisek jak být originální u nich není. Ale jak říkal náš profesor: ,,vše už tu jednou bylo, záleží na tom, jak to podáte,, A zde bych rád vyzvednul, že i přes svižnost Suzui , se Škoda Fabia povedla o malinko lépe (a to slyšíte z úst zaručeného odpůrce předchozí šeredné Fabie, doplněné setrvačníkem HTP :D )

Baryk
4. dubna • 13:07

Rozhodně bych s Tebou nesouhlasil v tom, že "Škoda FAbia se povedla o malinko lépe". Proporce Swifta jsou daleko vyváženější, auto působí kompaktnějším dojmem. Ne, že by Fabia byla úplná šereda, ale prostě mám pocit, že ve snaze o maximální úspory se uřízla zadní řást Roomsteru a za každou cenu se tam naroubovala hatchback karoserie. Navíc nechápu, proč je nová Fabie užší než ta předešlá, ještě k tomu, když je o dost vyšší. To působi dost divně, kdyř si vedle sebe postavíte starou a novou Fabii. A Swift je přitom skoro nejširší v dané kategorii malých aut.
K tomu designu předních sloupků, čelního skla atd. = kromě zmiňovaných výhod to má jednu podstatnou nevýhodu: Je velmi špatně vidět na semafory na křižovatkách! A to i když je sedažka v nejnižší poloze- mluvím z vlastní zkušenosti u Swifta. Jedno řešení je pak zastavit kus před semaforem nebo se vyklonit a sledovat semafor v různě nepřirozené poloze :-/

arkan
4. dubna • 12:47

konečně rozumnej názor,to je hrozný co tu je za znalce:-Dpolovina z nich maká někde ve skladech,ale rozuměj do detailu designu a návrhu automobilů...že se tim neživějB-]:-D

river
4. dubna • 12:21

Nejde pouze o to jestli exteriér vopajcovali od Swiftu nebo ne. Swift je určitě podvozkově, interiérově, motorově, výbavově a technologicky dál. (Za nižžší cenu - při posouzení srovnatelně vybavených modelů.) Je tedy určitě rozumější dát přednost Swiftu. Podle mne je u Swiftu výhodou i větší šířka a rozchod kol. Ale každý má jiný vkus, jiná kritéria. I to je třeba brát v úvahu.

Bzony
4. dubna • 13:01

Swift je určitě podvozkově, interiérově, motorově, výbavově a technologicky dál. A to jsi vzal kde???
Swift je lepsi "jen" motorove a cenove. Swift, ale ztraci hlavne v otazce prostoru. Pro rodinu a zavazadla to proste neni

Baryk
4. dubna • 13:22

Swift je taky o kousek menší než Fabia. Navic Fabia není auto pro rodinu, to jen v českých podmínkách je to považováno za rodinné auto, protože většina těch, co o autě uvažují na větší nemají a o jiném než škodovce ani neuvažují. Přitom ve spoustě případů dostanou za stejné peníze "víc auta" než právě u škodovky. Asi je v tom kus patriotismu nebo i idiotismu :-))
Já jsem se před dvěma roky rozhodoval při koupi malého auta, se kterým jezdí zejména moje přítulka. Fabii jsem zavrhl z několika důvodů : je predražená a s minimem výbavy, mizerné motory, má ji každý, krade se velmi často, mizerné a drahé servisy. Za plně vybavený Swift (8xABG, ABS+EBD, klima, 15"Alu kola, vyhřívané sedačky, CD+6 repro, vše v elektrice, keyless system, metalíza, loketní opěrka,mlhovky, motor 1.3/68kW aj. jsem zaplatil 360 tisic. Podobně vybavená Fabia, se slabším motorem 1.4/55kW vycházela podle ceníku na 445 tisíc a u prodejců pak kolem 410 tisíc, takže volba byla jasná.

Bzony
4. dubna • 14:25

Jiste auta velikosti Fabie, male auta nejsou vhodne pro rodinu, protoze jsou mala. Ale nemam strach z toho, ze male auta neslouzi v zahranici jako rodinna. Kolik mladych rodin ty prachy nema, aby si koupili Golfa, Civika...

river
4. dubna • 14:04

Ano, to je výztižné rozšířené povídání o tom, jak jsem to popsal. Samozřejmě souhlasím a potvrzuji, že rodinná auta by si měli zájemci vybírat ve vyšších třídách. Tam potom není problém se zavazadlovým prostorem. Když ale Swiftem (ale i Fabií a podobně) jezdí ve více % pouze dva lidé, je to auto jak do města tak na delší výlety. Je krátké, to se hodí při parkování, na delší jízdy je pak přiměřeně výkonné a má pohodlné přední sedačky a slušný prostor uvnitř). A když jsme u toho většího zavazadlového prostoru, nevím sice co soudí jiní ale můj velký tip na trhu je ještě Honda City . - O té bych opravdu doporučil uvažovat, svést se v ní těm, co se nebojí změnit železný zvyk třeba značky Škoda, chtějí dobře investovat od cca 349000 Kč.

Baryk
4. dubna • 15:22

Jsem velký fanda Hondy a při koupi malého auta jsem původně myslel zejména na Hondu Jazz. City se v té době ještě neprodával. A navic se mi City vubec nelibi, zejmena ta mala kola a male vykroje pro me, to je fakt hruza. To uz mi pripada hezci i ta Thalia, ze se tak rouham Jenže za 380 tisic byl Jazz s motorem 1.2, sice s klimou, ale jen se dvema airbagy, bocni a okenni nejsou ani za priplatek. Jazzik je mozna prostornejsi a ma vetsi kufr, ale Swift mel lepsi motor a vybavu. A stejne v nem jezdime max. ve dvou a nejvic po meste a obcas na vylety do 200km, ostatni jezdime sluzebni Octavii. Takze jsem zvolil Swifta, i kdyz srdcem bych radsi Jazze. Jina vec je ta, ze jsem mozna mel pockat, priplatit a rovnou jit do Civica 8G, protoze to je opravdu auto dle meho gusta!!! Navic, ten sok, kdy jsem prechazel na Swifta z Hondy Accord Coupe 2.0i/98kW ;-):-D

K
4. dubna • 13:56

No tak dle cenikovych 435 000 mam FII, v eleganci, motor 77kW, metaliza 16" kola, central, dalka, okna v el., vyhrivane sedacky CD+MP3 8x repro 6x ABG, parkovaci asistent, mlhovky, tempomat, ABS, ASR, ESP, klima, loketni operka, PP atd. U prodejce dejme tomu 400 000,- Kdyz tedy odecitate 35.000,- Rozdil v cene je 40.000 v neprospech Skody, ale ma silnejsi motor, 16" kola, ESP, ASR, tempomat navic. Takze mi neprijde oproti tomu swiftovi nejak predrazena.Tim samozrejme nechci tady polemizovat o kvalite apod. No flame.

Baryk
4. dubna • 15:13

Srovnaval jsem Swifta s Fabii I. Musim uznat, ze ceny nekterych verzi Fabie II (benziny), alespon tak co jsem zbezne prohledl, nejsou uplne spatne. Ale je to i tim, ze konkurence je na tom podobne.

Ráďa
4. dubna • 11:56

Je to shitwagen a konec diskuze. Kdo si to koupí, tak se bude cítit jako trojválcový king v mých očích však debžo co autům nerozumí. Jsem rád, že to tu někdo porovnal a dal je vedle sebe na jednu fotku. Škoda však že jsou nafoceny hlavně předky, tam stačí pár detajlů a auto vypadá celé jinak. Z boku a ze šikma jsou to dvojčata a basta fidli. Interiér je věc druhá, ale kastle je identická. Kdo kopčil od koho je jedno, ale ať nelžou že podobnost čistě náhodná. Na Fabii je pozitivní jedině to, že Škoda auto táhne náš průmysl, jinak ty jejich výrobky stojí za starou belu. A kdo říká že ne, tak v normálním autě ještě nejel.

E.
5. dubna • 1:07

Konecne tady nekdo zminil i cesky prumysl. Je sice fakt, ze fabia II i me pripada jako sprosta kopie swiftu. Sam bych si ji nekoupil, ale na druhou stranu budme radi, ze skoda tak tahne a zlepsuje nasi ekonomiku... Takze rada pro vsechny, i pro ty, co skodu nesnasi: vychvalujte ji, kde jen to pujde, at se zvysuje ceska ekonomika :-D Sami si pak muzete jezdit japoncem. Ja to taky tak delam :-D Jsem ekonom :-D

bojler
4. dubna • 15:10

Pripominas mne jednoho manika co "studuje" fizlarnu 3-[

Ráďa
4. dubna • 21:39

vidíš, tak bacha na mě, STB je ti v patách:-D ...tak sorry že ti kazím vlhké sny a Žkodě;-) ale až řekni tři a lusknu prsty, svět bude zase hezkej a všude budou tvé Žkody, před domem, na poli, v lese, ve vzduchu, v koupelně:-D

šulin
4. dubna • 11:54

http://holetz.blog.sme.sk/c/58358/Vraj-originalne-ceske-auto.html

Baryk
4. dubna • 11:17

Co mě překvapilo, je komentář autora, že Swift má lepší jízdní vlastnosti než Fabia II. Fabií I jsem najezdil pár desítek tisíc km (1.4MPi a 1.4 16V) a její jízdní vlastnosti byly v segmentu malých aut hodně dobré. Suzuki Swift vlatním nyní (1.3 GLX), najeto 30.000km a ve srovnání s Fabií I bych se spíš klonil k Fabii. Znamená to tedy, že mezi jízdními vlastnostmi Fabie I a II je takový rozdíl? I když jsem de facto o stejný podvozek?
Novou Fabii jsem si prohlédl, poseděl v ní, a nevypadá zle. Ten interiér je opravdu celkem povedený, ale že by byl o tolik lepší než ve Swiftu, to snad jen volbou použitého materiálu. Designově se mi uvnitř Swift líbí víc. A hlavně má Swift daleko lepší motory, žádný tříválec HTP, nebo zastaralý 1.4 s nic moc výkonem. A cenově a výbavou nelze moc srovnávat, snad kromě základní verze.

Jiří Duchoň, autor
4. dubna • 22:54

Dobrý den, asi nyní budu kamenován, ale úkolem novináře je informovat o osobně zjištěných skutečnostech i s nasazením života:-P Vzhledem ke zkušenostem s řadou aut, které jsem v dané kategorii měl možnost dosud vyzkoušet (a i těch různých Fabií byla řada), nejsou jízdní vlastnosti Fabie I nijak výrazně dobré, řadil bych je k lepšímu průměru. Vzhledem k poměrně měkkému naladění a z něho plynoucí nedotáčivosti jde podle mě o ideální auto pro klidného řidiče, který ocení spíše komfortní svezení. Nová Fabia s podobným podvozkem bohužel poněkud utrpěla především větší výškou, takže jízdní vlastnosti se podle mých prvních poznatků nepatrně zhoršily. Proto se můžeme těšit na "cool" chlapíky "těžký killery", kteří budou i s novými služebními Fabiemi lítat po okreskách 130 km/h a po dálnicích 170 km/h a budou ohrožovat všechno živé...

kmarty
5. dubna • 17:04

"... jízdní vlastnosti Fabie I ... Vzhledem k poměrně měkkému naladění..."Zvlastni. Vazne. Protoze pri jizde ve Fabii (I) jsem pro ni mel jen oznaceni "hnusne tvrda koza". Asi je to o zvyku, v ty dobe jsem jezdil s R19 coz je klasicky mekce odpruzeny frantik. A na to si zase stezuji jini (treba majitele Fabii, co ja vim :-)).

GTR
4. dubna • 11:37

Konecen nekdo promluvil z vlastni zkusenosti. Ne lidi jako skyline apod, kteri, jakmile jde o skodovku, ani nevedi, jak vypada a hned je to spatny. P.S. pro skajlajna(jsem Cech), Nissan taky kopiruje, treba Pathfinder, kde jsme to uz videli? Ano, krabice od bot...:-D

Bleeer
4. dubna • 10:37

Vono co taky chcete vymejšlet - všechno to má 4 kola a hromadu plechu.

bojler
4. dubna • 10:18

dneska se jednotlive modely valcuji v jizdnich vlastnostech? myslim, ze naopak jsou velmi vyrovnane..

Jiří Duchoň, autor
4. dubna • 22:28

Pří vší uctě k Vašemu názoru, moje zkušenosti jsou jiné. Podívejme se už jen na rozměry podvozků obou aut. Swift má rozchod kol vpředu/vzadu 1 470/1 480 mm, Fabia II jen 1 436/1 426 mm. Swift má rozvor 2 380 mm, tedy jen o 82 mm méně než Fabia II, ačkoli na délku je kratší o téměř 300 mm. Přidáme-li výrazně tužší odladění pérování Swiftu, je pravděpodobné, že Swift "sedí" lépe.

_petr_
4. dubna • 10:10

Prvne jsem tomu neveril, ze by swifta trosku zkopirovali, ale po shlednuti techto fotek je tam docela velika podoba. A proc taky ne, swist se prodava dobre a kdyz spolu chodi chlapi s designu na pivko tak se ani nedivim. Spy fotky swiftu byly dost brzy a tak nejakou inspiraci mozna nabrali.

Brouk
4. dubna • 9:41

mysleni nekterych jedincu je skutecne zabavne. jakmile vyleze na svetlo sveta novy korejsky model, hned je to kopie vsech moznych jinych aut. kdyz vsak prijde nova fabia, ktera jakoby z oka vypadla suzuki swiftu, tak se samozrejme o kopii nejedna. co na plat, ze swift byl na trhu o 3 roky driv? fabia byla navrzena urcite jeste driv, klidne i v roce 1980, kdyz bude potreba. zkratka na svete jsou znacky ktere nikdy za zadnou cenu nekopiruji a jsou i znacky, ktere kopiruji vzdy.

Bzony
4. dubna • 11:41

Kazdy si to tady pise jak se mu to hodi. Jednou je Fabie II jen facelift prvni generace, pak je to zase kopie Swiftu. Je pravda, ze zakladni silueta je hodne podobna, jen trochu delsi. Ale kdyz se pozorne podivame na jednotlive linky, tak se zasadne lisi. I ty zminovane zadni dvere u suzuki zasahujou do strechy a u Fabky konci s linii oken... v podstate se skodovkari snazili navazat na design prednich dveri od Roomsteru, ktere jsou stejne lomene. Cele je to nejake zasmodrchane. Museli postavit FII na podvozku FI, ale tak aby se nepodobala FI a do celeho zakonponovat prvky Roomsteru, ktery je uz tady respektive jeho studie pekne dlouho.
Cele je to haluz. Myslim, ze Skodovkari co vyvijeli FII, nejsou z toho taky nadseni. Ale pochybuji, ze tehda prisel Piech (nebo jak se jmenoval), pripichl na tabuli spy fotku Swifta a rekl, dneska si okopirujeme tohle autickoJeste tam autor mohl pridat Mini

Karel
4. dubna • 10:22

No jsou si podobny ale když je postavíte vedle seba tak jsou to auta pouze desingově podobná a těch je na trhu daleko více.Stačí když porovnáte délku rozdíl 30cm což je rozdíl mezi Favoritem a Formanem velikost kufra rozdíl 50lit a tak by se mohlo pokračovat.Suzuki je o něco desingově hezčí Fabia zas větší a někomu se líbí vdolky a jinému holky.

Dušan Ulč
4. dubna • 9:27

Oboje hnus.

Tom
4. dubna • 10:10

Moje řeč :-/ Podoba je veliká a ať už něco zkopčili nebo ne, je to jedno, protože je to ošklivé obojí tak jako tak. Minulá Fabka byla mnohem hezčí (i když taky žádný zázrak). Z novějších malých aut se vzhledově velmi povedlo Punto, Clio a Corsa - mají takový dravější design. Swišť i Fabka II jsou designem jakoby vyloženě dělaný pro holky (a nemám nic proti tomu, pokus se jim to líbí)...

Ondra
4. dubna • 12:10

přesně můj názor !

Hekynen
4. dubna • 9:01

Mne podobná vůbec nepřipadají, vidím tam zcela zásadní rozdíl a to je umístění antény. Suzuki vpředu, Fabia vzadu. Nechápu, jak jste došli na to, že by si ta auta byla podobná... ;-)

japlecz
4. dubna • 12:29

jojowidgets , gadgets, not the same things:)

ts
4. dubna • 11:33

a navyse fabka ma inu poznavaciu znacku

Edgarius
4. dubna • 9:55

Swifty montovane v Japonsku (4WD) maju antenu vzadu... ;-)

Roadaster
4. dubna • 22:14

Jen doplním, k nám se vozí z Japonska i většina dalších verzí Swiftů. Vnějším rozdílem je správně zmíněná anténa umístěná vzadu, k tomu plastový nástavec na SPZ vpředu, uvnitř jiné potahové látky a obecně bohatější výbava. Pokud ale vím, kvalitativní rozdíl mezi auty z Maďarska a Japonska není.

_Teddy_
4. dubna • 10:14

Tak to je potom jasne: ti parchanti japonski okopcili Fabiu, a zo strachu, aby ich skodovka nezazalovala, v europe predavaju modifikovanu verziu! :-)

tzsdtz
4. dubna • 9:23

K designu škodovek:
Připadá mě, že Škoda snad musela ztratit některé ze svých designérů, hlavně od roomstru a nové fabie je to hnus, pomáhají si snad jen inspirací u jiných a výsledek beztak vždy zprzní.

Dušan Ulč
4. dubna • 10:03

Design Škody dnes snad už uznávají jenom zarytí fanoušci. Od Roomsteru je to tragédie a ještě větší neštěstí je to, že hnusná přední maska se stala asi maskotem pro všechny přístí modely.

Skyline
4. dubna • 8:49

Hnustr je okopcenej moskvic, Fobie zase Swift s otresnym predkem z Hnustru. Musim se smat mistnim skodifkarum, kteri operuji s tim, ze design musel byt davno hotovy, asi tak pred 6 lety. Jo jo, skodifkar placne jakoukoliv hovadinu, ktera odvede pozornost od neschopnosti jeho modly. Jeste tady chybi nekdo, kdo by tvrdil, ze bila strecha neni okopcena od Mini, ale ze uz tenkrat to vymyslela Skodovka:-D:-D:-DA jak tady nekdo psal, ze je to na zalobu ze strany Suzuki - to je samozrejme blbost, Swift si rovnou strechu taky pujcil od Mini, ale zbytek aspon udelal pekne. Vlastne, Swift si tu rovnou strechu od Mini pujcit nemohl, protoze jeho design je tak z roku 1995, ze pani skodifkari?:-D:-DNo a zaverem, proc by mela Suzuki zalovat Skodu? Vzdyt diky tomu, jak se Skoda opici vynikla krasa Swiftu jeste vic. Ja byt ze Suzuki, tak si mnu ruce, jak ta Skoda okopcila moje auto a pritom ho tak zprasila.OT: minuly tyden jsem na Cernem Moste videl novou Fabii. Pominu-li sileny exterier a tradicni interier ve stylu "ohoblovane prkno nemuze zestarnout", tak me dorazila cena vystaveneho kusu, ktery s 1.2 51 kw, na elektronech a s celkem chudou vybavou stal asi 350k. Skode a skodifkarum preju, at se Fobia dobre prodava, bude na diskusich aspon sranda, vzdyt auto sotva jezdi a samozvanych obrancu uz je kupa:-D:-D Mame se na co tesit.PS: prosim vsechny skodifkare, aby se podivali ve vyvojovem oddeleni, jak bude vypadat pristi generace Fobie po faceliftu, protoze jeji design uz lezi dva roky v supliku a tak nebude problem to najit.:-D:-D:-D

Pulec
4. dubna • 23:45

Skyline, plnej souhlas. Líp bych to nenapsal.:-):-)

pitrs
4. dubna • 13:00

No netrvalo dlouho a blbec (skyline) se objevil a napsal nám tady vyčerpávající příspěvěk. Je to klasický příklad zakomplexovaného člověka, který si vozí zadek ve 20 let starém přibližovadle, na nové nemá a jen závidí, kam až se Škoda dostala. Pokud fabia byla za 350 tisíc, tak ji nechybělo téměř nic (stačí se podívat do ceníku). O takové výbavě se ti může bohužel jen zdát, ale to je jdeno, klidně si mel svou.
Ani teda nevím, kde padlo, že design nové Fabie byl hotov již před šesti lety? Zrovna tak nevím, kde se píše, že bílou střechu vymyslela Škodovka?

Skyline
4. dubna • 14:41

Pitrsi Pitrsi, ty nikdy nezklames:-D:-D:-D Diagnoza "skodifkar" je u tebe uz celkem zabehana. Nesmis me soudit podle sebe, ja opravdu nemam 20 let stare auto a te vystavene hatapce chybelo z toho, co ma moje auto, celkem dost (treba 90 koni, klima, el. stresni okno atd.), takze proc bych nekomu zavidel mensi vybavu vis asi jenom ty. A ze nevis, kde tady padlo neco o tom, kdy byl hotovej design fobie? No to je videt, zes instinktivne zamiril udelat ze sebe blbce pod muj prispevek, misto aby sis precetl diskusi od zacatku:-D:-D:-D Hledej smudlo, urcite to najdes (kdybys mel problemy v matematice, tak napovim, ze rozdil mezi roky 2007 a 2001 je 6 (slovy "sest") let).B-]

pitrs
4. dubna • 18:14

No tak pro tvou informaci, Fabie za 350 litrů má 4x air bag, ABS, MSR, DUAL RATE, ASR, el. okna, el. zrcdka, klimu, tempomat, Al kola 16", Radio s CD a MP3, parkovací asistent, vyhřívané sedačky, centrál s DO, mlhovky, pal. počítač, kožený paket a spoustu dalších věcí. Stačilo se podívat na web Škodovky, ty antiškodovkáři. O této výbavě se tobě a tvému autí může jenom zdát. B-]

Radek.
5. dubna • 2:10

Tak si ji strč do řiti, tu tvou parodii na auto, a zazpívej si jako v bedně "Já na to mám..."

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pitrs
5. dubna • 8:09

Já si nemusím zpívat, ale ty utři slzu, že ti to tvoje přibližovadlo prorezivělý nenabídneB-]

Petr
4. dubna • 20:01

s motorem 1.2.... mas pravdu. Vybava elegance. S motorem 1.4 priplatek 28tisic

furgon
4. dubna • 10:24

Trapny silacky zvasty, jako obvykle. ( pro info - fabia II se mi nelibi )

Skyline
4. dubna • 14:37

No furgone, musim rict, zes kvalitu sveho prispevku vystihl naprosto presne.B-]

furgon
4. dubna • 17:32

Koukam, ze jeste ke vsemu jsi, skajlajnere, analfabet co si plete pismena a souvislosti.

_Teddy_
4. dubna • 9:21

Ci je to nahoda, alebo nie, kazdopadne Swift a FabiaII su si az podozrivo podobne. Otazka je, koho by to vlastne malo trapit viac? Asi ludi v Suzuki, takze honem prerobit dizajn Swifta! :-)A tie dva roky, to je fakt blbost. Takyto facelift ako FabiaI->FabiaII nemoze trvat 2 roky! Ak sa dnes automobilka chce uspesne udrzat na trhu, musi byt schopna vyvinut komplet nove auto maximalne za 3-4 roky. Ale takyto "upgrade" ako FabiaII, to nesmie trvat viac ako rok. Netvrdim, ze u skodovky sa inspirovali swiftom (to vedia asi len oni), ale "vyvoj" Fabie2 nemohol trvat 2 roky!

Skyline
4. dubna • 14:58

2 roky? Mistni skodifkari tvrdi, ze podoba nove Fobie byla hotova pred 6 lety (!!), takze kdyz vezmes i vyvoj (i kdyby jen dva roky), mistni fanatici si mysli, ze nova Fobie byla hotova driv, nez spatrila svetlo sveta ta puvodni:-D:-D:-D To me naprosto dostava, spousta mistnich skodifkaru je totalne zmagorena, ale tohle jsou argumenty, ze je mi te jejich zoufalosti az lito. Kdyz to vezmu obecne - designovy koncept novinky byva k videni na salonech tak 2-3 roky pred uvedenim na trh, pak se vse piluje a finalni verze je k dispozici tak rok a kousek pred oficialnim predstavenim. Finalni nova Fobie byla hotova tak pred rokem a pul, mozna pozdeji. Coz jde velice dobre s tim, ze uz v roce 2002 meli soudruzi z Boleslavi k dispozici tvary Swiftu coby predlohu. Fakt nevim, jestli jsou skodifkari jen zoufali, nebo jestli tem svym hloupostem fakt veri. Jeden by si rekl, ze zadnej magor nemuze myslet vazne, ze je auto hotove a pak 6 let nekde stoji, nez se dostane do vyroby...

guseppe2
4. dubna • 9:03

Jo, jo uctívačům škody stejně jejich "pravdu" nevezmeš, ty jsou schopni vysolit jakýkoliv peníz jen aby machrovali - mám fábii kdo je víc. Ani je nenapadne se rozhlédnout co za svůj peníz můžou dostat jinde.

Vavroch
4. dubna • 10:18

Už se to tu řešilo, Fabia není nijak dražší než obdobná konkurence (nebereme v potaz různé akční nabídky.) Pokud si myslíš že dražší je, tak napiš příklad s odkazy ;-)

H2O
4. dubna • 16:04

Pokud nevezmu v potaz akční nabídky tak za 350tis koupíš už zmíněný Swift v plné palbě (elektrony, ABS, 6x airbag, autoradio s mp3, 6x repro, volant v kůži s ovládáním audia, vyhřívané sesle a zrcátka, elektrické okna i zrcátka, mlhovky, cyklovač stěračů, startování bez klíčku, DO centrál, motor 1,3 68kW, ten kdo koupí japonskou verzi má 72kW) se na mne nezlobte ale to je neskutečný rozdíl. Další auta za lepší peníz Getz, Colt a dneska i Fiesta.
http://www.suzuki-brno.cz/data/pdf_docs/swift.pdf

Xerxon
4. dubna • 22:02

Za 350 koupis i obdobne vybavenou Fabii s HTP, ktera je vyrazne vetsi. Motor Swiftu ma sice papirove pekny vykon, protoze je jako vetsina asijskych motoru naladen vysokootackove, maximalni moment se ale musi lovit az ve 4200 otackach, navic je moment o pouhe 4Nm vetsi nez ma slavne HTP. Stejne jako u Ceedu a Getz a podobnych asijskych vyrobku maji motory papirove velmi zajimavy vykon, ale kdyz se clovek podiva, tak je to jenom diky tomu, ze maximalni moment je naladeny hodne vysoko a motor ma i vyssi maximalni otacky. Takze motor jenom pro papirovy efekt.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jary
8. dubna • 14:10

Blbecku tak se bez projet ve swiftu 1.3 V4 a ve fobii 1.2 3V uvidis rozdil hned, magore...B-]

Jary
8. dubna • 14:12

samoze 100bodu pro swifta a 1b pro HTP

H2O
9. dubna • 11:02

Už jsem se lekl že si pro HTP, Swiště mám doma a jsem rád že jsem šáhl po něm a né po Fabce nebo spíše po modelu s HTP (kamarádův překlad "Hovno To Pojede"). S oběma jsem před koupí najezdil víc než 100Km a to i s čiplím kusem fabky I. Ten 16V od Suzuki je prostě někde jinde, a ten kdo tu napíše že 1,2 HPT je lepší si lže do očí.
Nechápu jak se tady někdo hadá o tom jak který podvozek je skvělý, tady bych to nechal na každém řidiči ať si to zkusí a dá svoje info z pocitů z jízdy. Já kopil swistě na 15" s Bridgestounama po týdnu šel na 16" s Toyo, chování auta se zákonitě mění, kola získávají díky jinému ET kol, širší rozchod plus guma je širší a nižší. Auto se přitvrdilo náklon se zmenší a tendence urvat ho v zatáčce je nižší (otestováno na zkušebním okruhu). Někdo v testu napsal že podvozek je hlučný a rázy se pak projevují ve voze, v předešlém autě P306 je v tom případě v autě kravál ale píšu to jako svůj pocit.
U mne prostě při koupi vozu vyhráli pocity. Pocit z jízdy, design auta a v neposlední řadě cena. Já jsem získal předváděčku starou 3 měsíce za 3O4 900 (včetně povinné výbavy a koberečků), verze GLX z japonska, pětidveř a modrá metla.

H2O
5. dubna • 13:57

Stím HTP opatrně osobně jsem jezdil s HTP 47kw a čiplou 52kw a swištěm 72kw (japonská verze) a i tady na stránkách se dočtete že výkon 68kw a 116Nm je jen v technyčáku a na brzdě je výkon vyšší a krouťák dokonce 124Nm (u swiště). Tak že bych motor HTP raději proti motoru 1,3 od rýže neporovnával. První motor který by se možná rovnal rýži bude motor VW 1,4 ale cenově jsme už někde jinde, spotřebou taky a pojistkou taktéž. Proti škodě nic nemám ale jak se říká japonec na konec. Jediná výhoda co fabce hraje do karet je vnitřní velikost, toď vše. Jenže zapřísahlí čech co jezdil vždy ve škodovce na tohle auto nedá dopustit a bude ho hájit jak to jen půjde.

0ndra
5. dubna • 9:11

a já myslel že důležitej je výkon a ne Nm ;-)

Radek.
5. dubna • 2:07

Co je tohle za kecy? Přiznej si konečně na rovinu že tvůj tříhrnek, co je za něj Škoda peněz je ubohá chrchla, která se na rozdíl od asiatů (s technologickým náskokem 5-10 let) ani nedá vytočit, aniž by vyskočila krz tu hnusnou kapotu s logem šáde do škarpy...

pitrs
5. dubna • 8:06

s technologickým náskokem 5-10 let:-D:-D:-D:-D:-D:-D
Tak takhle jsem se ještě nikdy nezasmál, to bylo fakt dobré.:-D:-D

Tonda
4. dubna • 10:56

Ty neumis pouzivat Google? :-O Nechci Ti rozmlouvat Tvou naivitu, ale kdyz mel Swift prijit na trh a ja o nem silne uvazoval, tak byla cenikova cena maximalni vybavy a s poradnym motorem (tj. takovym, co Ti koncern ani neni schopen nabidnout) 320-340 tisic.Jinak se smeju troubum, co tu vyrvavaji, ze Shadewagen ten facelift nestihlo urcite jen za rok, ale vubec jim nevadi, ze stejne tak Swift neprisel ze dne na den, ale firma Suzuki svou predstavu noveho Swifta verejne (asi aby mela SW dostatek casu "na praci" ;-)) prezentovala napr. v zari 2002 v Parizi...http://www.ultimatecarpage.com/frame.php?file=car.php&carnum=1941

Ten z HondaClub.cz
4. dubna • 13:17

Myslím, že si zasloužíš ten titul nejlepšího borce na světě, jak ho výše někdo sliboval udělit, koukej se příhlásit, ať to nepropadne. :-D :-D :-))

Johnnik
4. dubna • 10:49

Hyundai Gezt.srovnatelné výbavy (Active x Classic) - Getz je asi o 40 000 Kč levnější. Standardní ceny, ne akční, 5ti dv.

Xerxon
4. dubna • 21:55

Nenalhavej si do kapsy, mrdka Getz nema ve vybave Active ani airbag spolujezdce, navic je o pouhych 20000 levnejsi nez nejnizsi mozna vybava "Fabia", ktera ma dokonce i bocni airbagy a i jinak je vice nez srovnatelna s vybavou Active. Navic motor 1.1 s "uctyhodnym" maximalnim momentem 99Nm je horsi kategorie nez slavna 1.2HTP

Ivo
4. dubna • 10:31

Neni drahsi. Ale ani lacinejsi. :-D Tak proc nekoupit neco lepsiho.

dedo jozef
4. dubna • 9:02

vynikajuci comment !! :-D

Honza
4. dubna • 8:48

http://www.globalsuzuki.com/globalnews/2005/0301_1.html Tady je link oznamujici prichod Suzuki Swift. Je to 1.3.2005 . Pripocitejte si k tomu cca 2 - 3 roky vyvoje. Skoda nemuze byt tak pomala, ze by zacala vyvijet novou Fabii uz v roce 2002-2003 a do provozu v 2007. Podivejte se na ty zadni dvere, to nemuze byt nahoda.

JiVi
4. dubna • 14:27

OK, okopirovali to . na o co ted?

mates
4. dubna • 8:39

chjo proc po uvedeni snad kazdyho auta se najdou chytraci ktery vedle toho postavej cokoliv jinyho a zacnou hledat pribuzny tvary.... at misto toho zkusi nakreslit auto tyhle tridy s konzervativnejsim vzhledem ktery se nebude podobat zadnemu ze soucasnych, nejde to co.... ale hura clanek mame udelame si carku...vlastne byl ten april...

kl
4. dubna • 8:21

cekam, kdo jednou designove porovna konecne taky s Roomsterem..."skoro" bych rek, ze toho tyhle modely maji vic spolecneho...ale nevim, NEJSEM SI JIST, preci jen jsou ze spolecne automobilky :-D:-D:-D

Ondra
4. dubna • 7:47

autorevue JE STEJNEJ BULVÁR JAKO ŽIVĚ.CZ.chce se mi z toho blejt

Radek Ondrášík
4. dubna • 8:09

amen

Ondra
4. dubna • 9:41

děkuji

Ondra
4. dubna • 7:45

Blbost. O kopii nejde. Ste tu banda zakomplexovanejch skodovkářů kteří maj jen Favority a závidí. Postavte vedle sebe zelenýho swifta a černou fabii a nebudete hledat tolik společných věcí.Nová fabia je original. neřikam že dobrej, spiš sem si představoval že udělají auto na styl VW Golfa nebo něco mezi Golfem a Polem ale tohle je harakiri. měly by přijít s novým modelem, nebo hatchabck Octavíí !!!

Insider
4. dubna • 7:35

Kdepak asi udelali soudruzi ve Skodovce chybu ?

Zdeněk
4. dubna • 7:47

řekl bych, že life-cycle je podobný i u Suzuki. Takže bych to spíš viděl jako nedostatek nápadů.

stichi
4. dubna • 6:33

Toto srovnání mě napadlo hned jak jsem viděl první snímky nové škodovky a byl jsem z toho zklamaný, čekal jsem od škodovky víc než jen plagiját suzuky.

Máca
4. dubna • 13:48

Tak to jsi novou Fabku asi nevidel zevnitr

Molex
4. dubna • 6:37

přesně tak sem si říkal že už sme jak číňani... nedivil bych se žalobě od Suzuki:) Škodovka celkem v mých očích klesla... Bral jsem jí jako sice žádnej zázrak ale slušný auto za rozumný peníze... ale určo bych radši bral toho swifta s 1,3 a 95 kobylama :)

t-rotl
4. dubna • 11:09

"Slusny auta za rozumny penize..." To je vtip? Vzdyt v zakladu to ma akorat volant a motor... Porovnej to treba se swiftem - to je dle myho nazoru auto za rozumny penize.

el
4. dubna • 18:39

Fandím škodovce,je kvalitněji zpracovaná a mám ji.Ve fabrice v maďarsku se mi to potvrdilo,jsem to viděl na vlastní bulvy,jak to tam mrskaj.Ale musím se sklánět před tím s jakou výbavou se suzuki prodává a ten výkon-ten je fantastickej.Koupil bych Suzuki hned,jenže Swift na tož,Fábka je pro mé potřeby malé auto.

pitrs
4. dubna • 12:40

A to ti 4x Air bag, ABS atd v základu nestačí? Konkurence ti víc nenabídne, maximálně centrál, ale pouze 2x Air bag!B-]
Uvědom si, v jaké třídě se tato auta pohybují, těžko očekávat ESP, xenony, 8x Air bag atd. v základu, to hledej u luxusních vozů.

Pavel
6. dubna • 21:11

Swift je daleko menší auto, nemluvě o velikosti kufru.

Pavel
4. dubna • 13:19

Central s DO, okna vepredu v elektrice, zrcatka v el., vyssi vykon... me to staci... u fabie je vse za priplatek... (ve vybave je opravdu uvedeno osvetleni zavazadloveho prostoru a uzaviratelna schranka pred spolujezdcem).

HrdinaJan
4. dubna • 7:05

Jo jo. VW má určitě zapotřebí kopírovat vzhledově japonská auta. Docela k smíchu. :)

miro
4. dubna • 7:14

hej, je to k smiechu, ale co narobis, asi im dosla inspiracia, potrebovali rychlo nieco zbuchat, tak pajcovali... neboli prvi a ani nebudu posledni. no ale radsej pajcovat, ako "dizajnovat" take obludky, ako je prva Fabia, ci Moonster :-P

pitrs
4. dubna • 7:36

Pánové snad by jste tomu nevěřili, že škodovka okopírovala swifta. Když měla škodovka odsouhlasenou finální podobu fabie, swift se ještě světu neukázal. Nemluvě o tom, že předek pochází z Roomsteru, který se ve studii představil už před několika lety a již přes rok se prodává. Takže asi těžko něco kopírovali, že.:-O

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
skejpa
4. dubna • 7:50

presne tak. fabia se sice zda jako realna kopie swifta ale co nadelame. jasne je ze vzhled fabie uz opravdu zmenit nemohli kdyz vysel swift meziu lidi... ale i tak to pusobi blbe. moderni trendy urcili cerne sloupky a takove ty stylingi a suzuki to proste zvladlo udelat driv...
nemyslim si ze by neco kopirovali (nemaji to zapotrebi). Osobne bych bral toho swifta (1,3 95koni). a monster ma preci stejny predek jako fabka takze taky zadna kopie...

Honza
4. dubna • 10:20

Jo jo, zřejmě to není kopie, ale vypadá to naprosto jako zprasenej swift. Fuj.

prahor
4. dubna • 15:31

Swift vypadá lépe. Fabie II se ovšem mohla "volně inspirovat" podle nějakých návrhů, jež neměly jít do výroby, ale nakonec - byť třeba s úpravami - do výroby šly. O tom, že by měla Suzuki vývoj v MB, nevím, ale konec konců Maďarsko, kde se ty vozy vyrábějí, opravdu není daleko, i když ani tam vývoj Suzuki nesídlí - ale spíš se tam mohly objevit některé náčrty než u nás. Na druhou stranu je fakt, že Fabia I byla původní, svébytná a nadčasová a docela hezká je i dnes. Naproti tomu Fabie II je již dnes fobie.

legnaw
5. dubna • 9:14

nadcasova?
.
uff... chlape zmen dealera

Pětiprdelní opice
5. dubna • 12:28

:-P

George
4. dubna • 5:24

kdyby to bylo ve stejnou dobu, tak snad, ale az po dvou letech, to je trapas...

JIRKA
25. května • 17:09

TY DEBILE JA JSEM TAKY JIRKA

Nenidulezite
4. dubna • 5:57

Ano, ve skodovce jsou frajeri, co auto dokazou vyvinout za 2 roky...logika nekterych nezna mezi...:-D

_Teddy_
4. dubna • 9:12

"vyvinout auto"??? Sorry, ale FabiaII nie je nove auto, len face-lift starsej verzie. Nove auto od nuly tazko vyvinies za 2 roky (myslim vratane motorov, podvozka, atd.), ale tato modernizacia sa za 2 roky da pohodlne zvladnut. Ved jedine, co sa zmenilo, je karoseria...

luky
5. dubna • 9:42

co to tu píšete za blbosti, Fabia I. a Fabia II. se dost lišej, design je dost rozdílnej a taky například sou každá na jinym podvozku, tak jak to asi může bejt face-lift...

Roadmaster
5. dubna • 11:05

He? Podvozek je stejnej! Ale souhlasím, že na první pohled jde o úplně jiná auta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Chochorocho
5. dubna • 12:03

Jak víš, že je podvozek stejný??? Ty machře!!! Nevíš nic a vymýšlíš si!!!!! Občas si přečti třeba svět motorů ty moudrá hlavo!

Skyline
6. dubna • 9:05

Aaaaaaaaa:-D:-D:-D:-D To je jako rict "nevis nic a vymyslis si! Obcas si precti treba Rude pravo":-D:-D:-D:-D

mrazik
5. dubna • 12:28

Kupte si brýle a občas se koukněte co píšou ostatní a ne škodovácký plátek zvaný svět motorů.
auto.idnes.cz :
,,Co se týče podvozku a jízdních vlastností, moc se toho oproti minulé generaci nezměnilo – hlavně zůstal stejný podvozek. "
www.novinky.cz :
,,Kdybychom chtěli hledat změny na podvozku, museli bychom se pustit do přeměřování uložení a průměrů zkrutných stabilizátorů. Podvozek je totiž shodný se starou Fabií."
a mohl bých pokracovat

Pavel
6. dubna • 21:07

To mají být jako nějací odborníci! To je fakt směšný citovat nějakou podřadnou rubriku internetovej novin, kup si někdy motoristický časopisy.

Michal
4. dubna • 16:56

Presne tak. 2 roky dost casu. Treba nove Bravo je facelift Stila a trvalo jim to pry sakumprdum 18 mesicu. A to ty dve auta vypadaji urcite rozdilneji, nez Fabie I a II.

retrik
5. dubna • 9:23

Ty seš ucho, copak rozdílnost designu karoserie musí být závislý na délce přípravy? ;-)

ITTI
5. dubna • 8:39

Poslyš,jedna věc je délka vývoje auta a druhá,kdy je připraveno pro sér.výrobu.Fabia 2 byla hotová v roce 2005,tak neblbni.Měl by Ondrášík zajet do Boleslavi, udělat rozhovor se šéfem vývoje a napsat sem už jednou, jak dkouho co trvá.B-]Když přijde nový Mercedes tř.C,např., tak většina lidí,co se o to nezajímá pozná,že je to Mercedes,ale typ spíš ne a o třídě...no,A klasse je jiná než C či M, to jo.Viděl jsem novou M6, je docela podobná stávající a nevím,v čem by to mělo vadit?

Stanley
4. dubna • 6:28

tvoja logika "nezna mezi", pretoze obrazky swifta tu boli uz davno predtym. Okrem toho trocha natiahnut predok, zmenit svetla, pridat na okna tie cierne ramy za 2 roky spokojne dokazu ( az taki neschopni tam nie su :-)
Skoda, ze sa odstahoval moj sused, ktory pracoval v Boleslavi na novej Fabii, vtedy ma to nenapadlo sa ho opytat, ako to skutocne bolo.
Na taketo nahody ja neverim,

kl
4. dubna • 8:25

uz nekolikrat jsem to tady seriozne nabizel => kdo prinese (najde) dukaz, nazvu ho tim nejvetsim pasakem na svete (a to je slusna cena ne;) =>> bere se jakakoli fotka Swifta z prelomu roku 2001 az 2002, kdy se musel dokoncovat design Fabie II. =>> pak bude vse prokazatelne a prokazane .... ja takovou fotku nenasel

Sleeper
4. dubna • 15:25

Pro všechny pochybovače: Suzuki Concept S měl jako reálný předobraz třetí generace Swiftu premiéru v Paříži 2002...... - http://www.supercars.net/cars/2178.html. Opravdu se divím, že Suzuki ještě nepodalo na boleslavské žalobu :o)

ABC
4. dubna • 10:05

To, že tu fotku nemá kdejakej Jouda z Horní Dolní neznamená, že ji nemohl vidět oni. B-]

kl
4. dubna • 8:30

ale jinak je tu samo "mnohem pravdepodobnejsi teorie": kluci z designu od Skodovky a od Suzuki spolu jednoduse chodej v Mlade Boleslavi na pivo => obe budovy jsou hned vedle sebe, to jste doufam vedeli;))) .....P.S. a znate to, jak je to po par pivech, kazdej chytrej jak radio, neco jako mi tady a vytahuje se pak kdo ma lepsi "auto" a voni to maj trochu jinak, no, holt kdo ma lepsi skicu :-D:-)):-D

Pepa
4. dubna • 7:49

Tvoje naivita je úsměvná. Za dva roky se v automobilovém průmyslu stihne tak p.., nehledě na astronomické náklady spojené byť s jedinou změnou v designu. Experte.

klasik
8. dubna • 22:27

Odkaz mas o par riadkov nizsie http://www.supercars.net/cars/2178.html (rok 2002).
Experte.

Doporučujeme

Články odjinud