F1: Vettelovi se soupeři dívali na zadní světla i v Malajsii

Druhý podnik formule 1 – druhé suverénní vítězství Sebastiana Vettela. Úřadující šampion vedl s vozem Red Bull od začátku až do konce závodu v malajsijském Sepangu a v čele šampionátu už má výrazný čtyřiadvacetibodový náskok. Není to začátek jasné dominance, kterou proslul před desetiletím jeho krajan a sedminásobný mistr světa Michael Schumacher?

Perfektní. Nemohlo to být lepší,“ vykládal rozjásaně Vettel. „Čeká nás ale ještě dlouhá cesta. Ve hře je hodně bodů, takže nesmíme zaspat s hlavou v oblacích. Zítra pro nás začíná Čína. Uvidíme, jak se nám tam bude dařit. Můžeme být na sebe hrdí, zároveň ale musíme jet pořád na plno. Viděli jsme, jak bylo pořadí těsné, mnohem těsnější než v Austrálii. Musíme zachovat chladnou hlavu. Ale nebojím se,“ dodal bojovně Němec.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vítězný Vettel (vlevo) a druhý v cíli Button

Druhé místo vybojoval po taktické jízdě Jenson Button, naopak jeho kolega z týmu McLaren Lewis Hamilton v závěru z boje o podiové umístění vypadl. Ukázalo se, jaký je ve stylu jízdy rozdíl mezi oběma Brity. Zatímco prvně jmenovaný předloňský šampion umí pneumatiky pošetřit, mistr světa z roku 2008 vyznávající agresivní pojetí musel těsně před koncem pro novou sadu gum Pirelli, protože by jinak do cíle zřejmě nedojel.

Button dokonce chvíli doufal, že by mohl bojovat i s vedoucím Vettelem. „Tým mi ale hlásil, abych ustoupil a šetřil pneumatiky. Jako závodník chcete tlačit na leadera, i když víte, že je daleko. Je skvělé dojet druhý a získat osmnáct bodů,“ pochvaloval si.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Heidfeld při zastávce v boxech a krátce po vystoupení z monopostu za cílem

Třetí příčku ve Velké ceně Malajsie vybojoval překvapivě Nick Heidfeld ze stáje Lotus Renault, který tak napodobil týmového parťáka Vitalije Petrova, jemuž se stejný husarský kousek povedl před dvěma týdny v Austrálii. Pro Němce, který se v týmu objevil těsně před začátkem sezony jako náhrada za zraněného Poláka Roberta Kubicu, to znamenalo návrat na stupně vítězů po dvou letech.

Základem jeho úspěchu byl start. „V Austrálii se mi také podařil výrazný posun po startu, ale tady jsem nečekal, že se mi to samé povede ze šestého místa. Moje první stupně vítězů pro Lotus Renault jsou skvělým počinem,“ řekl Heidfeld. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vettel si užívá triumf na stupních vítězů a spolu s kolegy z týmu Red Bull

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků