F1: Vettelovi se soupeři dívali na zadní světla i v Malajsii

Druhý podnik formule 1 – druhé suverénní vítězství Sebastiana Vettela. Úřadující šampion vedl s vozem Red Bull od začátku až do konce závodu v malajsijském Sepangu a v čele šampionátu už má výrazný čtyřiadvacetibodový náskok. Není to začátek jasné dominance, kterou proslul před desetiletím jeho krajan a sedminásobný mistr světa Michael Schumacher?

Perfektní. Nemohlo to být lepší,“ vykládal rozjásaně Vettel. „Čeká nás ale ještě dlouhá cesta. Ve hře je hodně bodů, takže nesmíme zaspat s hlavou v oblacích. Zítra pro nás začíná Čína. Uvidíme, jak se nám tam bude dařit. Můžeme být na sebe hrdí, zároveň ale musíme jet pořád na plno. Viděli jsme, jak bylo pořadí těsné, mnohem těsnější než v Austrálii. Musíme zachovat chladnou hlavu. Ale nebojím se,“ dodal bojovně Němec.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vítězný Vettel (vlevo) a druhý v cíli Button

Druhé místo vybojoval po taktické jízdě Jenson Button, naopak jeho kolega z týmu McLaren Lewis Hamilton v závěru z boje o podiové umístění vypadl. Ukázalo se, jaký je ve stylu jízdy rozdíl mezi oběma Brity. Zatímco prvně jmenovaný předloňský šampion umí pneumatiky pošetřit, mistr světa z roku 2008 vyznávající agresivní pojetí musel těsně před koncem pro novou sadu gum Pirelli, protože by jinak do cíle zřejmě nedojel.

Button dokonce chvíli doufal, že by mohl bojovat i s vedoucím Vettelem. „Tým mi ale hlásil, abych ustoupil a šetřil pneumatiky. Jako závodník chcete tlačit na leadera, i když víte, že je daleko. Je skvělé dojet druhý a získat osmnáct bodů,“ pochvaloval si.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Heidfeld při zastávce v boxech a krátce po vystoupení z monopostu za cílem

Třetí příčku ve Velké ceně Malajsie vybojoval překvapivě Nick Heidfeld ze stáje Lotus Renault, který tak napodobil týmového parťáka Vitalije Petrova, jemuž se stejný husarský kousek povedl před dvěma týdny v Austrálii. Pro Němce, který se v týmu objevil těsně před začátkem sezony jako náhrada za zraněného Poláka Roberta Kubicu, to znamenalo návrat na stupně vítězů po dvou letech.

Základem jeho úspěchu byl start. „V Austrálii se mi také podařil výrazný posun po startu, ale tady jsem nečekal, že se mi to samé povede ze šestého místa. Moje první stupně vítězů pro Lotus Renault jsou skvělým počinem,“ řekl Heidfeld. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vettel si užívá triumf na stupních vítězů a spolu s kolegy z týmu Red Bull
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 114 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Kangoo 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 111 689 km
Cena: 68 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků