F1: Vettelovi se soupeři dívali na zadní světla i v Malajsii

Druhý podnik formule 1 – druhé suverénní vítězství Sebastiana Vettela. Úřadující šampion vedl s vozem Red Bull od začátku až do konce závodu v malajsijském Sepangu a v čele šampionátu už má výrazný čtyřiadvacetibodový náskok. Není to začátek jasné dominance, kterou proslul před desetiletím jeho krajan a sedminásobný mistr světa Michael Schumacher?

Perfektní. Nemohlo to být lepší,“ vykládal rozjásaně Vettel. „Čeká nás ale ještě dlouhá cesta. Ve hře je hodně bodů, takže nesmíme zaspat s hlavou v oblacích. Zítra pro nás začíná Čína. Uvidíme, jak se nám tam bude dařit. Můžeme být na sebe hrdí, zároveň ale musíme jet pořád na plno. Viděli jsme, jak bylo pořadí těsné, mnohem těsnější než v Austrálii. Musíme zachovat chladnou hlavu. Ale nebojím se,“ dodal bojovně Němec.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vítězný Vettel (vlevo) a druhý v cíli Button

Druhé místo vybojoval po taktické jízdě Jenson Button, naopak jeho kolega z týmu McLaren Lewis Hamilton v závěru z boje o podiové umístění vypadl. Ukázalo se, jaký je ve stylu jízdy rozdíl mezi oběma Brity. Zatímco prvně jmenovaný předloňský šampion umí pneumatiky pošetřit, mistr světa z roku 2008 vyznávající agresivní pojetí musel těsně před koncem pro novou sadu gum Pirelli, protože by jinak do cíle zřejmě nedojel.

Button dokonce chvíli doufal, že by mohl bojovat i s vedoucím Vettelem. „Tým mi ale hlásil, abych ustoupil a šetřil pneumatiky. Jako závodník chcete tlačit na leadera, i když víte, že je daleko. Je skvělé dojet druhý a získat osmnáct bodů,“ pochvaloval si.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Heidfeld při zastávce v boxech a krátce po vystoupení z monopostu za cílem

Třetí příčku ve Velké ceně Malajsie vybojoval překvapivě Nick Heidfeld ze stáje Lotus Renault, který tak napodobil týmového parťáka Vitalije Petrova, jemuž se stejný husarský kousek povedl před dvěma týdny v Austrálii. Pro Němce, který se v týmu objevil těsně před začátkem sezony jako náhrada za zraněného Poláka Roberta Kubicu, to znamenalo návrat na stupně vítězů po dvou letech.

Základem jeho úspěchu byl start. „V Austrálii se mi také podařil výrazný posun po startu, ale tady jsem nečekal, že se mi to samé povede ze šestého místa. Moje první stupně vítězů pro Lotus Renault jsou skvělým počinem,“ řekl Heidfeld. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vettel si užívá triumf na stupních vítězů a spolu s kolegy z týmu Red Bull

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 75 153 km
Cena: 91 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 51 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 81 355 km
Cena: 152 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků