F1: Vettel nezačal v Istanbulu dobře. V prvním tréninku rozbil auto

F1: Vettel nezačal v Istanbulu dobře. V prvním tréninku rozbil auto

Vedoucí jezdec průběžného pořadí formule 1 Sebastian Vettel nepotvrdil v pátečním programu Velké ceny Turecka své postavení. Úřadující mistr světa v prvním volném tréninku poškodil monopost Red Bull natolik, že ho mechanici nestačili na druhý připravit, takže v něm nestihl odkroužit ani jediné kolo.

Na vině byl déšť, který během jízdy vůbec neustal, jen měnil intenzitu. Jezdcům dělala na okruhu v Istanbulu největší problémy zatáčka číslo 11, v níž se často dostávali do smyku. Nejhůř dopadl Vettel, který se ale do potíží dostal na jiném místě. Němec boural v osmé zatáčce a kvůli jeho nehodě musel být trénink na čtvrt hodiny přerušen.

Klepněte pro větší obrázek
Sebastian Vettel zatím v Istanbulu nenavázal na své předchozí výsledky

„Dostal jsem se až na krajnici a pak už jsem s tím nemohl nic dělat,“ sdělil týmu vítěz úvodních dvou grand prix letošní sezony po nepříjemném bočním nárazu, ale optimismus do dalších bojů ho neopustil. „Nemyslím, že je to velký problém. Trať známe dobře z minulých let. Uvidíme, vše je otevřené.“

V druhém volném tréninku byl v Istanbulu na suché trati nejrychlejší Jenson Button před Nico Rosbergem. Počasí se v něm umoudřilo a na rozdíl od dopoledne už nepršelo. Jezdci sice začínali na místy vlhké trati, ale od začátku mohli nasadit suché pneumatiky. O nejlepší čas se po celou dobu přetahovali jezdci týmů McLaren a Mercedes. Nakonec Buttona a Rosberga dělilo jen 65 tisícin sekundy. Jejich týmoví kolegové Lewis Hamilton a Michael Schumacher obsadili třetí a čtvrtou příčku.

Král si přeje dojet do osmého místa

V Istanbulu se letos poprvé pojede i formulová série GP2 s českým pilotem Josefem Králem, který se nově představí ve stáji Arden International. Po sobotní kvalifikaci F1 startuje hlavní závod GP2 trvající přibližně hodinu. V neděli dopoledne se jede kratší závod přibližně na 45 minut a piloti na prvních osmi místech do něj odstartují v obráceném pořadí.

„Kvůli pneumatikám Pirelli, které se záměrně rychleji opotřebovávají, bude během závodu docházet k velkému počtu změn. Za největší favority považuji Julese Bianchiho a Romaina Grosjeana, který se vrací z formule 1. Bude mít velkou výhodu, protože pomáhal testovat pneumatiky pro F1. Doufám, že jim náš tým bude stačit,“ řekl Král, který skončil v kvalifikaci desátý.

„V sobotu se pokusím dojet do osmého místa. Jednak to znamená bodový zisk, a pak také nadějnou pozici na startu nedělního závodu,“ prozradil svůj plán. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků