F1: Vettel nezačal v Istanbulu dobře. V prvním tréninku rozbil auto

Vedoucí jezdec průběžného pořadí formule 1 Sebastian Vettel nepotvrdil v pátečním programu Velké ceny Turecka své postavení. Úřadující mistr světa v prvním volném tréninku poškodil monopost Red Bull natolik, že ho mechanici nestačili na druhý připravit, takže v něm nestihl odkroužit ani jediné kolo.

Na vině byl déšť, který během jízdy vůbec neustal, jen měnil intenzitu. Jezdcům dělala na okruhu v Istanbulu největší problémy zatáčka číslo 11, v níž se často dostávali do smyku. Nejhůř dopadl Vettel, který se ale do potíží dostal na jiném místě. Němec boural v osmé zatáčce a kvůli jeho nehodě musel být trénink na čtvrt hodiny přerušen.

Klepněte pro větší obrázek
Sebastian Vettel zatím v Istanbulu nenavázal na své předchozí výsledky

„Dostal jsem se až na krajnici a pak už jsem s tím nemohl nic dělat,“ sdělil týmu vítěz úvodních dvou grand prix letošní sezony po nepříjemném bočním nárazu, ale optimismus do dalších bojů ho neopustil. „Nemyslím, že je to velký problém. Trať známe dobře z minulých let. Uvidíme, vše je otevřené.“

V druhém volném tréninku byl v Istanbulu na suché trati nejrychlejší Jenson Button před Nico Rosbergem. Počasí se v něm umoudřilo a na rozdíl od dopoledne už nepršelo. Jezdci sice začínali na místy vlhké trati, ale od začátku mohli nasadit suché pneumatiky. O nejlepší čas se po celou dobu přetahovali jezdci týmů McLaren a Mercedes. Nakonec Buttona a Rosberga dělilo jen 65 tisícin sekundy. Jejich týmoví kolegové Lewis Hamilton a Michael Schumacher obsadili třetí a čtvrtou příčku.

Král si přeje dojet do osmého místa

V Istanbulu se letos poprvé pojede i formulová série GP2 s českým pilotem Josefem Králem, který se nově představí ve stáji Arden International. Po sobotní kvalifikaci F1 startuje hlavní závod GP2 trvající přibližně hodinu. V neděli dopoledne se jede kratší závod přibližně na 45 minut a piloti na prvních osmi místech do něj odstartují v obráceném pořadí.

„Kvůli pneumatikám Pirelli, které se záměrně rychleji opotřebovávají, bude během závodu docházet k velkému počtu změn. Za největší favority považuji Julese Bianchiho a Romaina Grosjeana, který se vrací z formule 1. Bude mít velkou výhodu, protože pomáhal testovat pneumatiky pro F1. Doufám, že jim náš tým bude stačit,“ řekl Král, který skončil v kvalifikaci desátý.

„V sobotu se pokusím dojet do osmého místa. Jednak to znamená bodový zisk, a pak také nadějnou pozici na startu nedělního závodu,“ prozradil svůj plán. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků