F1: Ve Francii vítězí M. Schumacher

Michael Schumacher vyhrál v Magny Cours před Alonsem a Massou. - Ferrari má v kvalifikaci double. - Představení okruhu Magny Cours. - Důležité krátké zprávy.
F1: Ve Francii vítězí M. Schumacher
Seznam kapitol
  1. GP Francie a pořadí v MS
  2. Představení okruhu a kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků

GP Francie

Po Grand Prix v Montrealu v Kanadě a Indianapolis v USA se šampionát formule 1 vrací zpět do Evropy na francouzský okruh Magny Cours. V sobotním tréninku se nadmíru dařilo stájím  BMW a Williams, ale naopak kvalifikaci jednoznačně ovládly vozy Ferrari. Pole Position vybojoval Michael Schumacher a druhý je Massa. Dosavadní lídr průběžného pořadí a úřadující šampión, Fernando Alonso, stojí na začátku druhé řady, kde jej doplnil Trulli s Toyotou. Dále je Ralf Schuamcher a Kimi Räikkönen.

Před začátkem GP Francie bylo slunečno, teplota vzduchu byla +34 C a trať měla +54 C. Po startu vyrazil nejlépe do závodu Michael Schumacher a druhý Massa tvrdě potlačil útok Alonsa. V cíli čtvrtého kola bylo pořadí na bodovaných místech: 1. M. Schumacher, 2. Massa, 3. Alonso, 4. Trulli, 5. R. Schumacher, 6. Räikkönen, 7. Fisichella a 8. Webber.

V dalších kolech se pořadí neměnilo, Michael Schuamcher na čele navyšoval náskok před ostatními jezdci. Nejmenší rozestupy byly mezi dvojičkami R. Schuamcher - Räikkönen a Webber - de la Rosa. Na konci 15. kola si jako první pro palivo a nové obutí zajel z druhého místa Filipe Massa a odstartoval tak kolotoč výměn. V 19. kole technická porucha vyřadila ze závodu monopost Rubense Barrichella. Po přezutí bylo pořadí na konci 24. kola následující: 1. M. Schumacher, 2. Massa, 3. Alonso, 4. Trulli, 5. Räikkönen, 6. Fisichella, 7. R. Schumacher a 8. Heidfeld (bez zast.).

V dalších několika kolech se na 4. místo před Trulliho posunul Räikkönen, ale finský pilot jako první zajel k druhé zastávce v boxech. V průběhu závodu bylo čím dál více zřejmé, že Renault jede odlišnou strategii než Ferrari a Alonso by se mohl díky pouhým dvěma zastávkám v boxech posunout do čela před M. Schumachera. Pořadí ve 47. kole po druhých zastávkách na bodovaných místech: 1. M. Schumacher, 2. Massa, 3. Alonso, 4. Räikkönen, 5. R. Schumacher, 6. Fisichella, 7. de la Rosa, 8. Coulthard.

Na konci 55. kola došlo zřejmě ke klíčovému okamžiku závodu, Michael Schumacher se po třetí zastávce v boxech vrátil s velkým náskokem (-18 s) před druhým Alonsem. Svůj kalich hořkosti si až do dna vypila stáj Honda, po nezdaru v kvalifikaci v GP Německa vypadl Barrichello a v závěru odstoupil i Button.

Domácí závod vyhrál německý pilot Michael Schumacher před svým největším konkurentem, Fernandem Alonsem, a jejich bodový rozdíl v šampionátu klesl na 17 bodů. Na třetí příčce dojel Filipe Massa a tým Ferrari snížil náskok Renaultu z 26 na 21 bodů. Záskok za Montoyu, Pedro de la Rosa, získal pro McLaren sedmé místo a 2 body.

Výsledky GP Německa

1 M. Schumacher  Ferrari  1:32:07.803 10 b
2 F. Alonso  Renault  + 10.131 8 b
3 F. Massa  Ferrari  + 12.546 6 b
4 R. Schumacher  Toyota  + 27.212 5 b
5 K. Räikkönen  McLaren  + 33.006 4 b
6 G. Fisichella  Renault  + 45.265 3 b
7 P. de la Rosa  McLaren  + 49.407 2 b
8 N. Heidfeld  BMW  + 1 laps 1 b
9 D. Coulthard  Red Bull  + 1 laps  
10 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
11 J. Villeneuve  BMW  + 1 laps  
12 C. Klien  Red Bull  + 1 laps  
13 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
14 N. Rosberg  Williams  + 2 laps  
15 C. Albers  Midland F1  + 2 laps  
16 F. Montagny  Super Aguri  + 3 laps  
Závod nedokončili:
17 J. Button  Honda  + 9 laps  
18 M. Webber  Williams  + 16 laps  
19 J. Trulli  Toyota  + 28 laps  
20 R. Barrichello  Honda  + 52 laps  
21 T. Monteiro  Midland F1  + 56 laps  
22 T. Sato  Super Aguri  + 70 laps

Pořadí v MS

1 F. Alonso  Renault  96 b
2 M. Schumacher  Ferrari  79 b
3 G. Fisichella  Renault  46 b
4 K. Räikkönen  McLaren  43 b
5 F. Massa  Ferrari  42 b
6 JP. Montoya  McLaren  26 b
7 J. Button  Honda  16 b
8 R. Barrichello  Honda  16 b
9 R. Schumacher  Toyota  13 b
10 N. Heidfeld  BMW  13 b

Pohár konstruktérů

1 Renault  142 b
2 Ferrari  121 b
3 McLaren  71 b
4 Honda  32 b
5 Toyota  21 b
6 BMW  20 b
7 Red Bull  11 b
8 Williams  10 b
9 Scuderia Toro Rosso  1 b

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Francie a pořadí v MS
  2. Představení okruhu a kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků