F1: Ve Francii vítězí M. Schumacher

Michael Schumacher vyhrál v Magny Cours před Alonsem a Massou. - Ferrari má v kvalifikaci double. - Představení okruhu Magny Cours. - Důležité krátké zprávy.
F1: Ve Francii vítězí M. Schumacher
Seznam kapitol
  1. GP Francie a pořadí v MS
  2. Představení okruhu a kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků

GP Francie

Po Grand Prix v Montrealu v Kanadě a Indianapolis v USA se šampionát formule 1 vrací zpět do Evropy na francouzský okruh Magny Cours. V sobotním tréninku se nadmíru dařilo stájím  BMW a Williams, ale naopak kvalifikaci jednoznačně ovládly vozy Ferrari. Pole Position vybojoval Michael Schumacher a druhý je Massa. Dosavadní lídr průběžného pořadí a úřadující šampión, Fernando Alonso, stojí na začátku druhé řady, kde jej doplnil Trulli s Toyotou. Dále je Ralf Schuamcher a Kimi Räikkönen.

Před začátkem GP Francie bylo slunečno, teplota vzduchu byla +34 C a trať měla +54 C. Po startu vyrazil nejlépe do závodu Michael Schumacher a druhý Massa tvrdě potlačil útok Alonsa. V cíli čtvrtého kola bylo pořadí na bodovaných místech: 1. M. Schumacher, 2. Massa, 3. Alonso, 4. Trulli, 5. R. Schumacher, 6. Räikkönen, 7. Fisichella a 8. Webber.

V dalších kolech se pořadí neměnilo, Michael Schuamcher na čele navyšoval náskok před ostatními jezdci. Nejmenší rozestupy byly mezi dvojičkami R. Schuamcher - Räikkönen a Webber - de la Rosa. Na konci 15. kola si jako první pro palivo a nové obutí zajel z druhého místa Filipe Massa a odstartoval tak kolotoč výměn. V 19. kole technická porucha vyřadila ze závodu monopost Rubense Barrichella. Po přezutí bylo pořadí na konci 24. kola následující: 1. M. Schumacher, 2. Massa, 3. Alonso, 4. Trulli, 5. Räikkönen, 6. Fisichella, 7. R. Schumacher a 8. Heidfeld (bez zast.).

V dalších několika kolech se na 4. místo před Trulliho posunul Räikkönen, ale finský pilot jako první zajel k druhé zastávce v boxech. V průběhu závodu bylo čím dál více zřejmé, že Renault jede odlišnou strategii než Ferrari a Alonso by se mohl díky pouhým dvěma zastávkám v boxech posunout do čela před M. Schumachera. Pořadí ve 47. kole po druhých zastávkách na bodovaných místech: 1. M. Schumacher, 2. Massa, 3. Alonso, 4. Räikkönen, 5. R. Schumacher, 6. Fisichella, 7. de la Rosa, 8. Coulthard.

Na konci 55. kola došlo zřejmě ke klíčovému okamžiku závodu, Michael Schumacher se po třetí zastávce v boxech vrátil s velkým náskokem (-18 s) před druhým Alonsem. Svůj kalich hořkosti si až do dna vypila stáj Honda, po nezdaru v kvalifikaci v GP Německa vypadl Barrichello a v závěru odstoupil i Button.

Domácí závod vyhrál německý pilot Michael Schumacher před svým největším konkurentem, Fernandem Alonsem, a jejich bodový rozdíl v šampionátu klesl na 17 bodů. Na třetí příčce dojel Filipe Massa a tým Ferrari snížil náskok Renaultu z 26 na 21 bodů. Záskok za Montoyu, Pedro de la Rosa, získal pro McLaren sedmé místo a 2 body.

Výsledky GP Německa

1 M. Schumacher  Ferrari  1:32:07.803 10 b
2 F. Alonso  Renault  + 10.131 8 b
3 F. Massa  Ferrari  + 12.546 6 b
4 R. Schumacher  Toyota  + 27.212 5 b
5 K. Räikkönen  McLaren  + 33.006 4 b
6 G. Fisichella  Renault  + 45.265 3 b
7 P. de la Rosa  McLaren  + 49.407 2 b
8 N. Heidfeld  BMW  + 1 laps 1 b
9 D. Coulthard  Red Bull  + 1 laps  
10 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
11 J. Villeneuve  BMW  + 1 laps  
12 C. Klien  Red Bull  + 1 laps  
13 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
14 N. Rosberg  Williams  + 2 laps  
15 C. Albers  Midland F1  + 2 laps  
16 F. Montagny  Super Aguri  + 3 laps  
Závod nedokončili:
17 J. Button  Honda  + 9 laps  
18 M. Webber  Williams  + 16 laps  
19 J. Trulli  Toyota  + 28 laps  
20 R. Barrichello  Honda  + 52 laps  
21 T. Monteiro  Midland F1  + 56 laps  
22 T. Sato  Super Aguri  + 70 laps

Pořadí v MS

1 F. Alonso  Renault  96 b
2 M. Schumacher  Ferrari  79 b
3 G. Fisichella  Renault  46 b
4 K. Räikkönen  McLaren  43 b
5 F. Massa  Ferrari  42 b
6 JP. Montoya  McLaren  26 b
7 J. Button  Honda  16 b
8 R. Barrichello  Honda  16 b
9 R. Schumacher  Toyota  13 b
10 N. Heidfeld  BMW  13 b

Pohár konstruktérů

1 Renault  142 b
2 Ferrari  121 b
3 McLaren  71 b
4 Honda  32 b
5 Toyota  21 b
6 BMW  20 b
7 Red Bull  11 b
8 Williams  10 b
9 Scuderia Toro Rosso  1 b

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Francie a pořadí v MS
  2. Představení okruhu a kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků

bazar

Renault Scenic 1,5
Rok výroby: 2007
Stav: 156 336 km
Cena: 77 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 168 583 km
Cena: 51 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků