F1: v GP Německa vítězí domácí M. Schumacher

Z Německa si double odvezl tým Ferrari, třetí dojel Räikkönen. - Výsledky kvalifikace a všech tří měřených tréninků.
F1: v GP Německa vítězí domácí M. Schumacher
Seznam kapitol
  1. GP Německa a průběžné pořadí v MS
  2. Představení okruhu a kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků

GP Německa

Po GP Francie, kde před dvěma týdny vyhrál Michael Schumacher před Alonsem a Massou, se šampionát posunul do sousední země, na německý okruh Hockenheim. V kvalifikaci se opět očekával souboj dvou letošních rivalů, M. Schumachera a Alonsa, ale výborným výkonem Pole Position získal Kimi Räikkönen. Za ním stojí "Rudé duo", M. Schumacher - Massa a druhou řadu doplňuje Jenson Button. Fernando Alonso je až na sedmém místě a jistě se bude snažit tlačit dopředu.

Těsně před startem Velké ceny Německa bylo polojasno, teplota vzduchu byla +33 C, asfalt byl rozpálen na +48 C. Start vyšel na jedničku první trojici, ale Jenson Button se propadl o dvě pozice. Napínavé první kolo přineslo spoustu předjížděcích manévrů, David Coulthard si monopostem povyskočil a Nick Rosberg po přistrčení zezadu vyletěl až do bariéry. V třetím kole odstoupil z bodovaných míst de la Rosa, když jeho monopost překvapivě brzo vypověděl službu. Pořadí v cíli pátého kola: 1. Räikkönen, 2. M. Schumacher, 3. Massa, 4. Button, 5. Fisichella, 6. Alonso, 7. Webber a 8. Barrichello.

V osmém kole už ztrácel šestý Alonso na vedoucího Räikkönena přes 17 s, což naznačovalo, že Kimi možná pojede o zastávku více než jezdci týmu Renault. Kimi Räikkönen zajel na konci 10. kola a kvůli nějakým komplikacím trvala jeho zastávka přes 15 s. Räikkönen se vrátil na trať na 8. místě. Na čelo se tak posunul Michael Schumacher a jeho záda kryl Filipe Massa. Do garáže byl zatlačen monopost Nicka Heidfelda.

V 19. kole vyšlehly plameny ze zadní části vozu Rubense Barrichella a Brazilec musel monopost odstavit u svodidel. Další kola přinesly první zastávky v boxech u týmů Ferrari a Renault. Pořadí na konci 24. kola na bodovaných místech: 1. M. Schumacher, 2. Massa, 3. Webber (bez zast.), 4. Button, 5. Räikkönen, 6. Klien (bez zast.), 7. Fisichella a 8. Trulli (bez zast.).

Na konci 29. kola zajel Räikkönen jako první ze špičky k druhé zastávce v boxech a klesl na sedmé místo za Alonsa. O tři kola později vyletěl z trati Jacques Villeneuve a tvrdě narazil do bariéry. Naštěstí se mu nic nestalo. Ralf Schumacher byl ve výjezdu od mechaniků rychlejší než povolují pravidla a dostal penalizaci projetí boxovou uličkou. V 39. kole se čistě na čtvrté místo protáhl Webber a za svými zády nechal Fisichellu.

Na čele si v klidu kroužily oba vozy stáje Ferrari s náskokem, který by jim měl vydržet až do cíle. Deset kol před cílem se Kimi Räikkönen dostal na třetí místo před Buttona. O další dvě kola později vypověděl službu vůz Marka Webbera a na osmé místo se posunul Christian Klien.

GP Německa vyhrál domácí pilot Michael Schumacher a double pro Ferrari vybojoval druhým místem Filipe Massa. Dobrý výkon podal Kimi Räikkönen a dojel si zaslouženě pro třetí místo. Alonso dojel pátý a jeho náskok před M. Schumacherem se snížil na pouhých 11 bodů.

Výsledky GP Německa

1 M. Schumacher  Ferrari  1:27:51.693 10 b
2 F. Massa  Ferrari  + 0.720 8 b
3 K. Räikkönen  McLaren  + 13.206 6 b
4 J. Button  Honda  + 18.898 5 b
5 F. Alonso  Renault  + 23.707 4 b
6 G. Fisichella  Renault  + 24.814 3 b
7 J. Trulli  Toyota  + 26.544 2 b
8 C. Klien  Red Bull  + 48.131 1 b
9 R. Schumacher  Toyota  + 1:00.351  
10 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
11 D. Coulthard  Red Bull  + 1 laps  
12 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
13 C. Albers  Midland F1  + 1 laps  
14 T. Monteiro  Midland F1  + 0 laps  
Závod nedokončili:
15 M. Webber  Williams  + 9 laps  
16 T. Sato  Super Aguri  + 30 laps  
17 J. Villeneuve  BMW  + 35 laps  
18 R. Barrichello  Honda  + 48 laps  
19 N. Heidfeld  BMW  + 58 laps  
20 P. de la Rosa  McLaren  + 64 laps  
21 S. Yamamoto  Super Aguri  + 65 laps  
22 N. Rosberg  Williams  + 66 laps

Průběžné pořadí v MS

1 F. Alonso  Renault  100 b
2 M. Schumacher  Ferrari  89 b
3 F. Massa  Ferrari  50 b
4 G. Fisichella  Renault  49 b
5 K. Räikkönen  McLaren  49 b
6 JP. Montoya  McLaren  26 b
7 J. Button  Honda  21 b
8 R. Barrichello  Honda  16 b
9 R. Schumacher  Toyota  13 b
10 N. Heidfeld  BMW  13 b

Pohár konstruktérů

1 Renault  149 b
2 Ferrari  139 b
3 McLaren  77 b
4 Honda  37 b
5 Toyota  23 b
6 BMW  20 b
7 Red Bull  12 b
8 Williams  10 b
9 Scuderia Toro Rosso  1 b

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Německa a průběžné pořadí v MS
  2. Představení okruhu a kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků