F1: v GP Německa vítězí domácí M. Schumacher

Z Německa si double odvezl tým Ferrari, třetí dojel Räikkönen. - Výsledky kvalifikace a všech tří měřených tréninků.
F1: v GP Německa vítězí domácí M. Schumacher
Seznam kapitol
  1. GP Německa a průběžné pořadí v MS
  2. Představení okruhu a kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků

GP Německa

Po GP Francie, kde před dvěma týdny vyhrál Michael Schumacher před Alonsem a Massou, se šampionát posunul do sousední země, na německý okruh Hockenheim. V kvalifikaci se opět očekával souboj dvou letošních rivalů, M. Schumachera a Alonsa, ale výborným výkonem Pole Position získal Kimi Räikkönen. Za ním stojí "Rudé duo", M. Schumacher - Massa a druhou řadu doplňuje Jenson Button. Fernando Alonso je až na sedmém místě a jistě se bude snažit tlačit dopředu.

Těsně před startem Velké ceny Německa bylo polojasno, teplota vzduchu byla +33 C, asfalt byl rozpálen na +48 C. Start vyšel na jedničku první trojici, ale Jenson Button se propadl o dvě pozice. Napínavé první kolo přineslo spoustu předjížděcích manévrů, David Coulthard si monopostem povyskočil a Nick Rosberg po přistrčení zezadu vyletěl až do bariéry. V třetím kole odstoupil z bodovaných míst de la Rosa, když jeho monopost překvapivě brzo vypověděl službu. Pořadí v cíli pátého kola: 1. Räikkönen, 2. M. Schumacher, 3. Massa, 4. Button, 5. Fisichella, 6. Alonso, 7. Webber a 8. Barrichello.

V osmém kole už ztrácel šestý Alonso na vedoucího Räikkönena přes 17 s, což naznačovalo, že Kimi možná pojede o zastávku více než jezdci týmu Renault. Kimi Räikkönen zajel na konci 10. kola a kvůli nějakým komplikacím trvala jeho zastávka přes 15 s. Räikkönen se vrátil na trať na 8. místě. Na čelo se tak posunul Michael Schumacher a jeho záda kryl Filipe Massa. Do garáže byl zatlačen monopost Nicka Heidfelda.

V 19. kole vyšlehly plameny ze zadní části vozu Rubense Barrichella a Brazilec musel monopost odstavit u svodidel. Další kola přinesly první zastávky v boxech u týmů Ferrari a Renault. Pořadí na konci 24. kola na bodovaných místech: 1. M. Schumacher, 2. Massa, 3. Webber (bez zast.), 4. Button, 5. Räikkönen, 6. Klien (bez zast.), 7. Fisichella a 8. Trulli (bez zast.).

Na konci 29. kola zajel Räikkönen jako první ze špičky k druhé zastávce v boxech a klesl na sedmé místo za Alonsa. O tři kola později vyletěl z trati Jacques Villeneuve a tvrdě narazil do bariéry. Naštěstí se mu nic nestalo. Ralf Schumacher byl ve výjezdu od mechaniků rychlejší než povolují pravidla a dostal penalizaci projetí boxovou uličkou. V 39. kole se čistě na čtvrté místo protáhl Webber a za svými zády nechal Fisichellu.

Na čele si v klidu kroužily oba vozy stáje Ferrari s náskokem, který by jim měl vydržet až do cíle. Deset kol před cílem se Kimi Räikkönen dostal na třetí místo před Buttona. O další dvě kola později vypověděl službu vůz Marka Webbera a na osmé místo se posunul Christian Klien.

GP Německa vyhrál domácí pilot Michael Schumacher a double pro Ferrari vybojoval druhým místem Filipe Massa. Dobrý výkon podal Kimi Räikkönen a dojel si zaslouženě pro třetí místo. Alonso dojel pátý a jeho náskok před M. Schumacherem se snížil na pouhých 11 bodů.

Výsledky GP Německa

1 M. Schumacher  Ferrari  1:27:51.693 10 b
2 F. Massa  Ferrari  + 0.720 8 b
3 K. Räikkönen  McLaren  + 13.206 6 b
4 J. Button  Honda  + 18.898 5 b
5 F. Alonso  Renault  + 23.707 4 b
6 G. Fisichella  Renault  + 24.814 3 b
7 J. Trulli  Toyota  + 26.544 2 b
8 C. Klien  Red Bull  + 48.131 1 b
9 R. Schumacher  Toyota  + 1:00.351  
10 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
11 D. Coulthard  Red Bull  + 1 laps  
12 S. Speed  Scuderia Toro Rosso  + 1 laps  
13 C. Albers  Midland F1  + 1 laps  
14 T. Monteiro  Midland F1  + 0 laps  
Závod nedokončili:
15 M. Webber  Williams  + 9 laps  
16 T. Sato  Super Aguri  + 30 laps  
17 J. Villeneuve  BMW  + 35 laps  
18 R. Barrichello  Honda  + 48 laps  
19 N. Heidfeld  BMW  + 58 laps  
20 P. de la Rosa  McLaren  + 64 laps  
21 S. Yamamoto  Super Aguri  + 65 laps  
22 N. Rosberg  Williams  + 66 laps

Průběžné pořadí v MS

1 F. Alonso  Renault  100 b
2 M. Schumacher  Ferrari  89 b
3 F. Massa  Ferrari  50 b
4 G. Fisichella  Renault  49 b
5 K. Räikkönen  McLaren  49 b
6 JP. Montoya  McLaren  26 b
7 J. Button  Honda  21 b
8 R. Barrichello  Honda  16 b
9 R. Schumacher  Toyota  13 b
10 N. Heidfeld  BMW  13 b

Pohár konstruktérů

1 Renault  149 b
2 Ferrari  139 b
3 McLaren  77 b
4 Honda  37 b
5 Toyota  23 b
6 BMW  20 b
7 Red Bull  12 b
8 Williams  10 b
9 Scuderia Toro Rosso  1 b

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Německa a průběžné pořadí v MS
  2. Představení okruhu a kvalifikace
  3. Výsledky všech měřených tréninků
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků