F1 o moc napínavější nebude. Známe 5 důvodů, proč se nebude předjíždět

Formule 1 vkročila v neděli prvním závodem do nové sezony. Od značně přepracovaných vozů fanoušci očekávali mnoho předjíždění a atraktivních soubojů. Z tohoto pohledu pro ně byla úvodní velká cena hořkým zklamáním.

Nové monoposty Formule 1 se začaly odhalovat už v únoru a nutno říct, že po letech experimentování vypadají opět dravě. Jenže design není všechno a přepracování vozů, které mělo zajistit více soubojů a předjíždění, se minulo účinkem. V prvním závodě sezony ho totiž bylo žalostně málo.

Sezona F1 startuje. Víte, jakými změnami monoposty prošly?

Sezona F1 startuje. Víte, jakými změnami monoposty prošly?

Fanoušek u televizní obrazovky musel dávat hodně velký pozor, aby během úvodního podniku v Austrálii alespoň nějaké předjetí na závodní dráze zaregistroval. V údajích statistického webu Forix dokonce stojí, že během závodu došlo na trati pouze k třem předjetím! Vybrali jsme pro vás pětici hlavních důvodů, proč je předjíždění v tomto roce ještě obtížnější.

1. Širší vozy

Kvůli větším pneumatikám a přepracovaným aerodynamickým prvkům jsou vozy nyní o 20 centimetrů širší. Během soubojů kolo na kolo je tudíž na trati mnohem méně místa. Na australském okruhu, který je složen z civilních komunikací, je to problém. A to raději nepřemýšlíme nad tím, jaké trable to pro závodníky bude znamenat v uzounkých uličkách Monaka.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky