F1 o moc napínavější nebude. Známe 5 důvodů, proč se nebude předjíždět

Formule 1 vkročila v neděli prvním závodem do nové sezony. Od značně přepracovaných vozů fanoušci očekávali mnoho předjíždění a atraktivních soubojů. Z tohoto pohledu pro ně byla úvodní velká cena hořkým zklamáním.

Nové monoposty Formule 1 se začaly odhalovat už v únoru a nutno říct, že po letech experimentování vypadají opět dravě. Jenže design není všechno a přepracování vozů, které mělo zajistit více soubojů a předjíždění, se minulo účinkem. V prvním závodě sezony ho totiž bylo žalostně málo.

Sezona F1 startuje. Víte, jakými změnami monoposty prošly?

Sezona F1 startuje. Víte, jakými změnami monoposty prošly?

Fanoušek u televizní obrazovky musel dávat hodně velký pozor, aby během úvodního podniku v Austrálii alespoň nějaké předjetí na závodní dráze zaregistroval. V údajích statistického webu Forix dokonce stojí, že během závodu došlo na trati pouze k třem předjetím! Vybrali jsme pro vás pětici hlavních důvodů, proč je předjíždění v tomto roce ještě obtížnější.

1. Širší vozy

Kvůli větším pneumatikám a přepracovaným aerodynamickým prvkům jsou vozy nyní o 20 centimetrů širší. Během soubojů kolo na kolo je tudíž na trati mnohem méně místa. Na australském okruhu, který je složen z civilních komunikací, je to problém. A to raději nepřemýšlíme nad tím, jaké trable to pro závodníky bude znamenat v uzounkých uličkách Monaka.

Klepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků