Tanhle Navara je výsledkem dvouleté práce. Na silnici jí to jde mnohem lépe než v terénu. Má totiž doslova supersportovní geny!
Je tomu více než rok kdy se tým z SB Motorsport v Essexu rozhodl pro extrémní přestavbu Nissanu Navara. Pravděpodobně z nudy během covidové pandemie. Na mnoha trzích včetně České republiky už lze koupit jen skladové vozy. Všichni doufají, že nástupce Navary je ve vývoji, ale automobilka zatím mlčí.
Bytelný pick-up, který si lidé chválí pro komfortní jízdní vlastnosti, díky zadní nápravě s pružinami, skrývá velký potenciál pro další úpravy. SB Motorsport však nezdokonalil schopnosti v terénu ani převozu těžkého nákladu. Naopak se vydal cestou extrémního výkonu na asfaltu.
Tahle Navara je pravděpodobně první, která dostala pohonné ústrojí ze supersportu GT-R. Ten je mimochodem také stahován z evropského trhu. Standardní šestiválec 3,8 litru byl zvětšen na objem 4,1 litru a po naladění řídicí jednotkou Syvecs dodává výkon rovných 1000 koní. Ty putují na všechna čtyři kola prostřednictvím na zakázku vyrobené dvouspojkové převodovky od Dodson Motorsport z Nového Zélandu.
Ze supersportu pocházejí i pomocné rámy, které doplňuje závodní podvozková sada KW V4 spolu s hydraulickou úpravou světlé výšky. Původní 16palcová kola nahradil 20palcový set BBS. Výkonný brzdový systém řad RC6 a RC4 dodala společnost Alcon.
Spolu s upraveným podvozkem dostala extrémní úpravu také karoserie oděná do zakázkového bodykitu. Jeho dominantou jsou nafouklé blatníky spojené nástavci s nástupní lištou. Stejně svérázné jsou i oba nárazníky. V interiéru najdeme volant z GT-R, digitální přístrojový panel, anatomické sedačky a multimediální zařízení Kanwood.
Výsledek dvouleté práce pravděpodobně uvidíme v akci na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.