Nejnovější počin společnosti Prodrive se jmenuje Hunter a skalní příznivci Dakaru ihned poznají, že se karoserie nápadně podobá speciálu Bahrain Raid Xtreme, s nímž závodil Sebastien Loeb.

Nejnovější počin společnosti Prodrive se jmenuje Hunter a skalní příznivci Dakaru ihned poznají, že se karoserie nápadně podobá speciálu Bahrain Raid Xtreme, s nímž závodil Sebastien Loeb.

Ano, Hunter ze soutěžního speciálu přímo vychází, ale protože není svazován žádnými předpisy závodních kategorií, mohli tvůrci vytvořit skutečnou bestii.  Prodrive

Ano, Hunter ze soutěžního speciálu přímo vychází, ale protože není svazován žádnými předpisy závodních kategorií, mohli tvůrci vytvořit skutečnou bestii.  | Prodrive

V Hunteru je sice stejná V6 3,5 litru se dvěma turbodmychadly, ale díky novému naladění a několika vylepšení nabídne výkon plných 600 koní s točivým momentem 700 Nm. 

V Hunteru je sice stejná V6 3,5 litru se dvěma turbodmychadly, ale díky novému naladění a několika vylepšení nabídne výkon plných 600 koní s točivým momentem 700 Nm. 

Pro lepší představu, je to o 50 % více, než měl Loeb ve svém speciálu! Prodrive

Pro lepší představu, je to o 50 % více, než měl Loeb ve svém speciálu! | Prodrive

I když spotřeba nebude nejmenší, 480litrová nádrž se postará o solidní dojezd. 

I když spotřeba nebude nejmenší, 480litrová nádrž se postará o solidní dojezd. 

Prodrive ladil vůz v Banbury ve Spojeném království a pro zlepšení chování vozu v „běžném provozu“ vyměnil sekvenční manuál za plynulejší koncepci s pádly pod volantem.  Prodrive

Prodrive ladil vůz v Banbury ve Spojeném království a pro zlepšení chování vozu v „běžném provozu“ vyměnil sekvenční manuál za plynulejší koncepci s pádly pod volantem.  | Prodrive

Výsledkem je teoretické zdolání 100 km/h za méně než 4 sekundy a maximální rychlost blížící se 300 km/h. Prodrive

Výsledkem je teoretické zdolání 100 km/h za méně než 4 sekundy a maximální rychlost blížící se 300 km/h. | Prodrive

Hunter je ale vybaven 35palcovými terénními pneumatikami, které jsou určené spíše pro hrátky v písku než na asfaltu. Prodrive

Hunter je ale vybaven 35palcovými terénními pneumatikami, které jsou určené spíše pro hrátky v písku než na asfaltu. | Prodrive

Tomuto zaměření odpovídá také prostorový rám z vysokopevnostní oceli poskytující pevný základ pro přesnou optimalizaci geometrie.  Prodrive

Tomuto zaměření odpovídá také prostorový rám z vysokopevnostní oceli poskytující pevný základ pro přesnou optimalizaci geometrie.  | Prodrive

Podvozek Hunteru využívá dvojitá příčná ramena s duálními tlumiči a zdvihem 400 mm.  Prodrive

Podvozek Hunteru využívá dvojitá příčná ramena s duálními tlumiči a zdvihem 400 mm.  | Prodrive

To je o 50 mm více než u soutěžního speciálu. Prodrive

To je o 50 mm více než u soutěžního speciálu. | Prodrive

S krocením výkonu mají plné ruce práce šestipístkové třmeny s odvětrávanými kotouči na všech kolech. Prodrive

S krocením výkonu mají plné ruce práce šestipístkové třmeny s odvětrávanými kotouči na všech kolech. | Prodrive

Pro snížení hmotnosti  a její příkladné rozložení je celá karoserie vyrobena z karbonového kompozitu zahrnujícího recyklované materiály vyrobené v zázemí Prodrivu.  Prodrive

Pro snížení hmotnosti  a její příkladné rozložení je celá karoserie vyrobena z karbonového kompozitu zahrnujícího recyklované materiály vyrobené v zázemí Prodrivu.  | Prodrive

Tvary Loebova speciálu, které Hunter ctí, navrhl Ian Callum, slavný designér značek Ford, TWR, Aston Martin a Jaguar.  Prodrive

Tvary Loebova speciálu, které Hunter ctí, navrhl Ian Callum, slavný designér značek Ford, TWR, Aston Martin a Jaguar.  | Prodrive

Tým jej znovu povolal pro přepracování interiéru. Ten nyní více odpovídá potřebám „silničního vozu“, i když v něm nechybí bezpečnostní klec FIA. Prodrive

Tým jej znovu povolal pro přepracování interiéru. Ten nyní více odpovídá potřebám „silničního vozu“, i když v něm nechybí bezpečnostní klec FIA. | Prodrive

Základní jízdní data má řidič před sebou na digitálním štítu a ostatní funkce nastavuje skrze ovladače na středové konzoli. Prodrive

Základní jízdní data má řidič před sebou na digitálním štítu a ostatní funkce nastavuje skrze ovladače na středové konzoli. | Prodrive

První prototyp je v současné době na testování právě na Středním východě, kde slouží i ke zkušebním jízdám pro potenciální zájemce. Ti si budou muset připravit minimálně 1 250 000 GBP, tedy přibližně 37 125 000 Kč. Prodrive

První prototyp je v současné době na testování právě na Středním východě, kde slouží i ke zkušebním jízdám pro potenciální zájemce. Ti si budou muset připravit minimálně 1 250 000 GBP, tedy přibližně 37 125 000 Kč. | Prodrive

David Richards, předseda společnosti Prodrive, řekl, že je na trhu mnoho supersportovních vozů, které pro využití svého potenciálu potřebují perfektní silnice a mnohdy i závodní trať. Prodrive

David Richards, předseda společnosti Prodrive, řekl, že je na trhu mnoho supersportovních vozů, které pro využití svého potenciálu potřebují perfektní silnice a mnohdy i závodní trať. | Prodrive

Hunter vznikl pro hrátky v pouštních dunách na Středním východě, kde místní prostředí nabízí nové možnosti vyžití.  Prodrive

Hunter vznikl pro hrátky v pouštních dunách na Středním východě, kde místní prostředí nabízí nové možnosti vyžití.  | Prodrive

Ano, Hunter ze soutěžního speciálu přímo vychází, ale protože není svazován žádnými předpisy závodních kategorií, mohli tvůrci vytvořit skutečnou bestii.  Prodrive
V Hunteru je sice stejná V6 3,5 litru se dvěma turbodmychadly, ale díky novému naladění a několika vylepšení nabídne výkon plných 600 koní s točivým momentem 700 Nm. 
Pro lepší představu, je to o 50 % více, než měl Loeb ve svém speciálu! Prodrive
I když spotřeba nebude nejmenší, 480litrová nádrž se postará o solidní dojezd. 
19
Fotogalerie

Extrémní Hunter testují potenciální zákazníci. Má o polovinu vyšší výkon než dakarský speciál Sebastiena Loeba, ze kterého vychází

Na trhu je mnoho extrémních automobilů pro rychlé průjezdy terénem, ovšem Hunter vychází přímo z dakarského speciálu Sebastiena Loeba. Jen má o 50 % více výkonu a lepší podvozek. Dokážete si ro představit?

Přemýšleli jste někdy, jaké to asi je řídit dakarský speciál? Společnost Prodrive vám něco takového splní a přidá ještě mnohem více síly! Její nejnovější počin se jmenuje Hunter a skalní příznivci Dakaru ihned poznají, že se karoserie nápadně podobá speciálu Bahrain Raid Xtreme, s nímž závodil Sebastien Loeb.

Ano, Hunter ze soutěžního speciálu přímo vychází, ale protože není svazován žádnými předpisy závodních kategorií, mohli tvůrci vytvořit skutečnou bestii. V útrobách Hunteru je sice stejná V6 3,5 litru se dvěma turbodmychadly, ale díky novému naladění a několika vylepšení nabídne výkon plných 600 koní a točivý moment 700 Nm. Pro lepší představu, je to o 50 % více, než měl Loeb ve svém speciálu! I když spotřeba nebude nejmenší, 480litrová nádrž se postará o solidní dojezd. 

Prodrive ladil vůz v Banbury ve Spojeném království a pro zlepšení chování vozu v „běžném provozu“ vyměnil sekvenční manuál za plynulejší koncepci s pádly pod volantem. Výsledkem je teoretické zdolání 100 km/h za méně než 4 sekundy a maximální rychlost blížící se 300 km/h. Hunter je ale vybaven 35palcovými terénními pneumatikami, které jsou určené spíše pro hrátky v písku než na asfaltu.

Tomuto zaměření odpovídá také prostorový rám z vysokopevnostní oceli poskytující pevný základ pro přesnou optimalizaci geometrie. Podvozek Hunteru využívá dvojitá příčná ramena s duálními tlumiči a zdvihem 400 mm. To je o 50 mm více než u soutěžního speciálu. S krocením výkonu mají plné ruce práce šestipístkové třmeny s odvětrávanými kotouči na všech kolech.

Pro snížení hmotnosti  a její příkladné rozložení je celá karoserie vyrobena z karbonového kompozitu zahrnujícího recyklované materiály vyrobené v zázemí Prodrivu. Tvary Loebova speciálu, které Hunter ctí, navrhl Ian Callum, slavný designér značek Ford, TWR, Aston Martin a Jaguar. Tým jej znovu povolal pro přepracování interiéru. Ten nyní více odpovídá potřebám „silničního vozu“, i když v něm nechybí bezpečnostní klec FIA. Základní jízdní data má řidič před sebou na digitálním štítu a ostatní funkce nastavuje skrze ovladače na středové konzoli.

David Richards, předseda společnosti Prodrive, řekl, že je na trhu mnoho supersportovních vozů, které pro využití svého potenciálu potřebují perfektní silnice a mnohdy i závodní trať. Hunter vznikl pro hrátky v pouštních dunách na Středním východě, kde místní prostředí nabízí nové možnosti vyžití. Zároveň je to možnost, jak může běžný smrtelník zažít pocit z řízení závodního speciálu s ještě vyšším výkonem a lepším podvozkem. Zároveň dodal, že první prototyp je v současné době na testování právě na Středním východě, kde slouží i ke zkušebním jízdám pro potenciální zájemce. Ti si budou muset připravit minimálně 1.250.000 liber, tedy přibližně 37.000.000 Kč.

Doporučujeme

Články odjinud