Na trhu je mnoho extrémních automobilů pro rychlé průjezdy terénem, ovšem Hunter vychází přímo z dakarského speciálu Sebastiena Loeba. Jen má o 50 % více výkonu a lepší podvozek. Dokážete si ro představit?
Přemýšleli jste někdy, jaké to asi je řídit dakarský speciál? Společnost Prodrive vám něco takového splní a přidá ještě mnohem více síly! Její nejnovější počin se jmenuje Hunter a skalní příznivci Dakaru ihned poznají, že se karoserie nápadně podobá speciálu Bahrain Raid Xtreme, s nímž závodil Sebastien Loeb.
Ano, Hunter ze soutěžního speciálu přímo vychází, ale protože není svazován žádnými předpisy závodních kategorií, mohli tvůrci vytvořit skutečnou bestii. V útrobách Hunteru je sice stejná V6 3,5 litru se dvěma turbodmychadly, ale díky novému naladění a několika vylepšení nabídne výkon plných 600 koní a točivý moment 700 Nm. Pro lepší představu, je to o 50 % více, než měl Loeb ve svém speciálu! I když spotřeba nebude nejmenší, 480litrová nádrž se postará o solidní dojezd.
Prodrive ladil vůz v Banbury ve Spojeném království a pro zlepšení chování vozu v „běžném provozu“ vyměnil sekvenční manuál za plynulejší koncepci s pádly pod volantem. Výsledkem je teoretické zdolání 100 km/h za méně než 4 sekundy a maximální rychlost blížící se 300 km/h. Hunter je ale vybaven 35palcovými terénními pneumatikami, které jsou určené spíše pro hrátky v písku než na asfaltu.
Tomuto zaměření odpovídá také prostorový rám z vysokopevnostní oceli poskytující pevný základ pro přesnou optimalizaci geometrie. Podvozek Hunteru využívá dvojitá příčná ramena s duálními tlumiči a zdvihem 400 mm. To je o 50 mm více než u soutěžního speciálu. S krocením výkonu mají plné ruce práce šestipístkové třmeny s odvětrávanými kotouči na všech kolech.
Pro snížení hmotnosti a její příkladné rozložení je celá karoserie vyrobena z karbonového kompozitu zahrnujícího recyklované materiály vyrobené v zázemí Prodrivu. Tvary Loebova speciálu, které Hunter ctí, navrhl Ian Callum, slavný designér značek Ford, TWR, Aston Martin a Jaguar. Tým jej znovu povolal pro přepracování interiéru. Ten nyní více odpovídá potřebám „silničního vozu“, i když v něm nechybí bezpečnostní klec FIA. Základní jízdní data má řidič před sebou na digitálním štítu a ostatní funkce nastavuje skrze ovladače na středové konzoli.
David Richards, předseda společnosti Prodrive, řekl, že je na trhu mnoho supersportovních vozů, které pro využití svého potenciálu potřebují perfektní silnice a mnohdy i závodní trať. Hunter vznikl pro hrátky v pouštních dunách na Středním východě, kde místní prostředí nabízí nové možnosti vyžití. Zároveň je to možnost, jak může běžný smrtelník zažít pocit z řízení závodního speciálu s ještě vyšším výkonem a lepším podvozkem. Zároveň dodal, že první prototyp je v současné době na testování právě na Středním východě, kde slouží i ke zkušebním jízdám pro potenciální zájemce. Ti si budou muset připravit minimálně 1.250.000 liber, tedy přibližně 37.000.000 Kč.