| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD | Zdroj: Ford

| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford
| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford
| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford
| Ford Mustang GTD Zdroj: Ford
11
Fotogalerie

Extrémní Ford Mustang GTD oficiálně dorazí i do Evropy! Může být dražší než vozy Ferrari

Zájemci mají jedinečnou možnost vlastnit Mustang, který bude dle náznaků Fordu zabijákem evropských supersportů.

Ford oficiálně potvrzuje, že se svým nejostřejším silničním Mustangem míří i do Evropy. Verze GTD tedy nezůstane výhradou pouze severoamerického trhu, kde mimochodem značka již posbírala na 7500 objednávek. Zájemce bude okřídlený Mustang už brzy hledat i na starém kontinentu, a co víc, s Mustangem GTD hodlá Ford vyrazit i na Severní smyčku Nürburgringu, kde si střihne oficiální měřené kolo.

Jak rychlý je Mustang GTD na Nordschleife oproti dalším ostrým silničním sporťákům, třeba Porsche 911 GT3 RS, se dozvíme zřejmě na konci letošního roku. Měřené kolo plánuje Ford v posledním čtvrtletí 2024, ještě předtím však vyrazí s Mustangem v rámci testovacích kilometrů pro místní trh i na běžné okresky.

„Mustang GTD jsme intenzivně testovali v Severní Americe, včetně okruhů v Sebringu a Virginii. To proto, abychom zkonstruovali auto, které dokáže zajet kolo na Nürburgringu pod sedm minut,“ uvedl hlavní vývojový inženýr Greg Goodall. Ford v tiskové zprávě znovu opakuje, že GTD je postaveno k poražení těch nejlepších superaut z Evropy.

Více informací pro evropské zájemce hodlá Ford zveřejnit během června. Z USA nicméně víme, že GTD přijde na minimálně 325.000 dolarů (asi 7,4 milionu korun). Za tyto peníze dostanou zájemci Mustang vycházející z techniky a poznatků závodního vozu třídy GT3, jehož hodnoty výkonu silniční GTD daleko převyšuje.

Pod kapotou GTD je speciálně vyvinutý, kompresorem přeplňovaný 5,2litrový V8 s omezovačem v 7500 ot./min, produkující výkon přes 800 koní (588 kW). S uspořádáním transaxle s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou vzadu a karbonovým kardanem nabídne GTD rozložení hmotnosti téměř 50:50.

Specialitami modelu jsou například semi-aktivní podvozek s adaptivními tlumiči, přední lichoběžníková náprava s nestejně dlouhými rameny nebo zadní náprava s push-rod konstrukcí. Ze závodů odvozené technice zcela ustoupila praktičnost kupé, GTD totiž postrádá zavazadelník.

Evropské veřejnosti se Mustang GTD představí živě už zanedlouho během 24 hodin v Le Mans, k zahlédnutí bude také u příležitosti 24 hodin ve Spa a posléze zamíří v červenci na vrchařskou trať Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud