Licenci ke jménu Giannini nyní drží italská společnost Impero, která se spojila s turínskou společností Maestro Design, aby vznikla limitovaná edice dvou set kusů skutečně do šroubku upravených Abarthů 595. Zdroj: Ginannini

Licenci ke jménu Giannini nyní drží italská společnost Impero, která se spojila s turínskou společností Maestro Design, aby vznikla limitovaná edice dvou set kusů skutečně do šroubku upravených Abarthů 595. | Zdroj: Ginannini

Dostává karbonovou kapotáž velmi agresivních tvarů s rozšířenými blatníky, aerodynamickými prvky vpředu i na prazích, křídlem na zadní hraně střechy a také výrazným zadním difuzorem, nad nímž se nachází dvě velké koncovky výfuku. Zdroj: Ginannini

Dostává karbonovou kapotáž velmi agresivních tvarů s rozšířenými blatníky, aerodynamickými prvky vpředu i na prazích, křídlem na zadní hraně střechy a také výrazným zadním difuzorem, nad nímž se nachází dvě velké koncovky výfuku. | Zdroj: Ginannini

Z uhlíkových vláken jsou také kryty kol, kapota je pak z hliníku. Zdroj: Ginannini

Z uhlíkových vláken jsou také kryty kol, kapota je pak z hliníku. | Zdroj: Ginannini

Hmotnost činí jen 985 kilogramů, motor 1.4 T-Jet byl naladěn na 184 kW a 360 Nm. Zdroj: Ginannini

Hmotnost činí jen 985 kilogramů, motor 1.4 T-Jet byl naladěn na 184 kW a 360 Nm. | Zdroj: Ginannini

Na 100 km/h vůz zrychlí za rovných pět sekund a umí upalovat rychlostí až 280 km/h. Zdroj: Ginannini

Na 100 km/h vůz zrychlí za rovných pět sekund a umí upalovat rychlostí až 280 km/h. | Zdroj: Ginannini

Stavba každého z dvou set plánovaných kusů zabere pět měsíců, nicméně je otázkou, kolik zájemců se nakonec najde. Zdroj: Ginannini

Stavba každého z dvou set plánovaných kusů zabere pět měsíců, nicméně je otázkou, kolik zájemců se nakonec najde. | Zdroj: Ginannini

Základní cena totiž činí 133.000 euro, čili zhruba 3,3 milionu korun. Zdroj: Ginannini

Základní cena totiž činí 133.000 euro, čili zhruba 3,3 milionu korun. | Zdroj: Ginannini

Dostává karbonovou kapotáž velmi agresivních tvarů s rozšířenými blatníky, aerodynamickými prvky vpředu i na prazích, křídlem na zadní hraně střechy a také výrazným zadním difuzorem, nad nímž se nachází dvě velké koncovky výfuku. Zdroj: Ginannini
Z uhlíkových vláken jsou také kryty kol, kapota je pak z hliníku. Zdroj: Ginannini
Hmotnost činí jen 985 kilogramů, motor 1.4 T-Jet byl naladěn na 184 kW a 360 Nm. Zdroj: Ginannini
Na 100 km/h vůz zrychlí za rovných pět sekund a umí upalovat rychlostí až 280 km/h. Zdroj: Ginannini
7
Fotogalerie

Extrémně upravený Abarth Ginannini Spettacolo jede až 280 km/h. Obhájí svou absurdní cenu?

Zatím co se novodobá pětistovka i se sportovním derivátem Abarth pomalu loučí, italští ladiči jí vlili do žil novou divokou krev.

Jméno Giannini jistě znají milovníci rychlých závodních a upravených vozů. Původně šlo o garáž, která byla v provozu již od roku 1885, od roku 1920 pak bratři Attilio a Domenico Giannini pod značkou se svým jménem ladili civilní i závodní vozidla – jejich vůz Italia Topo 61 mimochodem vyhrál na vůbec první Mille Miglia v roce 1927. Po druhé světové válce úspěšně vyvíjeli vlastní motory, začátkem 60. let se ale firma dostala do finančních problémů a bratři šli po neshodách každý svou vlastní cestou.

Attiliova nová firma pro návrhy motorů skončil a v roce 1971, Domenicova Giannini Automobili pokračovala s laděním a nabídkou tuningových dílů pro Fiaty. S automobilkou nástupnická společnost úzce spolupracuje dodnes, staví třeba speciální a pancéřované vozy pro různé italské státní instituce.

Licenci ke jménu Giannini nyní drží italská společnost Impero, která se spojila s turínskou společností Maestro Design, aby vznikla limitovaná edice dvou set kusů skutečně do šroubku upravených Abarthů 595. Dostává karbonovou kapotáž velmi agresivních tvarů s rozšířenými blatníky, aerodynamickými prvky vpředu i na prazích, křídlem na zadní hraně střechy a také výrazným zadním difuzorem, nad nímž se nachází dvě velké koncovky výfuku. Z uhlíkových vláken jsou také kryty kol, kapota je pak z hliníku.

Hmotnost činí jen 985 kilogramů, motor 1.4 T-Jet byl naladěn na 184 kW a 360 Nm. Na 100 km/h vůz zrychlí za rovných pět sekund a umí upalovat rychlostí až 280 km/h. Stavba každého z dvou set plánovaných kusů zabere pět měsíců, nicméně je otázkou, kolik zájemců se nakonec najde. Základní cena totiž činí 133.000 euro, čili zhruba 3,3 milionu korun. A to je na (byť extrémně a funkčně) poladěný Fiat poněkud šílená částka.

Abarth

Abarth je značka, která se stala synonymem výkonu, sportovnosti a tuningu. Ve znaku automobilky je štír, který reprezentuje klíčové vlastnosti vozů Abarth.

Společnost Abarth & C. založil Karl Abarth v roce 1949. Výroba se původně zaměřovala na závodní vozy a tuningové sady. Značka Abarth je nyní součástí skupiny Stellantis.

Abarth 595 • Abarth 695

Doporučujeme

Články odjinud